PDA

Volledige versie bekijken : Een bouvier in Spanje

michiel
20 november 2005, 22:29
Wij wonen nu ruim 4 jaar in Spanje (net buiten Madrid) en hebben het afgelopen jaar nagedacht over het in huis nemen van een hond. We wonen in een vrijstaand huis in de bergen op zo'n 1000 meter hoogte.
Omdat de ouders van mijn vriendin tijdens haar jeugd in Nederland een bouvier hebben gehad hebben we besloten om daar ook nu naar te zoeken. Op verschillende plaatsen in Spanje hebben we in het totaal 5 bouvier fokkers gevonden.
Bij toeval ontdekte ik ruim 3 maanden geleden een advertentie op Internet van een ons onbekende fokker in Sevilla in het zuiden van Spanje. Nadat ik met haar contact had opgenomen hebben we om een mannetje gevraagd. Nu zo'n 5 weken geleden zijn de pups geboren en in de eerste week zijn we wezen kijken om er een uit te zoeken. Omdat het onze bedoeling was om een bouvier met staart en oren te hebben, moesten we er snel bij zijn. Het is hier helaas nog heel gewoon om te couperen.

We hadden natuurlijk al veel nagedacht over een naam... Tijdens het bezoek aan de fokker hebben we besloten om hem Ridder te noemen. Hieronder een foto van mijzelf, de moeder en Ridder:

34

De fokker bleek een heel aardige Spaanse dame die echt hart heeft voor bouviers. Ze heeft zelf 2 teven en een reu. Ze heeft hooguit 1 nest per jaar. Haar honden hebben al verscheidene honden shows gewonen.

Op 10 december gaan we weer naar Sevilla om Ridder op te halen. Een hele rit (enkele reis is 500 kilometer van uit Madrid). De terug weg zal dus voor het hondje geen pretje zijn.

Michiel

Wilma
22 november 2005, 15:31
Hoi Michel.
Bedankt voor je informatie want ik vond het erg leuk om te lezen hoe het in Spanje gaat met bouviers.
Het is heel bijzonder om te lezen wat je er allemaal voor overhebt en de foto erbij maakt het af.
Als je zoveel km over hebt om een pupje te halen dan ben je voor mij een echte bouvierfreak.
Alvast heel veel geluk met Ridder enne bijna vergeten welkom op het forum wat wij hier hebben in nederland van de bouvier

the champ
24 november 2005, 14:20
avast van harte met jullie boef en ik hoop dat jullie er veel plezier aan mogen beleven
en je moet maar denken die reis terug kan het kleintje wel aan als je hem lekker vewent komt alles goed

mijn ouders wonen ook in spanje en als we daar heen geen nemen we onze beof gewoon mee met de auto hij is dan wel wat ouder maar hij doorstaat de reis altijd goed op de parkeerplaatsen kan je erg goed je hond uitlaten dus dat zal niet zo een probleem zijn

heel veel geluk met jullie nieuwe boefje .........

gr the champ