PDA

Volledige versie bekijken : [pup kopen] hijgen alle puppies zo?

Ebonoss
5 oktober 2005, 20:54
Hallo, we staan op het punt om een nieuwe pup te kopen, aangezien onze vorige bouvier helaas is overleden. We hebben al een paar leuke nestjes gezien. Bij één nestje waren de pups nogal aan het hijgen, volgens de verzorger omdat ze net onder de warmtelamp uitkwamen. De pups waren 5 weken oud.

Kan iemand bevestigen dat dit het geval kan zijn? Of hebben ze bijvoorbeeld allemaal koorts? Ze zagen er verder alle vier gezond uit.

Froukje
5 oktober 2005, 21:59
Dat is moeilijk te zeggen hoor want natuurlijk hijgen pups ook.
Ik denk dat het heel belangrijk is dat je een pup koopt bij een goede fokker en je jezelf niet laat leiden door de prijs.
In Nederland zijn er twee fokkers waar je zondermeer vergaande garantie krijgt op je pups.
Helaas zijn het nu net twee fokkers die niet zoveel fokken en dan zul je moeten kiezen uit de lijst van fokkers die betrouwbaar zijn.
Kijk eens bij http://www.bouvierkennel.info/forum/forumdisplay.php?f=37
daar staan ervaringen van andere kopers van pups.
De twee kennels die in Nederland heel ver gaan in het geven van garantie zijn Fremery Bouviers en Cupressocypares hof bouviers.
Maar de kans op een pup op korte termijn is niet echt groot.

Ebonoss
5 oktober 2005, 22:08
Bedankt voor het antwoord, ik hoopte meer op een reactie als "Ja, dat kan zeker gebeuren als ze net onder de warmtelamp uitkomen, en ze hebben net gespeeld". De pups zagen er erg mooi en verzorgd uit, de prijs zal me eerlijk gezegd worst wezen, ik heb meer naar hun afstamming gekeken. Maar ze zagen er ook moe uit en hijgden in het eerste halfuur nogal, en dat vind ik een beetje verontrustend. Misschien moet ik me niet zo'n zorgen maken, het is natuurlijk maar een momentopname.

Ik vind het wel moeilijk hoor, dat gekies, maar ja, ik moet nou eenmaal een keuze gaan maken :D

Carin
6 oktober 2005, 09:51
Hoi Overstort

Even een antwoord op je vraag of puppies kunnen hijgen als ze net onder een warmtelamp vandaan komen, en dat is JA dat kan. Voel maar eens aan zo'n pup die net onder een warmte lamp vandaan komt en dan zul je voelen dat het puppy heel warm aanvoeld.

Maar Overstort ga bij het kopen van een pup op je eigen gevoel af, ga gerust bij een aantal kennels kijken hoe de puppies erbij liggen, en hoe ze verzorgd worden, en of de fokker je aanstaat.

Stel ook al de vragen die je eventueel hebt aan de fokker, en een goede fokker zal die dus ook allemaal eerlijk beantwoorden.

van deze kant wensen we jullie heel veel succes bij het zoeken naar een nieuw puppie.

groetjes Carin Gouma

Ebonoss
7 oktober 2005, 14:37
hallo carin,

bedankt voor je antwoord, ik ben weer wat wijzer geworden.
we hebben inmiddels een puppenmeisje gekocht nadat we 3 nesten hadden bekeken. ik moet zeggen dat ik wel schrok toen ik die hijgende pups zag, maar dat zal er ook wel mee te maken hebben dat onze eigen hond, Silvana Demsey v/d Akkelei nog maar pas, 20 sept. j.l.) op 10 1/2 jarige leeftijd gestorven is. zij had hoge koorts en hijgde ook zo verschrikkelijk. dus toen ik die hijgende pups zag klapte ik helemaal dicht. als ik eraan toe ben zal ik wel eens schrijven waaraan ze gestorven is, want dat is een heel bijzondere (terminale) ziekte waar je nooit iets over hoort. volgens de patholoog die haar biopt heeft beoordeeld heeft hij dat in 10 jaar maar 2x meegemaakt. nu dus helaas 3x....
maar nu even niet, ik ben nog te emotioneel,ik probeer het droog te houden, vergeefse moeite dus.....
maar seizoen komen en seizoenen gaan en we hebben een prachtige tijd gehad samen en dat nemen ze ons niet meer af.
dank je wel lieve Silva, onze held!

maar goed, de beste remedie tegen verdriet is veel janken en een pup nemen, daar heb je het zo druk mee dat het verdriet een beetje op de achtergrond schuift.
We zijn naar belgië gegaan en hebben daar bij een fokker een hondje gekozen die ons wel leek. we zijn daar hartelijk ontvangen, de hokken waren schoon, en de pups ook. ook hebben we alle gelegenheid en tijd gehad om met de pups te spelen en met de vader en de moeder. de vader is een beeldschone hond en belangrijker met een heel fijn karakter. de moeder evenzo. ik had zelf wat stamboom gegevens van internet geplukt en we hebben zonder terughoudendheid die gegevens samen met de fokker bekeken. nogmaals allemaal bedankt voor jullie antwoord en wanneer ons nieuwe boefje er is, horen jullie meer!

overstort.

Mil
12 oktober 2005, 21:35
Hoi overstort,
Is er een verschil als je een pup koopt in Belgie?
Ik bedoel in prijs of maakt dat niet uit?

Ebonoss
14 oktober 2005, 18:51
hallo,

nee in prijs maakt het niets uit. alleen moet je er rekening mee houden dat de puppies nog aan de staart gecoupeerd worden tot eind van dit jaar!
dus, als je naar tentoonstellingen wilt, kun je beter wachten met de aankoop tot begin volgend jaar.

groetjes,
overstort.

magda
14 oktober 2005, 19:58
Ik dacht te weten dat,zolang het couperen van de staart in het land van herkomst is toegestaan, je wel naar de tentoonstelling mag.Belgie heeft destijds tegen het besluit van de RVB met succes geprotesteerd.
Alleen in Duitsland ben je niet welkom omdat het couperen daar per wet is verboden.

Magda

Punto
19 oktober 2005, 21:20
Je mag in ieder geval met een hond die gecoupeerd is, in de africhting je internationale diploma's niet halen. En ook mag je daar niet meedoen aan de wedstrijden. Ongeacht het land van herkomst!

Naar mijn weten is in de showwereld inderdaad anders. De hond die je showt, mag naar gelang het land van herkomst inderdaad al dan niet gecoupeerd zijn.

Groetjes Anita