PDA

Volledige versie bekijken : Veteranen op show

Joke Iske
15 november 2011, 13:22
7184
Afgelopen zondag zijn we puur voor de fun nog weer naar een show geweest. Nou een clubmatch. Show's zijn schreeuwend duur en aangezien deze man al veteranenkampioen is, heeft het toch geen zin meer. Dus dan maar een clubmatch voor de fun.

Maar waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is, waarom ik zo weinig veteranen op show of clubmatches zie.
Ik vind ze namelijk altijd nog leuker en zo wijs om te zien.............ik ben een echte fan van de veteranen.

Het is al een uitzondering als er 1 veteraan is op een show. Waarom is dat toch?

Champ
15 november 2011, 18:16
Hoi Joke,
Ik denk dat dit komt doordat de prijs best hoog is voor een show zoals je zelf schrijft.
Ook lijkt het wel of de conditie van de bouvier achteruit is gegaan.
Dan bedoel ik de vacht en het gangwerk als de boef ouder wordt.
Ik ben het helemaal met je eens dat het heel leuk is om te zien hoe een oudje het nog kan doen.

Chanel
15 november 2011, 20:26
Ik ben het met Champ eens. Wanneer je meedoet moet je het echt voor de fun doen. Kwalificaties om te fokken heeft natuurlijk geen zin meer op die leeftijd.

Joke Iske
15 november 2011, 22:09
Zou je dan wel je hond inschrijven in een openklasse of zoiets? Dan is het inschrijfgeld natuurlijk net zo hoog eigenlijk. Dus dat mag/kan geen verschil maken. Alleen maar naar show gaan om fokqualificatie;s te scoren? Dat noem ik een kwalijke zaak. Ik doe het ook alleen voor de fun. Maar waarom zouden dus niet meer mensen met hun trouwe maatje naar de show gaan? Zou het werkelijk zo zijn, dat de conditie van honden die 8 jaar of ouder zijn zo slecht is, dat de honden niet meer "toonbaar" zouden zijn? Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar hoe ouder mijn hondjes worden. Des te trotser ik op ze ben. Ik groei met elk jaar dat hun bij me zijn. Daarom ga ik met ze naar show, dus gewoon omdat ik daar iedereen van mee wil laten genieten. Wat laten we eerlijk zijn, zo'n oud, wijs hoofd.....wat is er nou mooier?

Ingrid
16 november 2011, 16:27
Ik ben 2x op de show geweest en kom er niet meer.
Een meneer naast mij wist van te voren precies te vertellen wie er ging winnen.
Vriendje van de fokker werd verteld want waar hij keurt werd die bouvier altijd nummer1.
Nou dan geef ik mijn geld wel ergens anders aan uit.