PDA

Volledige versie bekijken : Wat moet ik doen?

Schummi
8 november 2005, 17:44
Beste Bouvier liefhebbers,

wij zitten met een groot probleem, waar we jullie raad bij zouden willen vragen. Ik zal het in het kort proberen uit te leggen. Ik ben door een dienstongeval, 6 jaar geleden, gehandicapt geworden en deze handicap wordt steeds erger. Ik ben in het totaal 6 keer geopereerd en telkens had ik de hoop dat ik weer beter zou worden, maar dat is helaas niet het geval, het wordt steeds erger. Ik lig nu gemiddeld 80% van de dag op bed, te knarsentanden van de pijn. Ik gebruik heel veel pijnstilling o.a. grote hoeveelheden morfine, maar niets wil echt helpen. Nu hebben wij ook een hele lieve bouvier, genaamd Asra. Daar ik nu niets meer met de hond kan doen en mijn vrouw het heel druk heeft met haar baan en onze 3 kinderen, zijn wij bang dat wij niet voldoende voor Asra kunnen zorgen. Het uitlaten gebeurt even vlug tussen alles door, een lekkere lange wandeling zit er bijna niet meer in.
Wij weten nu niet wat het beste is voor onze lieve hond, een nieuwe baas zoeken of zo door blijven gaan. Hij is hartstikke lief en is heel makkelijk, ook met uitlaten en met de kinderen, maar we vinden eigelijk dat hij beter verdient. Hij hoeft niet weg, maar als we nu wisten dat hij het ergens anders beter zou hebben, dan zouden we hem dat zo gunnen, hij verdient gewoon beter.
Begrijpen jullie en beetje wat wij bedoelen. Als het nou een klein hondje zou zijn dan zouden de kinderen hem we uit kunnen laten, maar daar is een Bouvier net iets te groot voor.
En nogmaals hij hoeft echt niet weg, maar we gunnen hem meer dan wij hem kunnen geven snik snik.

Wie kan ons een goede raad geven.

Alvast bedankt, ook namens Asra.

Groetjes Schummi.

Dit is Asra, net na een trimbuurt.

http://www.hsdesigns.nl/asra.jpg

chris
8 november 2005, 18:59
Hoi,een spijtige zaak hé.Zowel het gene wat jou overkomt als de consequenties voor je boef buiten je wil om.Maar zit er nergens bij jou in de buurt iemand die een uitlaatservice verzorgdt.Je weet wel,iemand die honden dagelijks een flinke wandeling laat maken.Er komt wel een kleine vergoeding bij kijken maar zo kan je je boef thuis houden en heeft hij toch dagelijks een flinke wandeling.Veel sterkte.

Schummi
8 november 2005, 19:15
Beste Chris,

bedankt voor je reactie. Asra is verschillende maanden door een achter-buurman uitgelaten en die vond het zo leuk dat hij zelf een hond heeft gekocht. Hij liet ze in het begin ook samen uit tot de buurman weer een vriendin kreeg en toen was het over.
Helaas hebben we hier in de omgeving geen uitlaat service, dat zou de oplossing zijn, maar helaas.

Groetjes Schummi.

Jos
8 november 2005, 20:47
Heel erg om dit te lezen en ik kan alleen maar hopen dat er nog een wonder gaat gebeuren.
Je hebt een prachtige bouvier en het moet gewoon gaan lukken om jouw en je vrouw te helpen met dit probleem.
Misschien zit er wel een andere bouvierliefhebber in jouw buurt die deze taak wil doen.
Ik weet niet waar je woont dus ik zou je willen adviseren even te melden welke woonplaats jullie samen wonen.
Ik heb zelf hele goede ervaringen met dit forum en kan mij niet voorstellen dat er geen bouvierliefhebber is die jullie niet wil helpen.

bella
8 november 2005, 23:45
Inderdaad, NIET WEG DOEN DE HOND!!!!!!!! Laat weten waar jullie wonen en misschien komt er dan wel hulp. Daarnaast kan je een advertentie zetten in het plaatselijke krantje of contact opnemen met een hondenschool in de buurt, misschien kunnen die bemiddelen. De hond wordt natuurlijk ook ouder en wil dan misschien wat minder lopen. Of hebben jullie een tuin waar hij kan ravotten???? Al met al denk ik dat jullie heel veel spijt krijgen als jullie hem weg doen. En bedenk ook dat het voor de hond gewoon kan worden als hij minder loopt. Je krijgt nu heel veel liefde van de hond, doe dit niet weg!!! Heel veel sterkte,
groetjes,Bella

djara
9 november 2005, 10:35
Hoi Schummi,

Ik ben het met Jos en Bella eens. Geef je woonplaats door en misschien zijn er wel bouvierliefhebbers op dit forum die kunnen helpen met advies of zelfs wel met af en toe uitlaten.

Veel succes!!

Schummi
9 november 2005, 11:18
Bedankt allemaal voor jullie steun. Wij wonen in Alblasserdam, dat ligt tussen Rotterdam en Dordrecht in.
En nogmaals hij hoeft voor ons niet weg, want het is gewoon een hele lieve hond, hij is gehoorzaam, hij is waaks, hij is lief voor kinderen, het was voor ons gewoon het idee dat hij beter verdient.
Als we nou iemand tegen zouden komen die ergens vrij woont en veel tijd had en lief was voor honden dan zou je, voor de hond zijn bestwil, kunnen overwegen om hem weg te doen. Maar dat we er spijt van zouden krijgen is een ding wat zeker is. Asra is onze derde Bouvier en het is voor ons het hondenras, dit ras heeft alles wat wij van een hond wensen.
We zullen zien wat de toekomst brengt, we wachten gewoon af en misschien komen er betere tijden.

Jullie nogmaals bedankt allemaal.

Groetjes Schummi.

bella
9 november 2005, 12:13
Hoi,
Neem eens contact op met de bouvierdressuurgroep in de buurt. Volgens mij zijn er twee. Wellicht is daar iemand die kan helpen. Doe jullie lieveling niet weg hoor!!!! Hij zal het zelf ook niet willen.
groetjes,Bella

asta
15 november 2005, 18:16
Hoi,

We hebben U net een email gestuurd, maaar ik weet niet of dat goed is gegaan....;(
Ben nog niet zo goed op de hoogte met dit forum.
We hebben interesse in Uw Asra namelijk, en we hadden veel vragen.

Demy
15 november 2005, 19:44
ik kan maar 1 ding zeggen hou je lieferd!!!!! eens komt er een oplossing! knuffies van Demy en de groetjes...cootje

bella
15 november 2005, 20:20
Ook ikkan het niet vaak genoeg zeggen; hou de hond.
Ik weet uit ervaring hoeveel troost een hond bij ziekte kan geven. Als hij wat minder loopt daar went hij aan en misschien kan u vrouw op de dag dat ze niet werkt de hond wat langer uitlaten.
groetjes,Bella