PDA

Volledige versie bekijken : puppycursus

dorine
12 november 2005, 08:44
Hallo

Ondanks dan Mara, nu 11 weken, onze 4de hond is ben ik nooit naar een puppycursus geweest. Toen de eerste 2 honden ( Bouvier en Westie) pup waren bestond er nog geen puppycursus. Met de 3de hond (Akita) had ik zoiets het is met de vorige 2 goed gegaan ze luisterde heel goed dus waarom zou ik gaan. Ik wil met Mara wel gaan, niet omdat ik bang ben dat ze niet gaat luisteren ( nee, zit, blijf en kom gaat al heel goed) maar ik lees op dit forum hoeveel plezier hond en baas eraan hebben. Ik wil binnenkort eens gaan kijken.
Wie kan mij vertellen wat ik kan verwachten en waar ik op moet letten.

groetjes Dorine

Lisa
12 november 2005, 15:35
Eigenlijk kan ik alleen maar tegen je zeggen dat je veel lol kan verwachten.
Ik ga altijd met heel veel plezier naar de kynologenvereniging.
Je kunt veel lol verwachten ( blijft leuk als een hond van een ander niet luistert) en je doet er de nodige vriendschappen op.
Als je bij ons op de vereniging zou beginnen kom je met je bouvier in de jonge hondentraining.
Dat is een beginnerscursus die speciaal voor honden is die geen puppycursus hebben gedaan.
Hier leert je bouvier omgaan met andere honden en worden alvast de eerste kleine oefeningen gedaan zonder teveel straf.
Bij mijn vereniging moet een pup een puppy blijven zeggen ze.
Gewoon naar de vereniging gaan in jouw buurt.
Je merkt zelf snel genoeg of je jezelf er thuis voelt.
Succes met de kleine!

Jan en Anja
12 november 2005, 18:36
Hallo Dorine,
Ik kan het je zeker aanbevelen om naar de cursus te gaan. Niet perse voor wat je zelf al zegt het luisteren, al is dat natuurlijk altijd meegenomen. Ook voor de omgang met andere honden en andere mensen. Ze worden door vreemde mensen betast en tandjes kijken, is zeer handig als ze een keer naar de dierenarts moeten dan laten ze, zo is mijn ervaring, veel beter toe. Ik had nooit verwacht dat ik het zo ontzettend leuk zou vinden.
Toen wij onze 1e bouvier kregen, ging ik er mee naar de puppycursus omdat ik niet wilde dat de hond mij uit ging laten in plaats van anders om. Nu ben ik inmiddels 4 jaar verder en train nog steeds met mijn boefie bij de kynologenclub, gewoon omdat ik het zo ontzettend leuk vind om met mijn hond elke week een avond bezig te zijn. En voor de gezelligheid die we daar samen hebben met de andere mensen en honden. Onze boef vind het supergaaf om er naar toe te gaan. Als ik mijn schoenen pak op de maandagavond dan is ze niet meer te houden, want dan weet ze ...... yessssssss we gaan naar cursus. We zijn nu bij het G&G 1 aangeland, dus ik kan nog een paar jaartjes tot G&G 3.

Ik wens je heel veel plezier samen met Mara bij de training, wellicht horen we nog eens van je hoe jij het vindt.