PDA

Volledige versie bekijken : Baldo heet nu Donar en heeft na bijna 5 mnd asiel zijn gouden mandje gevonden!

annebasco
19 januari 2011, 11:56
Naam: Baldo
Ras: Bouvier
Leeftijd: Volwassen
Geslacht: Reu
http://www.bouvierforum.nl/attachment.php?attachmentid=5423&d=1300635008
Kan bij andere honden: Onbekend
Kan bij Katten: Onbekend
Kan bij kleine kinderen: Onbekend
Kan bij grote kinderen: Goed, vanaf 16 jaar
Kan alleen thuis zijn: Onbekend
Kan mee in de auto: Ja

Omschrijving:

Baldo is een reu van ongeveer 4 jaar.
Hij is als zwerver in het asiel terecht gekomen.

Dierenasiel Breda e.o.
Oude Baan 60
4825 BL BREDA - NB

Openingstijden: Openingstijden: ma t/m za 11.00-16.00
Telefoon: 076-5712712

Email: asiel@dierenopvangbreda.nl

annebasco
29 mei 2011, 19:54
Wat is het toch een prachtig “werk” om te mogen doen.
Baldo de vondeling heet nu Donar!
Angelique en haar man hadden zich aangemeld voor een herplaatsbouvier nadat hun vorige asielboefje helaas aan kanker was overleden.
Zij heeft veel ervaring met bouviers al van thuis uit en schreef het zijn echt mijn honden en gelukkig vind ook haar man ze fantastisch.
Wij hebben afgelopen zaterdag ook gekeken bij een fokker voor een pup, maar mijn gevoel zegt gewoon dat ik in asiels enzo moet kijken.
Zo heb ik dat altijd gedaan en daar voel ik mij goed bij. Ik ga er vanuit dat een pup wel een goed adres krijgt en ik geef liever oudere honden een 2e kans en een super goed leven.
En zo is ze dus uitgekomen bij Baldo die haar erg aansprak en waarvan ze woensdag mailde dat ze zaterdag naar Breda zouden gaan om hem te halen, wel zo maar even 2,5 uur rijden enkele reis.

Verder schreef Angelique: “Ik wil je in ieder geval alvast bedanken dat we dankzij je site waarschijnlijk een nieuwe vriend in huis kunnen halen. Zoals ik net al typte, kan niet wachten tot zaterdag om hem op te halen.
Nogmaals super dank voor je info, site en alles wat je voor de Boeven doet, top en ga zo door!!!!!”

En vanmiddag ontving ik onderstaand berichtje:
Hallo Anneke,

nou we hebben onze nieuwe vriend (Baldo) nu genaamd Donar, gisteren uit het Asiel van Breda opgehaald hoor... Nou het is een fantastische lieve, vrolijke en rustige Bouv..
In het asiel zeiden ze dat hij dominant was en met name naar andere honden toe, hier is thuis helemaal niks van te merken, hij is heel aanhankelijk, volgt je constant overal naar toe en volgens ons toch een beetje verlatingsangst problemen (zeer logisch naar een half jaar asiel).
Wel is hij wat angstig buiten voor oa auto's, bruggen en harde geluiden, maar dit komt volgens ons prima in orde. Qua luisteren enzo hebben we ook nog het een en ander te doen, maar ook dit gaat helemaal goed komen.
Het asiel vond het niet slim van ons om hem bij de kinderen te doen, maar dit gaat super goed.
Hij is voorzichtig, onderzoekend en lief voor ze.
Kortom we hebben een scheet van een nieuwe hond gevonden. Waaks is hij nog niet echt, maar hij moet natuurlijk ook wennen aan zijn nieuwe huis.
We kwamen er vandaag achter dat meneertje niet goed weet wat spelen is, dus dat hebben we net een tijd in de tuin gedaan met een bal. Echt is echt een super lieve en mooie hond en we zijn meer dan gelukkig met hem.

Wel heeft hij achterstallig onderhoud aan de vacht (klitten), korsten bij zijn ogen, een ontstoken penis en is erg mager maar ook dat komt allemaal goed en het antwoordapparaat van de trimster is al ingesproken.
Maar goed, om een lang verhaal kort te maken.. Donar is een super hond en wij zijn allemaal heel blij met hem.
Nogmaals dank voor alles..

Groetjes Angelique

Zo, dat was het even voor nu en ze houden ons op de hoogte hoe het verder gaat met Donar in hun gezinnetje!
Graag wil ik Angelique en haar man heel hartelijk danken dat ze zich met hart en ziel inzetten om deze lieve vondeling een prachtig leventje te geven. Duizendmaal dank namens Donar!!
en natuurlijk nieuwe foto's van Donar
http://www.bouvierforum.nl/attachment.php?attachmentid=5894&d=1306694901 http://www.bouvierforum.nl/attachment.php?attachmentid=5893&d=1306694897

Angelique
http://www.animaatjes.nl/plaatjes/b/bedankt/14.gif
Namens Donar

Jolanda S.
29 mei 2011, 21:34
Fijn dat hij zo een goed huis heeft gevonden, hij ziet er vrolijk en lief uit!

kenter
30 mei 2011, 08:42
Zo te lezen gaat dat helemaal goed komen! Echt fantastisch dat ze hem hebben opgehaald, weer een lieverd onder de pannen!!

AngeliqueBordino
2 juni 2011, 21:38
Even een berichte uit Smilde van Donar.. het gaat hier fantastisch, de hele dag een beetje liggen, ravotten, wandelen en aan de fiets. Ook vermaak ik mij prima met mijn nieuwe 2 jarige mensenvriend.. Ik wist niet dat kleine kinderen zo handig konden zijn qua extra hapjes tussendoor snoepen (brood en dergelijke) :p Ook samen met de bal spelen is heel leuk. Maar ik moet wel voorzichtig zijn want voor ik het weet ligt hij weer op de grond dat kleine mannetje. Vandaag tijdens het ravotten hebben we een frontale botsing gehad en heb ik mijn kleine vriend door de tuin gelanceerd :( Dit was niet mijn bedoeling en ik ben hem dan ook direct gaan troosten.. Verder zorgen ze goed voor mij met oa medicijnen zodat ik snel weer beter word en extra eten om weer een beetje op gewicht te komen. Ik geloof dat ze mij wel lief vinden, want we knuffelen heel wat af. Ze hebben zelfs een andere auto opgehaald zodat ik meer ruimte achterin heb ;) Wij gaan namelijk in augustus met het hele gezin naar Zuid-Frankrijk en mijn nieuwe baasje hoorde ik zeggen dat er meer ruimte moest komen voor mij en de kids.
Kortom het gaat super, veel aandacht, lekker in de tuin of in huis (waar mijn baasje ook maar zijn) en af en toe klim ik stiekem bij mijn baasje op de bank om even te knuffelen.. ;) ik geloof dat mijn baasje dit ook wel lekker vind, al mag ik eigenlijk niet op de bank komen..

Maar nu even iets anders: Anneke je bent een topper, dankzij jou heb ik nu een nieuw huis en ben ik heel gelukkig. Mijn baasjes zijn totaal verliefd op mij (nu ben ik natuurlijk ook wel een erg knappe hond :p) en ik op hun.. Heel erg bedankt, want zonder jou had ik misschien nog wel langer in het asiel gezeten en mijn nieuwe gezin niet ontmoet, duizend maal dank!!!!!!

Een dikke knuffel & poot van Donar uit het zonnige Smilde (Drenthe)

Anita
2 juni 2011, 22:10
Hallo lieverd hier Merel even , wat een bofkont ben jij met zulke lieve baasjes ik hoor ze hier wel eens zeggen als het vrouwtje zo,n verhaal opleest dit noemen ze een lot uit de loterij , ze word er altijd heel vrolijk van http://bouvierforum.nl/smilie/smilies/happy0005.gif

Die lanceer partijen begrijp ik wel we willen nog wel eens iets te lomp op iets afstuiven ik heb daar ook last van , het vrouwtje is me aan het leren dat kleine kinderen geen golfballen zijn en dat ik die rustig moet benaderen , het gaat me al stukken beter af het dringt steeds beter door in mijn boevenbol http://bouvierforum.nl/smilie/smilies/character00291.gif

Fijn he knuffelen op de bank , ssssssssssssst even onder ons trek je niet teveel van dat vingertje aan als iets niet mag ze willen laten zien dat ze de baas zijn maar ondertussen kunnen ze niet wachten om samen vastgeplakt met je op de bank te zitten http://bouvierforum.nl/smilie/smilies/winking0071.gif

Geweldig dat we weer even wat van je hebben gehoord , geniet intens van je super baasjes en geef het kleine mensje http://bouvierforum.nl/smilie/smilies/character0099.gif een dikke knuffel van mij , wel heel voorzichtig he.

Boevengroetjes uit ook een zonnig Rotterdam http://bouvierforum.nl/smilie/smilies/character00265.gif

annebasco
3 juni 2011, 10:19
Heey lieve Donar, heel fijn te lezen dat jij het daar zo naar je zin hebt met je baasjes en de foto spreekt boekdelen hoor, je vrouwtje geniet er van dus ik denk dat het bankverbod niet zo lang stand zal houden.
Wat ben ik toch blij dat jij 5 maanden nadat je als vondeling in het asiel terecht kwam het zo getroffen hebt daar.
En ik geloof niet in toeval, dus toen jouw nieuwe baasjes zich via onze website op 4 mei aanmelden om op zoek te gaan naar een nieuw boevenvriendje zat jij daar te wachten op hen.
Jij wist daar natuurlijk allemaal niks van maar jouw trouwe oogjes hadden mij al zo vaak verteld dat je weg wilde in dat asiel.
Gelukkig hadden jouw nieuwe baasjes jouw oogjes ook gezien en waren direct als een blok voor jou gevallen en hebben tijd noch moeite bespaard om jou in hun gezinnetje op te nemen.
Nu mag je straks ook nog mee op vakantie en hebben ze speciaal voor jou en je minivriendjes een grotere auto gekocht, helemaal TOP!
Ik wens jou, die het zo heeft getroffen, alle geluk van de wereld toe, evenals alle andere asielboefjes die nog zitten te wachten tot er ook een nieuw baasje komt voor hen. Wij blijven ons met hart en ziel inzetten voor alle boefjes!!
Lieve Donar, ik heb je vrouwtje al geschreven dat ik inmiddels ook al verliefd ben geworden door haar verhalen, hou ons vooral op de hoogte van je belevenissen
en voor allemaal een hele dikke knuffel van Basco!!

AngeliqueBordino
7 juni 2011, 14:09
Hallo iedereen,

even weer een up-date uit Smilde over Donar. Hij doet het heel goed en heeft het super naar zijn zin. Mijn man gaat elke dag na zijn werk een stuk met hem fietsen en je ziet Donar daarvan genieten. Donar heeft super veel energie en je ziet zijn lichaam elke dag meer op krachten komen.
Donar is nu al enkele weken aan de medicijnen voor oa ontstoken oren, penis en neus en ook dit gaat weer de koude kant op gelukkig. Zijn gewicht (29 kilo toen hij bij ons kwam) loopt ook al iets op als we zijn lichaam bekijken. Binnenkort even weer langs de DA om te wegen.
Helaas is Donar nu wel helemaal kaal, zijn vacht was volgens onze trimster niet meer te redden (vervilt). Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg ben geschrokken toen zijn vacht eraf was. We wisten al dat hij te mager was, maar om het ook allemaal daadwerkelijk te zien was wel schrikken. Je zag niks anders als ribben en botten, verschrikkelijk triest.
Ben hier ook weer zo verdrietig om geweest dat ik de dierenbescherming erbij heb gehaald. Moet er niet aan denken dat er nog meer dieren zo behandeld worden in een asiel.
Donar is er gelukkig weg, lekker bij ons, geniet van zijn eten, de kinderen, elke dag aan de fiets, stiekem op de bank ;), sinds gisteren van zijn mand (daar wilde meneertje eerst niks van weten haha) en van voldoende hondenkoekjes, buiten in de tuin spelen, vliegen, rennen etc..
Het is een dikke knuffelkont en wil het liefste de hele dag bij je op schoot zitten.. Waaks is meneer ook al goed en hij heeft een hele stoere diepe blaf ;) dus het dorp is weer op de hoogte van onze nieuwe hond hahaha..
Helaas heeft Donar afgelopen weekend een gevecht gehad met een buurhond en deze 2 kunnen elkaar nu niet meer luchten of zien. Dit is best vervelend want die andere hond loopt altijd los door de straten en als Donar hem ziet springt hij over ons hek en gaat er achteraan..
Hier moeten we dus heel snel iets op vinden, want dat gevecht is niet iets waar je op zit te wachten zowel voor de honden zelf niet als voor ons.

Maar wij zijn nog elke dag meer dan gelukkig dat we Donar uit het asiel hebben gehaald. Het is een super lieve, sociale en grappige bouv (l)

Groetjes van ons allemaal

kenter
7 juni 2011, 14:18
Mooi om te lezen dat het goed gaat met Donar, alleen jammer inderdaad van het gevecht..moet het hek hoger...en afspraken maken misschien met de eigenaar van de andere hond..dat jullie elkaar wat ontlopen..
Hoop dat Donar snel wat meer op gewicht komt..misschien wat bijvoeren met macaroni/ pannekoeken.. ;-)
Onze Rowan is ook te licht..weegt rond de 40 kg ..maar heeft een eetprobleem..nu alweer een paar dagen slecht gegeten.
We hebben al ander voer op het oog, net als "farmfood" natuurlijk voer , want ook zijn darmen reageren vaak niet goed op ander voer..

AngeliqueBordino
7 juni 2011, 15:16
Hallo Kenter,

we voeren hem idd bij met van alles en nog wat oa ook pasta enzo. Dit vindt meneer geen probleem natuurlijk :D Ook krijgt hij 3x daags eten ipv 2x daags. En tussendoor krijgt hij ook van alles en nog wat (hondenkoekjes, brood etc) En ja met een peuter van bijna 2 jr in huis, krijgt Donar ook wel dingen die hij eigenlijk niet moet eten, lange vingers enzo. Ons zoontje is altijd erg bezig met de hond eten geven. Deed hij bij onze vorige bouv ook, de stukken brood met beleg vliegen weer ouderwets door de kamer heen, richting Donar ;)

annebasco
7 juni 2011, 15:51
(l)Hoi Angelique,
Fijn weer even wat te horen en jammer dat hij toch geschoren moest worden, gelukkig is het mooi weer en het groeit wel snel weer bij.
Goed dat het met zijn gezondheid nu de goede kant op gaat en zijn gewicht dat komt ook goed met dat kleine manneke in de buurt, wel opletten dat hij zelf nog genoeg boterhammetjes op eet want anders kunnen we straks bij hem de ribbetjes tellen,hi,hi.
En de hond van de buren die dacht natuurlijk "wat moet die vreemde snuiter hier in mijn territorium" en ja, na een vechtpartij denk ik ook niet dat het nog vriendjes zullen worden, dus hopelijk kunnen jullie een oplossing bedenken dat Donar toch op het erf kan houden. Misschien dat de buren mee kunnen werken en hun hond toch ook maar op eigen terrein houden, zodat Donar niet zo in de verleiding komt.
Wat fijn ook dat hij lekker met je man aan de fiets kan rennen zodat hij wat energie kwijt kan, wat zal dat manneke genieten van al die aandacht, heerlijk.

Ik ben heel blij te lezen dat jullie zo blij met hem zijn en kosten noch moeite sparen om hem een prachtig leventje te geven en er alles aan doen om weer wat spek en spieren aan zijn lijf te krijgen zodat hij straks de mooiste boef is van de hele wereld!!
Dikke knuffels van Basco voor jullie allemaal!!

AngeliqueBordino
7 juni 2011, 16:51
Hallo Anneke,

helaas valt er met deze buren niet te praten en ze geven al helemaal niks om hun hond. Hun hond was bang voor onze vorige bouv, maar van Donar helaas nog niet. Wij gaan zelf het hekwerk in de tuin verhogen maar ik heb Donar in het asiel zien springen en jeetje wat kan hij hoog haha.. Maar goed, we zijn druk met hem bezig dat hij op het erf moet blijven. Hij leert zo super snel, echt ongelooflijk.
Enne idd qua eten mogen we wel opletten dat de oudste niet alles aan Donar geeft, hij is zo ontzettend gek met hem. Hij zegt 's morgens ook altijd goedemorgen Donar :D En zijn naam spreekt hij al goed uit (verder praat hij nog weinig, dus klinkt erg lief)
Mijn man is net terug van hun fietsuitje maar Donar bruist nog van de energie haha en dat terwijl hij dus helemaal niet top fit is.. Er staat ons nog wat te wachten denk ik als hij helemaal fit is haha... Achter de auto dan maar :P
En idd dat kale, ach het groeit wel weer en we hebben geluk met de temperaturen :D Alleen zijn staart is nog intact, lijkt erg humoristisch allemaal ;)
Je kan zien dat hij zich al helemaal thuis voelt, lekker boeferig en brutaal aan het worden en hij ligt al compleet in coma op het kleed terwijl de kids om hem heen spelen. Dat lijkt mij toch wel een super goed teken..
Hij is echt een super vriend binnen ons gezin en we kunnen nu al niet meer zonder deze grapjas.. binnenkort gaan we aan auto traning doen. Donar wil namelijk gezellig voorin zitten en ja dat is niet helemaal de bedoeling haha.. Dan doe je hem achterin en meneer vliegt tussen de kids door naar de voorbank :confused:
Dus we blijven lekker bezig met hem haha..

Groetjes van ons

annebasco
7 juni 2011, 17:33
Hoi Angelique,

Jammer van de buren daar krijg je dus idd geen medewerking van, maar omdat Donar zo snel leert met alles (hij is pas 10 daagjes bij jullie) en kijk eens hoe hij zich thuis en op zijn gemak voelt, weet hij straks precies waar de grens is, dat komt helemaal goed.
Wat leuk dat je zoontje al Donar kan zeggen, die 2 zijn ook echt gek met elkaar, super!(l-)
En na de fietstocht nog bruisen van energie dan moet je straks nog zo'n loopband aanschaffen hi,hi...
En gewoon tussen de kleintjes in coma gaan liggen dat zou hij echt niet doen als hij zich niet 200% veilig zou voelen bij jullie, helemaal top!

Misschien voor hem in de auto nog een tuigje met gordels aanschaffen zodat hij niet achter het stuur kan gaan zitten, de deugniet, hij moet wel zijn plek kennen natuurlijk:)
Heerlijk om jullie belevenissen te lezen, ik geniet er van hoor!
Dikke knuffel voor jullie allemaal van Basco!(l)

annebasco
8 oktober 2011, 18:29
Op de heenweg was ik heel zenuwachtig en heb 2 uur achterin de auto zitten piepen en hijgen van de spanning, maar uiteindelijk ben ik toch maar lekker gaan liggen en heb alles over me heen laten komen.
Ik heb het reuze naar mijn zin gehad en heb genoten!

Mijn baasjes hebben nog wel de handen vol aan mijn opvoeding hoor, na de vakantie ben ik gecastreerd en vanaf 19 november gaat mijn vrouwtje met mij op cursus zodat ik straks ook netjes op 4 poten naast de kinderwagen kan lopen en niet meer steeds rechtop sta op mijn achterpoten zodat iedereen het vrouwtje nakijkt alsof wij een attractie zijn!

Verder speelt ik veel met Tygo de oudste van de kindjes, alleen ben ik dan nog steeds super ruig en hebben we wel eens lanceer acties. Maar Tygo maakt mij dan helemaal wild en dan ga ik racen door de tuin. Dan lacht Tygo zich een bult en ik race rondjes over het gras met mijn kont omlaag en weg vliegende graspollen achter me aan. Dan kunnen jullie wel een beetje nagaan hoe het grasveld er tegenwoordig uitziet, haha.

Knuffelen is ook nog een favoriete bezigheid voor mij, lekker op de bank.
Ook ben ik waaks hoor, als de kinderen in de voortuin zijn en de baasjes zitten achter dan ben ik helemaal zenuwachtig want dan moet ik zowel voor als achter alles in de gaten houden dus dan moet ik steeds heen en weer rennen, van achter naar voor, vermoeiend hoor!
http://www.bouvierforum.nl/attachment.php?attachmentid=6288&d=1318094309
Nu nog even een paar foto's van de vakantie en tot de volgende keer.
http://www.bouvierforum.nl/attachment.php?attachmentid=6289&d=1318094311http://www.bouvierforum.nl/attachment.php?attachmentid=6287&d=1318094308

Anita
8 oktober 2011, 19:01
Lieve Donar wat zie jij er fantastisch uit 6292 je kan wel zien dat er aan je verzorging niets ontbreekt je straalt zoveel dankbaarheid uit , jou baasjes verdienen een lintje 6293

Ik lees dat je nog lekker onstuimig kan zijn maar ja wat wil je na een tijd van onzekerheid en nu overgoten wordt door begrip en liefde dan weet je ook van gekheid niet meer wat je moet doen 6294

Maar probeer op z,n minst wel op je vier pootjes te blijven staan anders word het zo onhandig voor het vrouwtje 6295 en doe je een beetje voorzichtig met de kindjes6296 jij moet de wijste zijn he.

Zelfs een vakantie is je al gegund wat zal je het naar je zin hebben gehad , jou wereldje is honderd procent gedraaid en je verdiend het kanjer.