Volledige versie bekijken : Stamboom verplicht?
Reberta
24 oktober 2005, 21:15
Ik wil dolgraag mijn bouvier een keer laten bekijken bekijken door een kenner.
Ik heb gelezen dat ik het beste dan na een clubmatch kan gaan omdat ik helemaal geen idee heb wat ik allemaal moet doen.
Maar waar ik wel mee zit is dat ik de stamboom van mijn bouvier kwijt ben.
Heel stom van mij maar ik heb er eigenlijk nooit zoveel naar omgekeken.
Heb ik de stamboom nodig of kan ik ook zonder stamboom met mijn bouvier naar een clubmatch?
chris
25 oktober 2005, 11:53
Misschien kan je via de fokker van je boef wel opnieuw aan de stamboom raken.Anders kan je de kynologische vereniging contacteren om de stamboom opnieuw op te sturen.
Carin
25 oktober 2005, 15:28
Hoi Reberta
die stamboom heb je dus echt nodig als je je hond in wilt schrijven op een show, en daarbij maakt het niet uit of het een clubmatch of een grote internationale show is.
maar als je hond wel een stamboom heeft dan kun je via het chipnummer (daar staat de barcode van in je entingsboekje) de stamboomgegevens opnieuw opvragen bij de raad van beheer in Amsterdam
de website van de Raad v Beheer is www.kennelclub.nl (http://www.kennelclub.nl) daar kun je telefoonnummers en het adres vinden. en eventueel kunnen ze je een duplicaat stamboom toesturen.
groetjes Carin.
Vino
26 oktober 2005, 16:54
Ik heb een paar keer een clubmatch gedaan met mijn bouvier maar er is nooit gevraagt naar de stamboom.
Ik zou gewoon het chipnummer vragen bij de dierenarts en dat invullen.
Meer is niet nodig en het kost je geen geld
Francine
26 oktober 2005, 18:08
Vino ik weet niet wat voor clubmatch jij met je boef aan meegedaan hebt maar ik heb wel meegedaan op het KCM afgelopen zomer en op het inschrijfformulier vragen ze wel degelijk om het N.H.S.B. nummer welk op de stamboom staat.
Groetjes, Francine
Ton
30 oktober 2005, 11:22
Vino ik weet niet wat voor clubmatch jij met je boef aan meegedaan hebt maar ik heb wel meegedaan op het KCM afgelopen zomer en op het inschrijfformulier vragen ze wel degelijk om het N.H.S.B. nummer welk op de stamboom staat.
Groetjes, Francine
Als je bij de dierenarts het chipnummer vraagt heb je genoeg gegevens om in te schrijven voor de show.
De stamboom hoef je niet mee te nemen.
Wat Carin schrijft klopt maar half.
Je hebt gegevens nodig van de hond en die heb je.
Als je bouvier kampioen dreigt te worden of als je voor een erkent examen opgaat ( GG-VZH -IPO- Speurhond) dan pas moet je vaak een copy toevoegen van de stamboom.
Een copy aanvragen is niet gratis en waarom zou je dan geld uitgeven als het niet nodig is?
Carin
30 oktober 2005, 13:13
Hoi Ton.
wat ik geschreven heb klopt gewoon helemaal hoor, en ik heb niet gezegd dat je een kopie van je stamboom mee moet nemen of mee moet sturen als je je hond inschrijft op een show, wat ik wel gezegd heb is dat je de gegevens nodig hebt die op de stamboom staan. zoals het stamboom nummer (NHSB) en de naam van de fokker, de naam van de vader en de naam van de moeder. en als je die gegevens niet hebt omdat je geen stamboom hebt gekregen, dan kun je die gegevens dus opvragen via het chipnummer.
de stamboom gegevens kun je ook van internet afhalen zodra de service stambomen-online weer online is bij de Raad v Beheer.
groetjes Carin