Volledige versie bekijken : Prijsverschillen erg groot
Susan
19 november 2005, 09:23
2 maanden geleden is 1 van mijn bouviers overleden en vorige maand heb ik ook mijn Labrador moeten laten inslapen.
Ik heb nu nog 1 bouvier maar die kan erg slecht alleen blijven omdat hij nooit alleen is geweest.
Nu ben ik aan het informeren naar een pup en wat mij erg tegenvalt is de prijs van een pup.
Ik heb hier al ergens gelezen over de verschillende prijzen die fokers vragen voor een pup maar hoe bestaat het dat er echt honderden euro's verschil zitten in de prijs?
Een fokker durfde 1150 euro te vragen en gaf aan als reden dat hij uitsluitend met kampioenen fokt.
Een andere fokker vroeg 650 euro inclusief garantie.
Ik begrijp dat er verschil in de prijs zit maar dit is een verschil van 500 euro !!!
Iedereen is vrij om de prijs te bepalen maar lopen deze verschillen niet uit de maat?
Ik weet dat ik fokkers over mij heen krijg maar wat is nu een redelijke prijs voor een bouvierpup als je de pup bij een goede fokker haald?
Ik kijk echt niet op een paar centen maar iedereen zal het toch met mij eens zijn dan 500 euro een hoop geld is.
Marianne
19 november 2005, 17:21
hoi susan.
ik geloof dat het al ergens geschreven is op deze site , maar de meeste fokkers zitten toch aardig bij elkaar hoor.
ik denk dat je gemiddeld tussen de 600 en 800 euro moet betalen bij de meeste fokkers.
en dat is een heel toelaatbaar bedrag voor een goedgefokte pup.
groetjes en succes met je puppy zoektocht.
leon gruter.
serna
19 november 2005, 18:53
hallo Susan;
Natuurlijk mogen ze vragen wat ze willen maar prijzen van 1150 euro omdat ze met kampioenen fokken vind ik absurd.
Het wil dan dan nog niet zeggen dat je ook een kampioen krijgt als dat al de bedoeling was.
Ik zou zeggen kijk op je gemak verder er zijn fokkers genoeg die ook een goede pup verkopen voor wat aardig minder.
succes
John
Kendra
23 november 2005, 08:58
phoeh hé.... 1100 euro is niet niks zeg.
mijn boeven heb ik indertijd gekocht voor 750 en 850 gulden. dat is al een tijdje geleden.
Nu mijn enige overgebleven boef ook aan haar laatste jaren begint (ze is nu 12,5) ben ik ook eens gaan rondkijken naar fokkers. maar heb me nog niet beziggehouden met prijzen.
graag zou ik eens willen weten bij welke fokkers jij hebt rondgevraagd naar leuke honden en de prijzen. Zelf heb ik een reu van Van de Overstort gehad en de teven kwamen bij Fan 't Fryske Lan weg. de hond die ik nu nog heb is een dochter van mijn toenmalige teef van Fan 't Fryske Lan en de reu Chris Pyatt van de Overstort.
Van de kennel Fan 't Fryske Lan zal ik zelf géén bouvier meer nemen. dat is mij althans niet goed bevallen. let op: ik zeg niet dat het een slechte fokker is, maar mijn ervaringen met de honden zijn niet geheel positief.
Over Van de Overstort twijfel ik nu ook; omdat er zoveel over gezegd wordt dat ze erg onderscheidt maken met huishond/showhond. Ik wil zowiezo zelf weer gaan kijken bij deze kennel en gaan praten met Joop, zodat ik weer een goed beeld kan krijgen hoe het er nu aan toe gaat.
peter
2 december 2005, 16:37
Ik ben van mening dat de prijs niet zo van belang moet zijn.
Natuurlijk is 500 euro een hoop geld maar weet je ook waarom de ene fokker meer vraagt dan de andere fokker?
Het verbaast mij dat nog steeds mensen bij het kopen van een hond aan prijsshoppen zijn.
kijk liever naar de fokker en de omgeving.
Koop je een zieke pup dan is de 500 euro besparing snel weer uitgegeven aan de dierenarts.
Kendra
2 december 2005, 17:06
Ik ben van mening dat de prijs niet zo van belang moet zijn.
Natuurlijk is 500 euro een hoop geld maar weet je ook waarom de ene fokker meer vraagt dan de andere fokker?
Het verbaast mij dat nog steeds mensen bij het kopen van een hond aan prijsshoppen zijn.
kijk liever naar de fokker en de omgeving.
Koop je een zieke pup dan is de 500 euro besparing snel weer uitgegeven aan de dierenarts.
waarom prijsshoppen? het is toch geen schande dat je naar de prijs vraagt? ik vind het een heel normale vraag hoor.
persoonlijk wil ik ook de prijs van een pup weten, zodat ik weet wat het beestje me in de aanschaf gaat kosten. en daar bedoel ik dus NIET mee dat ik bv 1100 er niet voor over heb hoor!! ik wil gewoon een goede, fijne, gezonde hond bij een goede fokker vandaan en als er dan een wat hoger prijskaartje aanhangt, prima. maar dan wil ik wel weten wát voor prijskaartje. Is toch logisch of niet?
Xanta
6 december 2005, 17:04
Ben het er mee eens dat de prijzen erg uit de hand lopen.
Immers een nest van Kampioen wil niks zeggen.
Vind tussen de 600 en 800 euro meer dan redelijke richtlijnen.
Remona
7 december 2005, 15:26
Voor onze boef hebben wij 900 euro betaald.
En dat is ze helemaal waard.
Ik zou het zo weer betalen,want ik vindt de prijs niet zo belangrijk.
Hitaca
13 december 2005, 17:31
Ik heb mijn Boef 2 jaar geleden 650€ betaald. En zij is gewoon super. Dit was wel in België, ik weet niet of dat een verschil maakt. Mijn Golden heb ik 10 jaar geleden al 27.000 Bfr betaald, dus vond ik die prijs van mijn Boef absoluut niet teveel.