PDA

Volledige versie bekijken : Voeding

Bob
18 september 2005, 08:34
Hallo,

Wij voeren onze pup van 14 weken Farmfood HE en in het weekend vlees hij doet het er volgens ons goed op heeft er iemand ervaring of een mening over Farmfood.

groetjes

Tineke
18 september 2005, 13:23
Nou Bob, ik heb onze Bayko van nu bijna twee jaar met Farmfood grootgebracht en inderdaad 2x per week rodiburgers en hij is een gezonde glanzende en vooral grote mooie boef geworden. Het eten moet een feest zijn voor de hond en dat is het zeker twee keer in de week :o) Zonder gekheid Farmfood is het beste wat je je hond kunt geven.
Succes met je pup (hoe heet hij of zij eigenlijk?)
Tineke
poot van Bayko

Bob
19 september 2005, 06:44
Hallo Tineke.
Bedankt voor je antwoordt onze kanjer heet Kane en is een geweldig reutje

Nathalie
19 september 2005, 17:45
Mjn vorige hond had ik altijd op Farmfood HE en ook hij deed het hier geweldig op!Altijd een mooie vacht(het was een oudduitse herder)nooit geen last van groeipijnen ed.Ik vond het geweldig voer ,mijn huidige hond kreeg bij haar fokker Prins en tot nu toe gaat dat heel goed van daar dat ik (nog) niet ben overgestapt.Succes en veel plezier met Kane

groetjes Nathalie

bella
19 september 2005, 19:36
Hallo allemaal,
Op aanraden van oa Tineke ben ik een half jaar tot volle tevredenheid overgestapt op farmfood. Ik heb bu echter een probleempjem boef heeft vermoedelijk iets verkeerd gegeten en heeft veel last van zijn darmen. Hij slikt al een week pillen en heeft inmiddels 3 injecties gehad. Langzaam knapt hij wat op alleen hij eet minimaal. Nu wil ik proberen iets lekkers door de brokken te doen maar er ik heb gehoord dat farmfood niet mag worden gemixt ivm de spijsvertering. (het valt anders uit elkaar in de maag) Wat raden jullie aan in deze????
groetjes,Bella

Nathalie
21 september 2005, 21:28
hoi Bella

Ik ken jammer genoeg dit "probleem"wat mij destijds is geadviseerd is om de hond een week(minimaal) op vers voer te zetten dit ivm het herstel van de darmflora.Ik heb het zelf niet hoeven uitproberen omdat het ineens goed ging met mijn hond maar misschien heb je er wat aan?!(ik ben ook maar een gewone leek hoor misschien zijn er wel meer ervaren mensen op dit forum)
In ieder geval succes en sterkte met je hond!

groetjes Nathalie

bella
21 september 2005, 21:56
Hoi Nathalie,
Hij zit al op 2 maal per week vers voer. Het leek beter te gaan maar vanmorgen heeft hij eerst overgegeven en toen heeft hij 10 minuten gedaan om een drolletje te produceren. het was keihard. Later werd het zo zach dat ik zijn gat moest wassen. Vanmiddag weer naar de da geweest en nu mag hij vandaag alleen wat melk en huttekase. (boef verdraagd melkproducten heel goed) Morgen weer voorzichtig met de brokken beginnen. Afwachten dus maar weer.
groetjes en bedankt,Bella

Zagaha
22 september 2005, 18:22
Het klinkt of zijn darmen niet helemaal goed werken. De verschijnselen lijken naar mijn mening te wijzen op het feit dat hij zijn ontlasting niet goed kwijt kan en dan het té goed kwijt kunnen. M.a.w. ze zijn van slag. Bella, probeer eens wat karnemelk. Dit helpt zeker tegen problemen met de darmen. Dat wil zeggen.... bij diaree.
Ik geef mijn honden dan een dag geen eten en dan wel karnemelk. Dit helpt zeker om de darmen wat schoon te maken en de boel tot rust te brengen en eventueel kan je er wat gekookte rijst bij geven. Daarna langzaam weer het gewone voedingsritueel oppakken.
Succes!

Buitenzorg
9 november 2005, 20:30
Het voer wat je meekrijgt van je fokker moet je gewoon blijven gebruiken tot je pup ongeveer 6 maanden is.
Ik ken geen fokker die hun pups slecht voer geeft en veranderen bij jonge pups is vragen om problemen.
Hoevaak ik wel niet heb meegemaakt dat een koper ineens op ander voer overgaat omdat de pup niet meer wil eten is niet normaal.
Bij pups moet alles nog verder ontwikkelen als ze bij de fokker weg gaan.
Ik zeg altijd tegen de mensen vergelijk het met een baby.
Die kan ook van de 1 op de andere dag aan de diaree zijn.
De spijsvertering en darmen moeten zich helemaal ontwikkelen en een immuun systeem hebben pups nog niet opgebouwd.
Daarom wissel niet van voer en hou je aan het voer van de fokker.
6 maanden zijn zo om