PDA

Volledige versie bekijken : Voeding: is dit ok?

Carolien
21 september 2005, 12:48
Hallo iedereen,

onze pup is nu 11 weken en door dit alles te lezen over voeding... Doe ik het nu goed of niet???

's Morgens krijgt Erin haar brokken (Hills pupy large breed, 85 g) met een koffielepel magere yoghurt en wat sperziebonen ( 2 eetlepels).
's Middags krijgt ze evenveel brokken met sperziebonen (2 eetlepels) en een half worteltje en dit krijgt ze 's avonds opnieuw.

Op de puppyschool werken we met beloning en dan geef ik haar gekookte kip of wat kaas als beloning. De veearts heeft ons ook nog het advies gegeven om haar af en toe een stukje krijt te geven om zo nog wat extra calcium binnen te krijgen. En af en toe geven we haar een dentastick van Pedigree Pall.

Groetjes,

djerba
21 september 2005, 14:40
hoi carolien
mag ik je even vragen waarom je boontjes en worteltjes geeft aan je pup,ik heb er nog nooit van gehoort alleen als je hond een dieet moet volgen,maar niet als pup.Wel krijgt onze djerba een boterham met leverpastei bij haar brok.
gr en een poot van djerba (ps,wat voor krijt geef je dan gewoon speelgoed krijt??)

Carolien
21 september 2005, 16:27
Hoi Djerba,

Erin krijgt die groentjes omdat ze in het begin niet zo tuk was op haar brokken en sinds die groenten eronder zitten eet ze wel goed. En wij dachten dat die groenten toch gezond waren, vandaar... Ze krijgt haar normale hoeveelheid brokken en daar dan wat groenten over als smaakmaker. Ook is het ons opgevallen dat haar ontlasting er nu veel beter uitziet sinds ze die groenten krijgt. Toen ze alleen de brokken kreeg, was haar ontlasting aan de platte kant en dat is nu over.
Dat krijt is gewoon bordkrijt dat men op school gebruikt... Ze krijgt 1 krijtje per week. De veearts heeft ons dat aangeraden om haar beenderen van de nodige calcium te voorzien.

Groetjes,

bella
21 september 2005, 19:31
Die van mij krijgt ook altijd groente. Hij vindt het lekker en het is goed voor hem. Vooral spercieboontjes en spruitjes zijn favoriet. Het enige wat hij niet moet is spinazie. (net vrouwtje!!!)
groetjes en succes met je pup. Volgens mij doe je het geweldig.
bella

Hitaca
26 september 2005, 16:59
Hoi Carolien,

Als ik het goed begrepen heb, geef je brokken voor een puppy? Daar zit normaal genoeg calcium in, dus dat krijtje is volgens mij niet nodig.
Ik had vroeger een Golden Retriever en ik gaf die ook puppybrokjes (Royal Canin), de dierenarts raadde mij ook extra calcium (onder de vorm van beendermeel, bij apotheker verkrijgbaar) aan, omdat ze zo snel groeide. Gevolg: Franse stand: voorvoeten lichtjes naar buiten gedraaid. Teveel calcium kan soms het omgekeerde effect veroorzaken. Ik ben natuurlijk geen dierenarts, ik vertel gewoon wat ik zelf ondervonden heb. Mijn andere honden ( tweede Golden en eerste Bouvier) hebben nooit geen kalk bijgekregen en hebben alle twee stevige rechte poten.
Succes verdeer met je pup.

Carolien
29 september 2005, 07:46
Bedankt Hitaca voor je advies! Ik ben onmiddellijk gestopt met dat krijtje te geven.