PDA

Volledige versie bekijken : Goede bouvier fokker

Evie
16 oktober 2005, 09:40
Hoi

Wij zijn van plan om een bouvierpup aan te schaffen natuurlijk zijn we ons er goed in aan het verdiepen. Maar weet iemand van jullie een goede bouvierfokker?? En als het ook nog mogelijk is in de buurt van Eindhoven.

Ik heb wel een bouvierfokker gevonden
Het dafzicht in eindhoven heeft iemand hier ervaring mee en zo ja wat vind je ervan

marloes
16 oktober 2005, 12:37
Hoi Evie,
Eigenlijk wil ik je het advies geven om niet naar de afstand te kijken die je moet reizen om een pup te kopen.
Het belangrijkste is dat je jezelf thuis voelt bij een fokker.
Voorzover ik het weet fokt Dafzicht niet veel meer.
Op dit forum heb je een pagina en waar te lezen is wat de ervaring is met fokkers.
Je verdiepen in het ras kan op dit forum heel goed en is voor mij eigenlijk de beste plaats op het internet.
Ook op www.bouvierkennel.nl staat hele goede informatie waar je wat aan hebt.
Heel veel succes met het kiezen van je fokker en laat ons weten voor wie je hebt gekozen

antonis
17 oktober 2005, 18:22
hoi evi, mijn hond krijgt rond 1 november puppy's als je graag wil mag je komen kijken ikik woon in valkenswaard

Evie
17 oktober 2005, 20:19
Maar ben je een fokker ofniet??

Elly de Roos
17 oktober 2005, 22:06
hoi Evie, Inderdaad is de kennel van Dafzicht een goede kennel, waar je een boef kan kopen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar in de loop van jaren en dat zijn er veel hebben zij goede en mooie honden gefokt. Wat je ook kan doen is eens via www.bouvierclub.nl gaan. Dit is namelijk de site van de Nederlandse Bouvierclub. Zij hebben daar een kopje staan over pup bemiddeling en via haar (zij is nl. de dochter van Mw. Krah die de kennel van Dafzicht heeft) kan je wat meer informatie vragen van kennels bij jou in de buurt, maar ik kan ook Marloes gelijk geven, dat je niet naar de afstand moet kijken waar je je pup wilt kopen. Ook via deze site kan je heleboel te weten komen waar je op moet letten voordat je een pup koopt en div. links naar goede fokkers. Ook kan je kijken op www.doggynet.nl, daar staan ook div. kennels op en sommige hebben een website waar je dan even kan neuzen wat ze in huis hebben. Hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.

Groetjes Elly en een knuff van Bica

djara
18 oktober 2005, 08:13
Maar ben je een fokker ofniet??

Wat versta je onder fokker? Als je een nestje fokt ben je toch al een "fokker"? Of zie ik dat verkeerd. Je moet gewoon iemand zoeken die een nestje krijgt of heeft en waar je goede gevoelens bij hebt. Op de site www.bouvierkennel.nl en op dit forum staan genoeg tips waar je op moet/kunt letten. En het maakt niet uit of deze fokker nu regelmatig pups heeft, af en toe pups of zelfs eenmalig.
Mijn boef komt bij iemand weg die (op dat moment) eenmalig een nestje wilde, en dat beviel goed. De pups hebben ook een kennelnaam meegekregen.
Als er iets was dan stond ze klaar en nu na 2 jaar zelfs nog.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je je niet blind moet staren op de naam van de fokker, maar dat je een goed gevoel moet hebben als je kennis maakt met de fokker en de pups.
Veel succes.
Renske

Ruben en Loes
18 oktober 2005, 13:44
Kijk hier eens op...www.bouvier.startkabel.nl.... daar staan allemaal bouvierkennels/fokkers op...en zo kun je aan het adres zien wat dichtbij jou in de buurt ligt.... en welke fokker jou aanspreekt...ik kan je er wel een paar noemen, maar je moet zelf maar lekker ff kijken op al die mooi site's veel succes

Groetjes Loes

miet
19 oktober 2005, 07:44
Hoi Evie,
Eigenlijk wil ik je het advies geven om niet naar de afstand te kijken die je moet reizen om een pup te kopen.
Het belangrijkste is dat je jezelf thuis voelt bij een fokker.
Voorzover ik het weet fokt Dafzicht niet veel meer.
Op dit forum heb je een pagina en waar te lezen is wat de ervaring is met fokkers.
Je verdiepen in het ras kan op dit forum heel goed en is voor mij eigenlijk de beste plaats op het internet.
Ook op www.bouvierkennel.nl (http://www.bouvierkennel.nl/) staat hele goede informatie waar je wat aan hebt.
Heel veel succes met het kiezen van je fokker en laat ons weten voor wie je hebt gekozen

Hoi Marloes,

Ik weet niet waar ij de wijsheid vandaan haalt dat Dafzicht niet meer of nog maar heel weinig fokt..............

Als je deze site goed zou lezen dan weet dat Donna jet van Dafzicht vorige
week BOB Vlaamse Winner is geworden, dat Lennox Daisy van Dafzicht op de evenementendag 1e in zijn klasse is geworden en dat er op de afgelopen
kampioensclubmatch 5 Dafzichthonden ingeschreven waren waarvan er 4
in de erering stonden.

Denk toch eerst eens na voordat je iets schrijft....................

Elly de Roos
19 oktober 2005, 12:37
Hoi Marloes,

Ik weet niet waar ij de wijsheid vandaan haalt dat Dafzicht niet meer of nog maar heel weinig fokt..............

week BOB Vlaamse Winner is geworden, dat Lennox Daisy van Dafzicht op de evenementendag 1e in zijn klasse is geworden en dat er op de afgelopen
in de erering stonden.

Hoi Miet, Ik wil als eerste toch wat kwijt. Ten eerste vind ik het geen pas dat je Marloes op deze manier terecht wijst. Marloes schrijft alleen maar dat ze niet veel meer fokt en niet dat ze helemaal niet meer fokken.Want als je zelf ook had gekeken had je kunnen zien dat Lennox Daisy en Amber Daisy uit hetzelfde nest komen en dat Yara Daisy een jaar daarvoor is geboren. Donna Jet is geboren in aug. 2002 en Jors Jet weer 2 jaar later. Dit waren nl. de 5 honden op de kampioensclubmatch. En als je dit ziet zou ik ook zeggen dat ze niet veel meer fokt, dus let voortaan een beetje op wat je schrijft, en kijk eerst in wel jaartal de honden geboren zijn. Je kan nl. iemand heel erg krenken als je dit schrijft en om te eindigen zoals jij dat ook deed,
Denk zelf ook eerst na voordat je iets schrijft.......

Willem
19 oktober 2005, 20:15
Hoi Marloes,

in de erering stonden.

Zo opstandig kan alleen maar een fokker reageren die zich voelt aangesproken.
Dafzicht fokt inderdaad nog maar beperkt en ik wil meegeven dat deze fokker zelf de nodige regels heeft.
Annie doet de puppylijst en als ze pups heeft zal ze eerst haar eigen pups willen verkopen.
Verkoopovereenkomst gebruiken? nee die heeft ze als pupbemiddelaar niet nodig.
Verder wil ik niet gaan omdat er dan weer andere uit hun vel klappen.
Wat ik mensen thuis wil adviseren is dat het allerminst allemaal goed is als je een pup koop via de puppylijst.
Denk daar eens over na..............
En tegen de fokkers wil ik zeggen:
Mocht je reageren op mijn bericht schrijf dan eens de waarheid en wees niet zo bang.

Elly de Roos
19 oktober 2005, 22:40
Hoi Willem, bedoel je mij? over het opstandig reageren? Nou ik zal je ff uit de droom helpen. Ik ben geen fokker, maar een onwijze bouviergek die graag alles leest over de boef en zoveel mogelijk wilt weten over de boef. Vind het alleen raar als mensen zo reageren en dat wilde ik ff kwijt. De persoon in kwestie waar het omgaat gaf ook een antwoord op een vraag en dacht dat zij het goede gaf, maar ja iedereen kan fouten maken he? Ook ik heb wel eens een antwoord hier op het forum gegeven, die naderhand niet goed bleek te zijn, vervelend, maar dat kan gebeuren. Ik werd toen ook via dit forum op mijn fout getikt, helemaal niet erg, want je leert er van.

merlinhoeve
24 oktober 2005, 21:27
Wat versta je onder fokker? Als je een nestje fokt ben je toch al een "fokker"? Of zie ik dat verkeerd. Je moet gewoon iemand zoeken die een nestje krijgt of heeft en waar je goede gevoelens bij hebt. Op de site www.bouvierkennel.nl en op dit forum staan genoeg tips waar je op moet/kunt letten. En het maakt niet uit of deze fokker nu regelmatig pups heeft, af en toe pups of zelfs eenmalig.
Mijn boef komt bij iemand weg die (op dat moment) eenmalig een nestje wilde, en dat beviel goed. De pups hebben ook een kennelnaam meegekregen.
Als er iets was dan stond ze klaar en nu na 2 jaar zelfs nog.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je je niet blind moet staren op de naam van de fokker, maar dat je een goed gevoel moet hebben als je kennis maakt met de fokker en de pups.
Veel succes.
Renske
Vind ik een heel goed bericht Renske!
Een goed gevoel moet je zeker hebben bij een fokker. Maar het is ook wel fijn en belangrijk dat de fokker ook intresse heeft in de pups als ze eenmaal verkocht zijn. Getuigd dat het niet om het fokken maar om de pups gaat! Hoe is het trouwens met Masko en Danoek?

Evie
25 oktober 2005, 19:53
Bedankt allemaal voor jullie tips

Ik weet dat ik een goed gevoel moet hebben over de fokker ik heb zelf namelijk ook andere huisdieren die ik niet zomaar bij de eerste de beste fokker ga halen (ratten) ook al zijn het nog zo'n kleine beestjes en worden ze niet oud dat wil niet zeggen dat je ze zomaar ergens vandaan moet plukken. Ik studeer zelf nu dierverzorging en wil doorstuderen tot dierenartsassistente nu loop ik stage bij een kennel/pension/fokker maar dat is gewoon regelrechte broodfok en zo'n slecht bedrijf. Voor de volgende stage moeten wie een fokker hebben die aangemeld is bij aeqour maar veel (goede) fokkers zijn daar niet aangemeld of hebben geen stagiares dat is ook wel heel jammer.
Ik zou dan ook graag bij een bouvierfokker willen stage lopen dus als iemand een fokker weet die wel stagaires wil is dat mooi meegenomen.

Maar ik ga een beetje offtopic

Wanneer we een pup gaan aanschaffen is ook nog niet bekend vooral ik wil me er goed in verdiepen (me vader en moeder hebben dit al gedaan) en over een jaartje half jaartje wie weet komt er dan zo'n boefje bij ons in huis

in iedergeval bedankt voor de tips

chanicha
15 januari 2006, 19:53
Ik heb toendertijd een lijst met fokkers die geregistreerd staan opgevraagd bij de Kinologenclub en daar staan de nesten op van de fokkers die nesten hebben in Nederland.
Ik ben zelf terecht gekomen bij iemand in Schalkwijk en daar kon je ook merken dat ze gek op de boefs waren en ik heb daar een scheet van een boef vandaan en ben daarna ook prima begeleid.