Volledige versie bekijken : darmen volledig in de war
bella
6 oktober 2005, 20:49
hoi allemaal,
mijn boef eet al bijna een jaar farmfood en ik was hier zeer tevreden over. Een paar weken geleden ging het mis, de darmen volledig van slag. Pilletjes van de dokter maar helaas zonder resultaat. Hij bleef diarree houden, kip met rijst, niets hielp. Hij moest toen op het konfeld dieet om te zien waar hij allergisch voor is. Ik iedere dag koken maar hij vertikte het om te eten. Wel was de poep toen weer redelijk en weer over op de brokken. Weer mis en weer het dieet geprobeerd. Ook deze keer was de poep weer in orde. na bloedtesten en de hele mikmak mogen we heel voorzichtig aan nemen dat hij allergisch is voor een te grote hoeveelheid gluten. (Het is een slechte eter maar het viel al een poosje op dat als er periodes waren dat hij 2 maal daags zijn bak gewoon leeg at hij buikpijn kreeg.) Door het mais en de tarwe in de farmfood is dit dus verergerd. Ik heb nu een brok met weinig eiwet en zonder gluten. de poep is redelijk maar er komt nog veel geluid uit zijn darmen en hij is lusteloos. Omdat hij het dieet te kort had om zo te stabiliseren duurt het allemaal erg lang. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt of hebben jullie tips???? Ik ben zo onderhand radeloos.
groetjes, Bella
Zagaha
6 oktober 2005, 21:39
Aan tips en dergelijke kan ik je niet helpen maar lees eens op de volgende website.
Dit gaat over een hondje met glutenallergie volgens mij.
http://www.de-border-terrier.com/spikes-disease/nederlands/gluten.htm
Succes met je boeffie!
arnold58
6 oktober 2005, 23:02
Overstappen op 100 % vlees voer.
Kijk maar eens op www.barfplaats.nl (http://www.barfplaats.nl) daar zijn een hoop honden van allergie af gekomen.
Succes.
Arnold
chris
8 oktober 2005, 07:41
Overstappen op 100 % vlees voer.
Kijk maar eens op www.barfplaats.nl (http://www.barfplaats.nl) daar zijn een hoop honden van allergie af gekomen.
Succes.
Arnold
Wou hetzelfde voorstellen,waarom eens niet Duck of iets in die aard proberen?Het helpt ook het immuniteitssysteem van de hond terug op te bouwen want door korrelvoer (is steriel) wordt dit platgelegd.
bella
8 oktober 2005, 12:11
Het lijkt zich allemaal wat te stabiliseren. Ik ben over op een nieuwe brok waar geen gluiten inzitten en weinig eiwitten. het hoofdbestanddeel is lam. Daarnaast wil ik vaker versvoer gaan geven. Dit zal ook nog wel lastig uitzoeken worden want ook hier zit veel witte rijst in heb ik gezien. Carnibest versvoer zit het niet in maar dat ook dan ook ruim 3 euro de kilo en een hond van 50kg eet dan wel wat. Duck ga ik vanmiddag nog uitzoeken. Allemaal bedankt voor de tips,
groetjes, Bella
Zagaha
8 oktober 2005, 21:09
Hoi Bella,
Fijn om te horen dat het zich wat stabiliseert met je boeffie.
Het is een doffe ellende als ze van dingen last hebben en je moet het maar uitzoeken. Ik maak het eten voor de honden zelf, of te wel ik Barf.
Het lijkt allemaal veel ingewikkelder dan het is hoor. Het is misschien effe wennen, maar het loont!
bella
9 oktober 2005, 00:06
Hoi,
Heb je wat tips. Ik ben op barfplaats geweest maar inloggen lukt niet en de webmaster bereiken ook niet.
groetjes,Bella
Zagaha
9 oktober 2005, 11:54
Hoi Bella,
Nou het is eigenlijk helemaal niet zo lastig hoor!
Belangrijk is dat je diverse soorten vlees en de andere voedingsmiddelen afwisseld. Bijv. Pens, Spiervlees, kip, hart ed. Daarnaast maak ik altijd groentenmix in grote hoeveelheid en vries dit in in ijsblokbakjes. Daarvan krijgen ze elke dag dan een portie. Verder bestaan er koolhydraatbronnen zonder gluten, die je in een reformzaak kan kopen en bij AH. De botten is vaak in het westen het grootste probleem omdat je niet meer bij slachthuizen kan kopen meen ik. Je kan op barfplaats, ook alleen lezen hoor. Je mag me ook een PB sturen. Wat wil je precies weten?
arnold58
9 oktober 2005, 21:41
Hallo Bella.
Je hoeft niet in te loggen, ga eerst maar eens over de site surfen dan wordt je al een hoop wijzer.
Ik geef mijn honden helemaal geen koolhydraten.
Ze krijgen gemalen kipkarkas vanwege de botjes die erin zitten ( kalk ) en spiervlees of pens.Verder kan je het in of aanvullen zoals je het zelf wilt.
Bij elkaar ruim een kilo per hond.
Het beste kan je gaan informeren bij een slachthuis daar haal ik het ook vandaan, de kip bij een poelier.
De prijs van vlees is niets duurder dan brokken. ( ongeveer 0,50 euro de kilo )
Arnold
Zagaha
10 oktober 2005, 22:43
Ja maar naar wat ik hoor vanuit het westen van het land, kan je daar niet zo gemakkelijk bij het slachthuis kopen als in het noorden. Maar succes er mee.
Je mag me altijd mailen als je hier nog verdere vragen over hebt.
bella
11 oktober 2005, 10:14
Hoi,
Inderdaad hier in het westen kan je dit wel vergeten. Barfen is hier dus bijna niet te doen. Als alternatief ben ik nu over op een nieuwe brok. Het komt uit amerika en heet calafornia best. Er zitten geen gluten in. De eiwitten zijn per 21% en dat is stukken lager dan de meeste brokken. Het is gemaalt van puur lamsvlees dus geen botten en andere troep. Dat vlees is gemalen en zo worden er brokken van gemaakt. Daarnaast is de basis bruine rijst. Hij eet dit nu ongeveer een week en het lijkt er goed te gaan, Daarnaast geef ik een paar keer per week energique versvoer. Niet goedkoop maar wel goed. In eerste instantie had ik carnibest maar hier zit veel witte rijst in.
groetjes,Bella
ps jullie mening hierover wordt op prijs gesteld want ik hoef niet alleen het wiel uit te vinden.
Zagaha
11 oktober 2005, 10:31
Nou Bella, ik kan je niets wijzer maken over dit voer, want ik ken het niet.
Het aller belangrijkste is, dat je boeffie het er goed op doet en dat je er zelf een goed gevoel bij hebt. Wat maakt het uit wat we voeren, als je hond maar gezond is en blijft en hij zich lekker voelt.
Ik heb inderdaad wel gelezen dat rijst(nu weet ik niet of het om alle rijstsoorten gaat) toch na verloop van tijd nog problemen kan gaan geven.
Maar voor zover.....veel succes en we hopen dat je van de problemen af bent.
Guiny
11 oktober 2005, 12:43
Ik heb het een tijdje geprobeerd voor mijn boef. Ook hij heeft heel snel last van zijn darmen en/of bijtplekken.
De diarree kreeg ik er mee onder controle maar helaas is hij na 3 maanden begonnen zijn achterpoten open te bijten. Maar hij reageert op bijna alles allergisch .
Ik gebruik nu Nature dogfood. Dit is op basis van Zalmforel en Kip. Geen rijst maar volkoren gerst en mais.Dit gaat goed. Ik ben ook zonder de gebruikelijke diarree overgestapt. Op advies in 1 keer ipv telkens een beetje erbij van het nieuwe en eraf van het oude.
Hievoor gebruikte ik ook farmfood maar daar wordt het vacht rood van en ik moet zo weinig voeren dat ik bang ben dat hij tekort komt.
Verder heb ik in de loop der jaren al veel voeren gebrobeerd maar telkens kreeg hij na een tijdje of diarre of verschrikkelijke jeuk.Ook heb ik barfen geprobeerd maar alsnel kreeg hij bloederige diarre en daar hij in een slechte conditie is door een zware hartkwaal durfde ik daar niet mee door te gaan.
Elke hond is anders en je moet gewoon uitproberen wat voor de jouwe het beste werkt.
Succes
bella
11 oktober 2005, 19:32
Ook jij bedankt voor je bericht. Van buiten heeft Boef gelukkig geen last behalve in de zomer maar dat is hooikoorts. Afwachten dus maar. Ik begrijp dat jij er verder tevreden over was. Het is grappig dat jij de roode rug noemt. Dat heeft Boef de laatste tijd ook gekregen en ik maar denken omdat hij ietsje (5jaar) ouder wordt. trekt dit nog weg???
groetjes,Bella
Zagaha
11 oktober 2005, 22:46
Die rode rug kan komen door een hoog caroteengehalte in het voer. Als je van voer wisselt dan trekt dat ook weer gelijkelijk weg.
Guiny
19 oktober 2005, 12:38
Hoi Bella,
ik kom nu pas weer kijken . Ja ,verder was ik erg tevreden over het voer. Alleen jammer dus dat ik zo`n 'lastige" hond heb. Hij bleef er namelijk prima op gewicht mee en de ontlasting zag er ook goed uit.
En ja , zoals Zagaha al zei die rare rode kleur trekt dus weer weg. Meestal al vrij snel. Ik hou mijn boef vanwege zijn hartkwaal heel erg kort. De tondeuze gaat er in de zomer 1x per 2 maanden overheen en met ander voer is hij meestal met z`n 2-3 maanden niet meer rood.
bella
19 oktober 2005, 12:53
Hoi Guiny,
Ja ik ben blij met dit voer.Hij heeft er ook minder van nodig omdat het zeer hoogwaardig voer is. Rond de 300gr per dag is voldoende. Is dit ook jouw ervaring????
Door nieuwe europese wetgeving is er trouwens wel een verandering. Er staat nu een fabriek in Nederland en de naam wordt Natural health of zo iets. De samenstelling blijgft ongewijzigd. behalve dat er wat meer aminozuren in komen en dat is weer prima voor hart en bloedvaten.
groetjes,Bella
Guiny
19 oktober 2005, 22:01
Ja, is ook mijn ervaring maar ik voer nooit meer als 300 gram. Door zijn hartprobleem beweegt mijn ouwetje niet meer zo veel en hij weegt meestal 50 kilo. Als ik meer voer dan komt hij er boven en heeft hij er last van.
Hij zou eigenlijk weer af moeten vallen naar 45 kilo maar ik weet niet hoe dat moet. Veel minder durf ik niet te voeren, dan komt hij tekort en groente erdoor heb ik geprobeerd maar na een paar dagen is hij aan de race en meer bewegen ....dat gaat gewoon niet meer.
Maar goed, dit voer nu is lichtverteerbaar dus wie weet .
Ach ...het zijn net kinderen ...wat een zorgen ik me al over hem gemaakt heb de afgelopen 9 jaar !!!!! Maar lief:)
Elly de Roos
19 oktober 2005, 22:49
hoi Quinny, Wat je zou kunnen proberen is het voer wat je per maaltijd geeft nogmaals de helft te nemen en dan een helft van een pot/blik spercibonen. De goedkoopste kan je dan nemen. Spercibonen moet je zien als een soort maagvulling dan. Ik weet dat als een hond af moet vallen dit meestal gezegt word. Mijn boef is bijna 10 jaar is 69 cm hoog en weegt 55 kilo, maar krijgt per maaltijd maar 85 a 90 gram.
Hoop dat je wat aan mijn antwoord heb.
Groetjes en knuffs van Elly en Bica
Guiny
20 oktober 2005, 09:58
Hoi Elly,
bedankt voor je reactie maar zoals ik al noemde gaat dat helaas niet. Ik heb het geprobeerd maar hij raakt volledig aan de diarre van zoveel groente erbij. Af en toe geef ik het maar als ik het 2 dagen achter elkaar geef dan begint de ellende alweer :(
Carin
20 oktober 2005, 10:11
hoi Guiny
het feit dat je hond te zwaar is geeft eigenlijk al aan dat hij (iets) teveel voer krijgt. dus als je hem iets minder gaat geven komt hij nog niet tekort aan voedingsstoffen die hij nodig heeft.
wat je kan proberen is even terug naar af, en daarmee bedoel ik de hond in meerdere keren op een dag te voeren, bijvoorbeeld 3 of 4 x.
en als je dan de totale hoeveelheid voer die hij nu krijgt op een dag even bij elkaar opteld en je haald daar eerst 10 of 20 % vanaf en die hoeveelheid dan deeld door 3 of 4 dan kun je hem verdeeld over de dag zijn voer aanbieden en heeft zijn maag toch continue wat te doen en heeft hij dus geen honger.
waarschijnlijk zal je beer ook nog weer wat makkelijker gaan bewegen als hij de overtollige kilo's kwijt is
in ieder geval succes met de strijd tegen de kilo's
groetjes Carin.
bella
23 oktober 2005, 10:49
Boef is weer volledig aan de race. Ik heb het even stil kunnen krijgen met geroosterd brood met een beetje boter!!!! Ik wil dus nu echt over gaan op vers vlees. Dit is een probleem want hier in het westen kan je helemaal niets kopen bij het slachthuis!!!! Ik kan wel over op energuiq vers voer maar dat kost mij dan ongeer 200 euro per maand. Als het echt niet anders kan dan moet het maar, maar het is erg veel geld. Weet iemand een oplossing????
groetjes,Bella
Zagaha
23 oktober 2005, 12:51
ik heb je een PB gestuurd.
arnold58
24 oktober 2005, 22:23
In Aartswoud zit een slager die handelt in alle soorten versvlees voor honden
bella
24 oktober 2005, 22:36
waar is dit?????
gr.Bella
Zagaha
24 oktober 2005, 23:25
In de buurt van nieuwe niedorp, in de kop van Noord Holland.
De gegevens:
noord holland
Aartswoud Vlees bewerkings bedrijf Bob Bakker
Zuiderzee straat 28
06-20123348
Succes
Guiny
8 november 2005, 14:31
Hoi Carin,
bedankt voor je reactie. Ik kom nu pas weer buurten.
Ik ben zelf ook al aan het minderen gegaan maar 3/4 keer per dag voeren lukt helaas amper doordat ik zeer onregelmatig werk. Maar ik voer wel 2 keer.
Helaas heeft meneer z`n honger dat hij maar aan het konijnenvoer is begonnen.....
Gelukkig is het weer wat kouder buiten en kan hij dus ook weer wat langer lopen.
Bella, ik woon in het westen en heb een tijdje "gebarfd" en kon toen goed slagen bij de islamitische slachterijen.
Succes
Guiny