Volledige versie bekijken : Oproep aan eigenaren van niet-gecastreerde reuen!!
Onderzoek
19 september 2005, 18:07
Eerder onderzoek aan de faculteit Diergeneeskunde in Utrecht naar honden met prostaatkanker heeft aangetoond dat deze aandoening iets vaker bij Bouviers voorkomt dan bij andere rassen. In het kader van ons onderzoek naar prostaatkanker bij de hond, willen wij kijken of een mogelijke oorzaak hiervoor is te vinden in de genen en in de hormoonconcentratie. Om dit te doen willen wij bloed van gezonde Bouvier reuen vergelijken met bloed van reuen van andere rassen.
Hiervoor hebben wij bloed nodig (ongeveer 10 cc) van niet-gecastreerde Bouvier reuen. De bloedafname kan bij u thuis plaatsvinden en de hond hoeft hiervoor niet geschoren te worden. Wij zijn in eerste instantie vooral op zoek naar mensen die maximaal 30 min van Utrecht wonen, maar reacties van mensen daarbuiten zijn ook welkom voor een eventuele extra ronde. Bent u eigenaar van een niet-gecastreerde reu en wilt u aan ons onderzoek meewerken, dan kunt u via onderstaand e-mailadres en telefoonnummer contact met mij opnemen.
Bij voorbaat dank!
Astrid Jagtenberg
tel.: 06 42745201
e-mail: a.e.jagtenberg@students.uu.nl
Onderzoek
26 september 2005, 13:51
Volgende week donderdag (6 oktober) zullen we naar omgeving Barendrecht rijden. Eigenaren in die omgeving kunnen nog reageren!
Verder wil ik nog benadrukken dat ook mensen die verder weg wonen mogen reageren, graag zelfs! Alle medewerking is welkom!
Groeten, Astrid Jagtenberg
a.e.jagtenberg@students.uu.nl
Ruben en Loes
26 september 2005, 14:57
Vond het echt jammer dat we TE ver weg woonde om aan het onderzoek mee te kunnen werken, we hadden met alle liefde meegewerkt aan dit onderzoek! Je mag nog altijd een beroep op onze 2 bouviers Igor en Boris doen.
Ik hoop dat je heel veel mensen krijgt die mee willen werken aan je onderzoek, veel succes!!!
Groetjes Loes en knuffels van mijn 2 Bouviers Igor en Boris
bella
26 september 2005, 22:21
Ik was toevallig vandaag. het is zo gebeurd en hele aardige mensen. De studentes heel aardig en de uroloog, een kanjer, geeft antwoord op al je vragen. maw zou het zo weer doen voor het goede doel.
Per slot kunnen we er indirect met elkaar wijzer van worden.
groetjes, Bella
Onderzoek
27 september 2005, 10:05
Hai Loes,
ik heb je gemaild, omdat wij een andere manier hebben bedacht hoe we toch bloed kunnen krijgen, ondanks de afstand!
Wij willen heel graag gebruik maken van jouw bouviers!
Groetjes, Astrid
Onderzoek
27 september 2005, 17:42
Herstel, ipv donderdag 6 oktober, zullen wij woensdag 5 oktober naar Barendrecht en omgeving rijden.
--Astrid
Zagaha
28 september 2005, 19:37
Het bloed is afgenomen, ook al ging het wat moeilijk. Doordat ik niet wilde dat de poot een stukje geschoren werd, was het voor de DA ietsje lastiger om de ader te vinden. Maar het is bij alledrie gelukt! Ik ben blij dat ik aan het onderzoek mee mocht werken.
bella
28 september 2005, 20:04
bij mij hoefde er helemaal niet geschoren te worden. Flink nat maken met alcohol en huppa alles prima te zien.
Bella
Ruben en Loes
5 oktober 2005, 10:54
Nou ik heb me vanmorgen in laten schrijven bij mijn nieuwe dierenarts in Zeeland...psssttt een heel aardige man met superlekkere koekjes hihihi !!
Maar goed er is gelijk bij mij bloed afgenomen voor uw onderzoek naar prostaat kanker bij bouviers en dat stuurt de dierenarts naar u toe.
Ik ben heel blij dat ik u kon helpen met een beetje bloed....dus ik wil tegen al mijn vriendjes en familie zeggen ... kom op jongens geef een beetje bloed ...zo helpen wij elkaar !!
Doeoegg mevr Astrid en ik hoop dat u maar een heleboel boeffiesbloed mag krijgen .. dikke knuff van mij Boris-Istra v.h. Cupressocyparis Hof
Wilma
22 oktober 2005, 21:57
Zag vandaag dit ook in het bouviernieuws staan en het lijkt mij een copy van deze oproep.
Niet echt snugger want de oproep is alweer van begin september.
Foutje van de redaktie?
Carin
23 oktober 2005, 08:08
hoi Wilma
dat de oproep in het bouviernieuws van Oktober staat is geen fout van de Redactie van de Bouvierclub, maar komt doordat de oproep pas binnenkwam toen het Bouviernieuws van Augustus al gedrukt was. en zoals je weet komt het Bouviernieuws maar 1x in de 2 maanden uit, dus vandaar.
groetjes Carin.
Zagaha
23 oktober 2005, 09:38
Ik wordt hier zo naar van.....gaan we nu met zijn allen elke twee maanden het Bouviernieuws uit zitten spitten op "fouten van de redactie"?
En gaan we daar dan met zijn allen weer lekker de aandacht op vestigen?
De beste stuurlui staan aan wal denk ik dan maar
marjan
23 oktober 2005, 12:59
Ik wordt hier zo naar van.....gaan we nu met zijn allen elke twee maanden het Bouviernieuws uit zitten spitten op "fouten van de redactie"?
En gaan we daar dan met zijn allen weer lekker de aandacht op vestigen?
De beste stuurlui staan aan wal denk ik dan maar
Toen ik van de week belde waren eral genoeg aanmeldingen.
De bouvierclub heeft toch ook een website?
Ton
24 oktober 2005, 16:56
Daar heeft nog niemand over nagedacht/
Of wel?
Onderzoek
26 oktober 2005, 07:08
Beste mensen,
het is inderdaad zo dat wij die oproep al in de zomer af hadden, maar net te laat waren voor plaatsing in een uitgave eerder. Aangezien wij niet wisten hoe snel het zou gaan met het bloed verzamelen, hebben wij deze oproep toch ook maar laten plaatsen. Maar we hebben toch behoorlijk wat bloed kunnen verzamelen, zodat wij nu genoeg hebben. Ik ben zelfs al in het lab met de eerste analyses begonnen, ik ben erg benieuwd wat er uit komt!
In ieder geval heel erg bedankt voor het meewerken!! De uitslag laat ik uiteraard weten!
Groetjes,
Astrid Jagtenberg
Prisil
26 oktober 2005, 21:11
waarom gebruiken ze deze website niet ?
bella
26 oktober 2005, 22:55
Omdat ze meerdere wegen hebben bewandeld. Dit forum en de nbc.
Op zich een hele goede en logische combinatie, zo bereik je zoveel mogelijk mensen.
groetjes,Bella