PDA

Volledige versie bekijken : Hond optillen en medicijnen geven

Wilma
16 november 2010, 20:46
Ik vond dit filmpje op internet

http://www.youtube.com/watch?v=izugPHL7WHo

Ruben en Loes
26 november 2010, 17:30
hoi Wilma

Leuk filmpje met goede tips, maar onze Xero is 46 kilo...... en niet zo makkelijk op te tillen als dit lieve hondje...wat ik doe is als volgt, als Xero ga kammen en hij de trimtafel op moet zeg ik Xero kom.......dan doet hij zijn voorpootjes op de trimtafel zetten en dan til ik de achterpootjes op en zet hem zo op tafel. Eraf is makkelijker dan pak ik hem zoals op het filmpje en dan geeft hij mee dus til/vang ik hem voorzichtig op en zet hem op de grond.....

Groetjes Loes

loraine
26 november 2010, 18:36
Rodan springt er zelf op en af .....c'est simpel! Houd wel de tafel vast bij het erop en af springen, zodat er niets gebeuren kan.

louise
26 november 2010, 20:24
Dat deed Dunja vroeger ook op tafel springen en eraf, maar sinds ze iets ouder is helpen we haar omdat het niet meer alleen lukt

Ruben en Loes
27 november 2010, 12:12
Xero heeft zijn personeel hihihihi want ook als Xero bij ons in de auto gaat dan zet hij ook zijn voorpootjes in de auto en tillen wij de achterkant van xero omhoog.
Menneer Xero heeft dus echt zijn eigen personeel ;-)) nooit eerder over nagedacht hihihihi

Groetjes Loes

Catootje
27 november 2010, 17:37
Mijn Bolle heeft ook personeel maar dat mag als je 10 bent. Ze zet haar voorpoten in de auto 9Gelukkig heb ik een vrij lage instap) en krijgt dan een kontje. De trimtafel kan ze niet bij, is ze te oud en te stijf voor. Dan laat ik mevrouw op de bank stappen (dat redt ze prima) en til ik haar vanaf de bank op de tafel. Zo gaat ze er ook weer af. Yunishka en Prince springen zelf in de auto en zetten wél hun voorpoten op de trimtafel zodat ik ze alleen nog maar een kontje hoef te geven. Ook Nish en Prince til ik vanaf de tafel op de bank. Mijn rug vindt het íets prettiger als ik niet helemaal naar de grond hoef ;). Het zijn nu eenmaal geen lichtgewichten, Jazz 34 kilo, Yunishka 37 kilo en Prince inmiddels ruim 30 kilo. Medicijnen geven is bij geen van drieën een probleem gelukkig.