PDA

Volledige versie bekijken : Straffen

paulien
16 november 2005, 09:45
Als je een pup wilt straffen als hij echt iets stouts doet (bijvoorbeeld als je al een paar keer foei hebt gezegd of hij doet iets wat absoluut niet is toegestaan), dan is er ons aangeraden om de pup goed aan te pakken. Bijvoorbeeld om hem stevig in zijn nekvel te pakken/knijpen of bij zijn oor zodat hij eventjes piept en weet dat hij dit NIET mag doen. Is dit nu te hardhandig is of is dit juist goed om je hond zo bepaalde dingen (af) te leren?
Sommigen zeggen namelijk ook: "Het is een bouvier en geen schoothondje, ze kunnen echt wel tegen een stootje, en dan daarbij, je wilt toch een goed opgevoede hond?"
Ik hoor graag of dit een goede aanpak is en zoniet wat jullie advies dan is? Wij geven onze hond alle liefde en warmte die hij nodig heeft, maar hij moet natuurlijk ook wel eens op zijn plaats worden gezet als dat nodig is. Daarom wil ik eens weten hoe de meeste mensen dit doen.

Zagaha
16 november 2005, 11:21
Hoi,

Als mijn honden, toen ze nog pup waren, téver gingen, dan pakte ik ze even in het nekvel. Dit doet een moederhond ook. Nu ze volwassen zijn, gaan ze ook nog wel eens over de grens. Dan pak ik ze aan de sik en ga even een gesprek aan met ze! Als je begrijpt wat ik bedoel. Het is inderdaad geen schoothondje, maar dat wil niet zeggen dat er hardhandigheid aan te pas hoeft te komen. Ik heb dit zoals gezegd, vanaf pup doorgevoerd. Als ik ze nu dus aan de sik pak, dan weten ze echt dat ze over de grens gegaan zijn.
Succes met de opvoeding!

djerba
16 november 2005, 12:50
hoi
ik heb bij djerba het commando nee gebruikt en ik moet zeggen dat dat bij haar goed werkt ik heb haar niet bij het nekvel of oren hoeven pakken en nu als ze niet reageert pak ik haar ook wel bij haar sik en word ze even streng toegesproken
gr en een poot van djerba

paulien
16 november 2005, 14:22
Dankjewel voor de snelle reacties. Als ik het goed begrijp kan ik dus beter onze Doerak een keer bij zijn sik pakken en 'm goed toespreken met Foei of Nee dan dat ik 'm in zijn nek pak. Als er nog andere bouvierbezitters zijn die een advies hebben, dan hoor ik het graag!
Ik wil nog even kwijt dat het wel echt superleuk is zeg zo'n pup-boef! Je ziet het gewoon aan die kop als ze een boevenstreek uit willen halen, we moeten er ook heel vaak om lachen en soms kunnen we 'm wel achter het behang plakken, maar dat herkennen de meesten wel denk ik!

djara
16 november 2005, 18:18
Hoi Paulien

Ik heb ze als puppy het woord nee geleerd, maar als ze echt te ver gingen dan pakte ik ze in het nekvel. Werkte tot op heden bij mijn jongste ook. Maar hij is nu 8 maanden en zit al in de puperteit en denkt dat zijn oren er alleen maar voor de sier aan zitten. Dus dan pak ik hem in het nekvel. Werkt bij mij ieder geval prima.

Groetjes Renske

antonis
17 november 2005, 13:07
hallo, ik heb onze boemel ook in het begin bij zijn nekvel gepakt want dan immiteer je inderdaad de moeder. het werkt prima en af en toe bij zijn sikje pakken ook. veel succes groetjes petra en een poot van boemel

Viola
20 november 2005, 11:35
Mij is verteld dat je pas een pup in de nekvel moet pakken als je stem niet helpt want het schijnt een ernstige afstraffing te zijn als je de pup in de nekvel pakt.
Toen mijn boef pup was heb ik het zoveel mogelijk met mijn stem gedaan en dat werkte best goed.
Ook nu nog en daarom wil ik je aanraden om eerst je stem te gebruiken en dan pas andere afstrafmiddelen te gaan proberen.
Ik weet dat het soms niet meevalt zo'n kleine pup opvoeden