Volledige versie bekijken : Uitslag C wedstrijd NBC 18 september
Rob
21 september 2011, 20:59
Voor degene die het gemist hebben.
Jammer dat er zo weinig animo voor was.
Slechts 6 deelnemers.
Wilma
22 september 2011, 19:29
Ik kom in mijn omgeving nog maar weinig bouviers tegen.
Het lijkt wel of er steeds minder mensen voor een bouvier kiezen.
Anita
22 september 2011, 20:09
Je heb helemaal gelijk Wilma je ziet de Bouvier steeds minder , welgeteld hier in de buurt 1 en dat is Ziva v.h.Cupressocyparis Hof van het forum , ook zie ik af en toe naar mijn idee een kruising Bouvier.
Wij komen dagelijks toch heel wat honden tegen maar helaas de Bouvier ontbreekt het zou een wonder zijn als we er een tegenkwamen , de laatste twee die we soms in het bos zagen zijn verhuisd , het lijkt wel of heel Rotterdam Bouvierloos is.:cry:
Hanneke
23 september 2011, 06:05
Inmiddels zijn er twee bouviers overleden ,maar heb er binnen een straal van 500 meter toch nog 7 wonen,dat zijn dan denk ik ook wel de enige in Ede.
loraine
23 september 2011, 06:51
Hier ook in dorp een paar overleden, laatste 3 jaar. zijn er nu nog zeker 4 a 5. Peter ziet toch vanuit de vrachtwagen, regelmatig bouviers in Brabant en verder hier Limburg in. De meesten doen er misschien niets mee, meer als huishond.
Is zelfs een kennel in Rotterdam.
Dacht dat Carmen (pakkie) meestal ook erbij was...
edwin44
23 september 2011, 08:26
Het verlies van Gaya heeft ervoor gezorgd dat er nog maar een 2 bouviers zijn in mijn omgeving
totaal denk ik in Apeldoorn een stuk of 5
Ingrid
23 september 2011, 09:00
Bij mij ook nog maar weinig bouviers in de omgeving.
Wel steeds meer keffertjes die als een gek op je af komen rennen.
Waar het door komt zou ik niet weten.
Een bouvier heeft een lief karakter en is een prima gezinshond.
nadientje
23 september 2011, 11:24
Hier zijn juist nog zeer veel bouviers (in de stad notabene). Bij mij in de wijk weet ik er zo 9 (+ nog mijn eigen 2 boeven) te noemen. Weet natuurlijk niet hoeveel het er in de rest van Den Haag zijn, ik woon wel erg aan de buitenrand dus hier is het sowieso zééééér hondrijk...
Overigens is er niemand hier die met zijn bouvier nog echt in de sport zit, iedereen is na de gehoorzaamheid afgehaakt.
Champ
23 september 2011, 14:05
Dat er minder bouviers zijn komt doordat een bouvier duur is in onderhoud.
Je moet toch minstens 2 x per jaar naar een trimsalon en een bouvier eet meer dan een klein ras.
In deze tijd van bezuinigen wordt daar naar gekeken.
loraine
23 september 2011, 16:12
Vandaar dat ik alles zelf heb aangeschaft...tondeuse, trimtafel en div borstels en ontwoller. Ideaal. Kost even tijd. Hij is misschien niet perfect gedaan, maar scheelt veel.
nadientje
23 september 2011, 16:55
Hier nog een Loraine! Met 2 bouviers scheelt dat aanzienlijk in de kosten!
loraine
23 september 2011, 18:42
Maar neemt niet weg, dat er weinig boefjes zijn, waarvoor ze echt zijn. Was er wel mee bezig, vond het ook keileuk, Rodan ook. Hij werkt graag voor je. Tja, moest keus maken.
Elly de Roos
24 september 2011, 18:03
Dat er minder bouviers zijn komt doordat een bouvier duur is in onderhoud.
Je moet toch minstens 2 x per jaar naar een trimsalon en een bouvier eet meer dan een klein ras.
In deze tijd van bezuinigen wordt daar naar gekeken.
Dat de kosten van een boef duurder zijn in onderhand, zou waar kunnen zijn, maar qua eten ben ik het toch niet helemaal eens. Ik heb een boef Keiko, de meeste op dit forum kennenhem wel. Keiko weegt 38,65 gram, dus gewoon goed. We lopen, we fietsen en we trainen 2x in de week met hem, dus qua voer moet hij wel goed hebben. Hij krijgt 300 gram brokken per dag, 's-morgens een deel en 's-avonds een deel en 1x op een dag een oortje om lekker nog na te geieten wat hij die dag allemaal heeft gedaan. De meeste mensen die zo'n keffertje hebben, kopen het voer in de supermarkt, waarvan ze mer nosig hebben, dus verhouginsgewijs zal de prijs niets uitmaken. Dit omdat je eventueel elke week en pak bij je wekelijkse boodschappen haalt en je dat minder merkt, dan bij een dierenspeciaalzaak een zak brokken te halen. Ik koop een zak Prins super geperste brok, wat hier ongeveer 40€ kost. Ik doe er 6 weken mee, wat mij dus 2,50 per week kost. Ik denk dat een pak van 1 kilo, als die er zijn duurder zijn of net zo duur. Het enigste wat Keiko extra krijgt, dat is 1x in de week een vleesdag. Hij krijgt dan diepvries vlees, 's-morgens een pakje en 's-avonds een pakje a 400 gram wat mij dan 2€ extra kost. Dit krijgt hij dan met oud brood, wat door ons niet meer wordt opgegeten. Dus qua kosten kost Keiko mij per week 4,50. Buiten de entingen en eventuele hondenbelasting, want die verschilt ook bij elke dierenarts en gemeente. Om te kijken naar de kosten in deze tijd van bezuinigen zou ik eerder gaan denken om helemaal geen hond te nemen, want er zijn bepaalde omtandigheden wat je niet van te voren weet en dan komen de meeste beestje in een asiel met een leugen dat 1 van de famiilieleden ineens allergies is geworden, overlijden of scheiding, omdat de meeste mensen niet durven zeggen ik kan het beestje niet meer onderhouden, want ik kan het geld niet mer missen om maar te zwijgen als het beestje ziek wordt en ze kunnen een dierenarts niet betalen. Misschien wel hard wat ik schrijf, maar wel de waarheid. Mijn vriendin werkt als vrijwilliger in het asiel en maakt dus regelmatig mee. W.b.t. de hoeveelheid bouvier in mijn omgeveng (2 straten) lopen er al 5, waaronder een broer van Keiko, met Keiko meegerekend.
Rita Peters
24 september 2011, 18:31
Sinds kort hebben wij een bouvierpup en zijn er achtergekomen dat het inderdaad niet goedkoop is om een hond in huis te hebben.
Voor onze pup Daisy hebben we bijna 1000 euro betaald.
Na een week had ze haar prikje nodig wat 65 euro heeft gekost.
Ze krijgt puppybrokjes waarvoor ik 38 euro betaalt heb voor 10kg
Nu wisten wij wel dat een rashond duur is maar op dit forum staat niets geschreven over de kosten die erbij komen.
Ik zou Daisy niet meer kwijt willen maar als ik eerlijk ben weet ik niet of ik een bouvier had gekozen als ik had geweten dat het zo duur kost.
Begrijp mij niet verkeert, ik wil haar niet mee kwijt maar met 2 opgroeiende kinderen is het een flinke duit die je kwijt bent voor een bouvier.
Champ
24 september 2011, 18:45
Elly sorry hoor maar met 4,50 euro per week kun je echt een bouvier niet onderhouden.
Als je dan nog aan sport doet of zoals jij schrijft veel met je boef bezig bent dan zal je meer voer moeten geven.
Het is nu eenmaal waar dat een klein ras goedkoper is dan een bouvier.
loraine
24 september 2011, 19:05
Hier in Maasbracht, m-limburg, hondenbelasting 37.80. zak Cavom, 20kg, kost 34,00 (haal ik in Belgie). Doen ook ong 6 weken met een zak. rodan krijgt nu wel minder, daar hij minder beweging krijgt. DA is niet zo duur. Kom er normaal gesproken 1x per jaar.
Wanneer men voor de aankoop nadenkt, hoe en wat, zou men het toch moeten weten. Overal informeren. Pup kost veel geld. Vind de kosten best meevallen (onze vorige was duurder qua dierenarts)
annebasco
24 september 2011, 19:07
Basco (weegt 58 kg) krijgt 1 pak Rodi Rund/hart, 1 groot blik sperziebonen en 1 grote kauwstaaf per dag, dat is totaal2,80 euro per dag = 19,60 euro per week,en de trimbeurten niet te vergeten 4,00 euro per week, totaal 23,60.
Ik kan me voorstellen dat mensen met een gezin met kleine kindjes dat ook wel voor andere dingen zouden kunnen gebruiken.
@Elly de Roos € 40,-- : 6 weken = 6,66 dus het bedrag per week is bij jou ook wel wat hoger.
Nicky-1
24 september 2011, 19:16
Toevallig had ik in mijn voorstel-topic neer gezet dat ik graag in contact wilde komen met bouvier eigenaren omdat ik misschien 2 andere bouviers per jaar zie.. (in Noord-Holland).
Ik heb een soort van onderhoud contract voor mijn bouvier. Ze gaat 1x in de 2 maanden om even bijgewerkt te worden (plukken en knippen) en dan ben ik 50 euro kwijt. Dat vind ik best mee vallen. Toch wil ik wel zelf gaan leren hoe ik mijn bouvier zelf bij kan houden, zodat ze nog maar 1 of 2 keer per jaar hoeft (voor 70 euro per keer). Ik weet alleen nog niet waar ik dit kan leren ;)
Verder geef ik Orijen, niet het goedkoopste voer, maar ze doet het er perfect op.. Heb er ook geen dierenarts kosten meer mee!
Mijn bouvier weegt overigens rond de 28 kilo en is nu 1,5 jaar jong. Dus ze zal ook nooit heel veel gaan eten, in tegenstelling tot een hond van 50 kilo of meer..
Jos
25 september 2011, 19:34
http://www.youtube.com/watch?v=Gvi7c5TP7vw
Nicky-1
25 september 2011, 19:47
Haha, ja die is hier wel heel toepasselijk :p
Anita
25 september 2011, 19:54
Ja he Nicky en het mooiste van alles het is door mijn eigen mannetje gemaakt met in de hoofdrol onze
wereldkanjer Merel 6227
Wat leuk Jos dat je deze heb geplaatst wist je dat het Merel was? in iedergeval bedankt 6228
annebasco
25 september 2011, 20:13
Dat heeft Ben weer heel mooi in elkaar gezet Anita, werkelijk prachtig en wereldster Merel weet inmiddels ook wel dat zij niet "slechts" een hond is maar 1 van jullie 2 onmisbare bronnen van geluk!
Dikke knuffel van onze onmisbare bron van geluk Basco!(l)
Nicky-1
26 september 2011, 11:21
Haha, wat goed!
Elly de Roos
3 oktober 2011, 15:50
Hoi Champ, ik geef mijn hond echt niet meer voer als dat hij nu krijgt en ik kom regelmatig ook op show en daar loop ik niet meer een boef die een salto met halve schroef in een TL balk kan maken. Als je goed voer hebt, waar genoeg in zit hoef je ook niet zoveel te geven. Ooit heb ik ander voer gehad wat goedkoper was en ik moest daar beduidend meer geven, waardoor ik dus toch nog duurder uit was. Ik geef Prins superbrok waar een hoop energie waarde in zit. Sorry, maar ik moet je echt teleurstellen, maar Keiko krijgt echt niet meer als dit en de meeste mensen op dit forum kennen mij en Keiko en weten dat ik echt het beste voor mijn hond(en) over heb.