PDA

Volledige versie bekijken : Pup wil niet in bench

joekeloeres
27 september 2005, 12:09
Wij hebben sinds 3 weken een pup (12 weken) en hebben het volgende probleem. Onze pup zit als wij niet thuis zijn en s'nachts in een bench in de schuur. Als wij thuis zijn is onze pup bij ons in huis en ligt dan op een groot kussen. onze pup vindt het iedere keer weer verschikkelijk als hij in z'n bench moet en het kost ons de grootste moeite om 'm erin te krijgen. We hebben al allerlei dingen geprobeerd maar hij wil er absoluut niet in. Daarnaast doet hij regelmatig zijn behoefte (poepen en plassen) in de bench. Hij doet ook vaak z'n behoefte buiten maar als we zijn weggeweest en thuis komen zit vaak de hele bench onder. Heeft iemand tips waardoor onze pup zich wat meer op z'n gemak gaat voelen in z'n bench. Alvast bedankt.

djerba
27 september 2005, 14:00
hallo joekeloeres
ik denk dat je de bench ook binnen moet hebben als jullie thuis zijn en niet een kussen wantde pup moet eerst leren dat de bench zijn veilige haven is en dat de bench niet eng is en begin van voren af aan met het wennen van de bench.dus bench open in de kamer enlaat de pup maar even doen en leg er speelgoed in van de pup of het kussen waar de pup wel op wil en na een tijdje de deur dicht en de pup belonen als hij stil is en er ook pas uit als hij stil is en zo bouw je dat steeds verder uit.veel succes
gr en een poot van djerba

chris
27 september 2005, 16:42
je pup doet zijn behoeftes in de bench niet omdat hij moet maar doordat hij onder stress komt.Maw je pup heeft verlatingangst.Laat hem eerst wennen aan het alleen blijven in de bench in huis en verplaats hem dan naar de schuur zoals Djerba al aangaf.Maar ik denk dat het heel wat voeten in de aarde zal hebben daar volgens mij je pup een trauma opgelopen heeft in de bench.

leon13
28 september 2005, 18:50
Best Joek,

Wij hebben precies hetzelfde gehad met onze pup. (een maand of 2,5 geleden) Ik herken het als precies hetzelfde, ook z'n behoefte in de bench, etc.... Hier hoe mijn pa ermee omging en ze na 1 nacht stil is gebleven (Gelukkig een beetje hulp na een slapeloze week gekregen ;-)... Ik denk ook dat het verlatingsangst is, net als bij ons.

Hij deed haar in d'r bench (die in de schuur stond omdat we al zolang niet geslapen hadden...) en ging fluitend uit de schuur weg. Hij ging toen de hele tijd rondjes rond en in de buurt van de schuur lopen en weer naar binnen na een minuutje. (puppie natuurlijk meteen brullen!!) hij ging naar binnen zonder tegen haar te praten en ging wat rommelen in de schuur. (gewoon beetje herrie maken, zonder echt iets te doen.) en weer naar buiten verder met rondjes lopen. (heel erg sloffend en steeds weer fluitend, dat ze hoort dat je in de buurt bent) En zo de tijd dat je terug naar binnen gaat opbouwen, eerst minuutje, dan 3 dan 5 etc.... Steeds weer even naar binnen, geen aandacht geven en gewoon beetje rommelen en weer weg, uiteraard doorsloffend. Wij zijn dat over gaan nemen en na een halve dag oefenen: stil binnen 10 min.!! dan weer eruit en prijzen!!! uurtje later weer zelfde ritueel, zo elk 1-2 uur later weer oefenen. En de tijd dat je haar eruit haalt iets verlengen....Onze conclusie: zij heeft dan het idee dat ze er nog steeds bij hoort en je altijd toch weer terugkomt.... Bij ons werkte het echt heel goed!!! Ik hoop voor je dat je er iets aan hebt........ Ik hoor het graag...
Groeten,
leon

Wilma
3 oktober 2005, 20:49
De volhouder wint zeggen ze.
kijk eens bij http://www.bouvierkennel.nl/pup/index.htm
Misschien vindt je er de tip die je nodig hebt.

Taran
12 oktober 2005, 21:17
Ik wil graag weten of de pup inmiddels al in de kennel gaat zonder lawaai

joekeloeres
25 oktober 2005, 09:27
Allereerst bedankt voor alle reacties! Ik ben blij te kunen melden dat het inmiddels uitstekend gaat met onze pup en de bench. We zijn 3 weken geleden op vakantie geweest (1 weekje) en toen heeft de broer van mijn vriendin op Doerak en ons huis gepast, om Doerak in ieder geval in z'n vertrouwde omgeving te laten zijn. Toen we van vakantie terug kwamen bleek Doerak inmdidels erg vertrouwd met z'n bench. Op dit moment gaat Doerak vrijwillig z'n bench in en ook doet hij z'n behoefte nog maar zelden in z'n bench (af en toe nog een klein plasje). We zijn hier erg blij mee en kunnen iedereen met dezelfde opstartproblemen adviseren om consequent te zijn en de pup in z'n bench te blijven doen. Uiteindelijk went de pup aan de bench, bij de ene pup duurt dit blijkbaar wat langer dan bij de andere pup. Groet Kevin & Paulien en een poot van Doerak.