PDA

Volledige versie bekijken : hd

daan
26 september 2005, 10:19
onze bouvier sumo heeft hd dit is ongeveer een jaar geleden vast gesteld
hij heeft er tabletten(cortaphen) voor gekregen en doet het hier heel goed op
nu is mijn vraag: spiermassa kweken hoe kun je dat het beste doen bij een hond met redelijke zware hd? en voor een hond die liever lui dan moe is?!!
maar als hij buiten los rent met de pup van ons kan hij behoorlijk onbenullig zijn en kijkt dan ook absoluut niet uit

Zagaha
26 september 2005, 11:00
Hoi Daan,

Zwemmen! Ik heb zelf met mijn Boef zwemtherapie gedaan en ik heb dus gezien wat het met een hond kan doen, die anders heel moeilijk kan bewegen.
Echt formidabel. Bewegen zonder te belasten, dat is het motto!
Ja hij/zij moet het natuurlijk wel leuk vinden!

djara
27 september 2005, 08:51
Hallo

Ook fietsen is goed om spieren te kweken.
Mijn boef van 2 jaar heeft artrose en daar kreeg ik het advies om haar te laten zwemmen of te laten "rennen" naast de fiets om spieren mee te kweken.
Het beste is om een meerdere keren per dag te lopen ipv 3 keer per dag een lang stuk. Zo kun je het opbouwen.
Voor een hond met HD is het niet goed om hem/haar achter balletjes oid aan te laten rennen. Ook achter een pup aan rennen en ravotten is niet goed, maar uit ervaring weet ik dat je dat (bijna) niet kunt voorkomen. Hierdoor moet hij/zij snelle wendingen nemen, die niet goed zijn voor de heupen. Ongelijke grond of heuvels zijn ook slecht voor de heupen.
Veel succes ermee!

Groetjes Renske