Volledige versie bekijken : Wat vinden jullie van mij?
Nicky-1
25 oktober 2011, 16:04
6589
6590
Dribbeltje net terug van de kapper!! Ze is 1,5 jaar en nu in de breedte aan het groeien.. Ik ben zo trots, maar erg benieuwd wat jullie ervan vinden..
loraine
25 oktober 2011, 20:12
Ook handig om in bouviergallerij te zetten....en leuk, want daar kijken ook velen.
Leuk boefke, zo net van de kapper vandaan.
Zie alleen altijd zelf de kop graag minder haar. Is ieder persoonlijk. Wil ogen zien. Mijn boef heeft dus eigenlijk geen boevenkapsel, daar ik hem zelf onder handen neem.
Nicky-1
25 oktober 2011, 20:17
Ook handig om in bouviergallerij te zetten....en leuk, want daar kijken ook velen.
Leuk boefke, zo net van de kapper vandaan.
Zie alleen altijd zelf de kop graag minder haar. Is ieder persoonlijk. Wil ogen zien. Mijn boef heeft dus eigenlijk geen boevenkapsel, daar ik hem zelf onder handen neem.
Ik hou juist wel van zo'n brede bouven kop ;) Lekker veel haar. Zo mogen er echt niet in knippen van mij, daar ik in de toekomst ook een show wil lopen met haar. Wel heeft ze vaak een staartje in zodat ze lekker om zich heen kan kijken.
Anita
25 oktober 2011, 21:29
Je wordt toch hopelijk niet gezocht he Nicky 7079
Nicky-1
26 oktober 2011, 08:11
Haha. Nee, maar ik sta liever niet met mn gezicht overal op internet ;)
nadientje
26 oktober 2011, 11:49
Ze ziet er mooi uit hoor! Ik doe ook altijd de kopjes lekker kort, dan kan ik hun mooie ogen zien. Maar onze fokster liet het hoofdhaar ook altijd juist lang en als je met haar wil showen moet dat inderdaad.
Maar het is een mooi meissie hoor! :)
Nicky-1
26 oktober 2011, 13:50
Bedankt Nadientje.
kenter
26 oktober 2011, 20:37
Heb geen ervaring met zelf showen maar vind het gewoon een lekker ding:distracted::encouragement:
Nicky-1
26 oktober 2011, 21:21
Bedankt :) :)
Champ
28 oktober 2011, 16:27
Laat in nou het zelfde denken
Nicky-1
29 oktober 2011, 10:43
Maar.. Denken jullie dat het de moeite waard is om met haar een show te doen?
Ik ben nooit eerder op een echte show geweest. Wel heb ik met een vorige bouvier een show gelopen bij een kynologen club, maar dat is niet echt echt..
Uiteraard gaan we eerst een ringtraining doen voordat we de stap wagen naar een show. Het enigste waar ik aan twijfel is haar energieke puber gedrag.. Als zij enthausiast is (wat ze snel is) springt ze blaffend met 4 poten recht de lucht in. Ze kan zo door het dolle zijn, dat ze geen commando's meer op kan volgen en dat ik haar dus absoluut niet in de show stand krijg..
Vinden jullie haar uiterlijk ook echt show waardig? (ik heb er dus geen benul van, al vind ik haar een super mooie hond!)
loraine
29 oktober 2011, 13:06
Wanneer haar fokker ook aan shows doet, vraag die dan eens. Die zal het toch weten. Neem aan dat ze een stamboom heeft, dus die kan jou zeker adviseren.
Jolanda S.
29 oktober 2011, 14:24
Mooi hoor! Ik houd ook van vol behaarde hoofden maar de schedel en oortjes doe ik wel altijd kort en dan zeker met de effileerschaar de ogen zichtbaar maken. Volgens mij is dat op show ook toegestaan
Nicky-1
29 oktober 2011, 17:29
Ik had al contact met Ria (mijn fokker). Zij wil dol graag dat ik een show loop met Dribbel. Ze zegt dat Dribbel een echte show hond is en dat de jury juist energieke honden willen zien en rekening houden met haar puber leeftijd.
Volgens haar mogen de ogen absoluut niet uitgeknipt worden en dit heb ik ook altijd zo begrepen. Het uitknippen van de ogen vind ik ook niet mooi.. Dan doe ik haar nog liever staartjes in :)
Haar schedel en oren zijn uiteraard wel helemaal kort.
Catootje
29 oktober 2011, 20:50
Ringtraining is zeer zeker gewenst, maar een hond van die leeftijd wil nog wel eens ballorig zijn. Daar weet ik álles van en het hoort er gewoon bij. Maar vaak zijn ze de eerste paar keer zó onder de indruk dat ze netjes blijven staan omdat ze van alles zien. Je kunt ook eerst een Clubmatch doen en als dat goed gaat pak je een "echte" show. 'T is een mooi hondje. Als Ria zegt dat ze het op een show goed zal doen dan kun je daarop vertrouwen. Als je het zelf ook leuk vindt moet je gewoon een keer gaan, al doende leert men. Ik vind het jammer dat je de ogen van de Boef niet ziet, ze zijn zo mooi! Gelukkig wil men tegenwoordig "meer oog zien" op de shows. Dat wil niet zeggen dat ze uitgeknipt worden hoor. Prince heeft een soort lamellen zeg maar.
7095
Nicky-1
29 oktober 2011, 21:03
@ Catootje: Bedankt voor je reactie. Ria zei echt tegen mij dat Dribbel haar haren voor haar ogen zo goed waren voor de show en dat ze het zelfs zonde vond dat ik haar af en toe staartjes in doe :p
Anita
29 oktober 2011, 22:30
Ik denk dat het voor iedereen zijn eigen smaak is hoe zijn boef eruit ziet, persoonlijk hou ik ook niet van een dikke dot haar voor hun ogen heb zelf maar eens heel de dag een donkere pony voor je ogen hangen.
Bij Merel laat ik ook de ogen vrij trimmen je ziet dat ze zich daar happy bij voelt en ik geniet des te meer van haar prachtige uitstraling en naarmate het weer aangroeit haal ik vaak mijn vingers er doorheen zodat ik haar ogen weer ziet plus mijn boef is geen show hond maar een smerige prutschuifster van de bovenste plank.
Maar nogmaals ieder heeft zijn eigen smaak.7096
Hanneke
30 oktober 2011, 06:59
Staartjes ?????????? je maakt er toch geen Pipi Langkous van ?
Nicky-1
30 oktober 2011, 10:10
Ik denk dat het voor iedereen zijn eigen smaak is hoe zijn boef eruit ziet, persoonlijk hou ik ook niet van een dikke dot haar voor hun ogen heb zelf maar eens heel de dag een donkere pony voor je ogen hangen.
Bij Merel laat ik ook de ogen vrij trimmen je ziet dat ze zich daar happy bij voelt en ik geniet des te meer van haar prachtige uitstraling en naarmate het weer aangroeit haal ik vaak mijn vingers er doorheen zodat ik haar ogen weer ziet plus mijn boef is geen show hond maar een smerige prutschuifster van de bovenste plank.
Maar nogmaals ieder heeft zijn eigen smaak.7096
Haha.. Nou bekijk deze foto maar eens :)7098
Nicky-1
30 oktober 2011, 10:17
Staartjes ?????????? je maakt er toch geen Pipi Langkous van ?
Lol, nee dat wordt dan dit: 7099
Jolanda S.
30 oktober 2011, 10:32
De wenkbrauwen worden gevormd door rechtopstaande haren, die de vorm van de wenkbrauwen doen uitkomen, zonder echter de ogen te bedekken
Dit staat in de rasstandaard voorgeschreven dus nogmaals volgens mij zijn zichtbare ogen toch toegestaan in de show, misschien heeft het niet de voorkeur van de keurmeesters maar dat is dan toch een kwestie van smaak.
loraine
30 oktober 2011, 12:21
Haha, zie liever de ogen dan kruising bouvier/York met de staartjes.....(kruising van het idee dat Yorkjes altijd staartjes hebben)
Hanneke
30 oktober 2011, 12:25
Lol, nee dat wordt dan dit: 7099
Net een beardedcollie,die gaan op de shows na ook bestrikt door het leven :-)
Nicky-1
30 oktober 2011, 17:35
Net een beardedcollie,die gaan op de shows na ook bestrikt door het leven :-)
Ja, alleen vind ik een bouvier toch echt mooier ;)