Volledige versie bekijken : Borstelen en kammen Puppy
paulien
24 september 2005, 19:04
Iedere keer als we onze pup willen borstelen (maakt niet uit of dit de pennenborstel, zachte borstel of kam is) ziet hij dit als een speeltje. Logisch, want dit beweegt en hij denkt dat hij uitgedaagd wordt voor een spelletje.
Heeft iemand een advies hoe we dit kunnen opbouwen zodat het straks heel normaal wordt dat hij iedere week gekamt wordt en meerdere malen per week geborsteld wordt? Moeten we eerst met de zachte borstel beginnen en bij welk deel van het lichaam (kop, rug, staart?). En hoe moet de positie zijn van degene die 'm borstelt (gehurkt, staand, zittend?). Als iemand tips heeft, horen we het graag!
Carin
24 september 2005, 20:14
hoi Paulien
misschien heb ik een paar kleine tips voor je.
allereerst zou ik je adviseren om je pup niet met de borstel of kam te laten spelen, maar ga pas borstelen als je puppy moe is, dan zul je zien dat hij het wat makkelijker toelaat, en begin dan eerst gewoon met je handen te aaien, en dan met de borstel... zo went je puppy aan de aandacht en als hij dan lekker rustig blijft staan of liggen dan kun je hem belonen met een vriendelijk woord of iets lekkers, zo wordt het kammen en borstelen iets leuks en vind hij het ook niet erg om geborsteld te worden.
maar misschien heb ik nog een tip voor je
Morgen ( 25 sept) wordt op het terrein van Manege de Fruithof in Heteren ( bij Arnhem) de Evenementendag van de Bouvierclub gehouden, en de Evenementendag is dus een dag waar Jonge honden van 3 maanden tot 2 jaar gekeurd worden. ( de honden die gekeurd worden moeten daar wel voor ingeschreven zijn)
maar die dag worden er ook heel veel demonstraties gegeven. en er wordt dus ook een hele demonstratie gegeven over de vacht en verzorging van de Bouvier.
tevens zijn er mensen waar je vragen aan kan stellen over gedrag, opvoeding, showen, trainen, pakwerk, echt van alles dus. en er worden ook over deze onderwerpen demonstraties gegeven.
dus als je tijd zin en gelegenheid hebt zou ik zeggen kom gezellig langs en dan kun je je Bouvierhart ophalen
groetjes en misschien tot morgen.
Carin.
de toegang is gratis en je mag je eigen puppy meenemen.
paulien
27 september 2005, 12:05
Hai Carin,
Dankjewel voor je reactie, we zullen het eens op die manier proberen.
Jammer dat we afgelopen zondag niet konden komen, want het lijkt me best leuk om zoiets een keer mee te maken.
Volgende keer beter...
Groetjes Paulien