PDA

Volledige versie bekijken : hoeveel voeding ??

djerba
2 november 2005, 19:06
hallo
wij hadden even een vraag weet er iemand hoeveel gram brok (royal canin)wij djerba moeten geven ze is nu bijna 11 maanden en krijgt plus minus 700gram en ziet er goed uit zit goed op gewicht,maar sinds een paar weken eigenlijk na ze loops is geweest rooft ze alles wat eten heet.Kunnen we haar misschien beter op brok voor volwassenen zetten?? want ons andere kleine hondje moet er onder lijden want als er eten in de buurt is is djerba ontzettend fel (grommen en happen)wij hopen dat er iemand een goede tip voor ons heeft
gr en een poot van djerba

patricia
2 november 2005, 22:07
hoi djerba,
de hoeveelheid voer verschilt per hond (veel of weinig beweging enz)ik voer mijn honden op het oog en heb het nog nooit gewogen ik heb een vaste beker en geef de ene bouvier een cm meer dan de andere,
maar als het gedrag zo veranderd is na de loopsheid is ze dan niet gewoon schijnzwanger?
en een hond van 11 maanden kun je gerust op volwassen voer zetten.
groetjes patries

djerba
3 november 2005, 06:17
hoi patricia
het enige wat veranderd is is het roven en verder is er geen verwijzing naar schijnzwanger,en we zullen haar eens overzetten op volwassen brok misschien voldoet de andere brok wel niet meer maar wij dachten dat ze tot minimaal een jaar geen volwassen brok mocht hebben bedankt voor je antwoord
gr en een poot van djerba

Wilma
4 november 2005, 06:14
Om te beginnen had je al lang over moeten gaan op volwassen voer.
Bij grootte hondenrassen kun je het beste al op de leeftijd van 6 maanden overstappen.
En ik denk dat Patricia gelijk heeft dat je bouvier schinzwanger is.
De symtomen verschillen per hond,maar omdat je schrijft dat je bouvier loops is geweest lijkt mij dat duidelijk.
Overgens grommen en snauwen hoort ook bij dat gedrag.

djerba
4 november 2005, 06:31
hoi wilma
over het overstappen naar volwassen brok zijn de meningen nog al verdeeld de een zegt wel doen en de ander zegt dat het absoluut niet mag want dat ze dan te weinig binnen krijgen,vandaar dat wij nog niet overgestapt zijn we kregen meer advies om het niet te doen ook van de da ,we zullen haar in de gaten houden en even langs de da gaan om hem even te laten kijken wat er moet gebeuren
bedankt en een poot van djerba