PDA

Volledige versie bekijken : Adres voor blonde bouvierpup

Karin de Leeuw
8 juli 2002, 20:03
Beste mensen,
Alles heb ik doorgelezen op dit forum.
Ik weet nu waar je geen blonde pup moet kopen en ik weet ook dat ik de krant moet mijden.
Maar op de vraag waar je terecht kan voor een blondepup is geen antwoord te vinden.
Daarom mijn oproep of er mensen zijn die een adres weten waar je een blondepup kunt kopen zonder allerlei ellende op je hals te halen.
Wie helpt mij verder?

mvdkerck
10 juli 2002, 07:45
Origineel geplaatst door Karin de Leeuw
Beste mensen,
Ik weet nu waar je geen blonde pup moet kopen en ik weet ook dat ik de krant moet mijden.
Maar op de vraag waar je terecht kan voor een blondepup is geen antwoord te vinden.
Daarom mijn oproep of er mensen zijn die een adres weten waar je een blondepup kunt kopen zonder allerlei ellende op je hals te halen.
Wie helpt mij verder?

mvdkerck
10 juli 2002, 07:46
Beste Karen,

zo te zien zijn blonde pups niet makkelijk te vinden. Waarom probeer je geen blonde bouvier uit één van de asiels ? Ik heb er in ieder geval zeer positieve ervaringen mee. Je moet er natuurlijk geluk mee hebben, maar de meeste van die honden verdienen het nog een tweede kans te krijgen.
Mijn blonde bouvier kwam uit het asiel van Breda. Hoewel zij zeer slecht behandeld is geweest door haar vorige eigenaren, heeft ze zich voorbeeldig in ons gezin ingepast. Ik volg momenteel gehoorzaamheidstraining met haar, hoewel ze reeds alle commando's kende. Maar we blijven gewoon gaan, omwille van het plezier dat we er beiden aan beleven. Mijn bouvier heeft onlangs wel een medisch probleem gehad (stenen in de blaas), dat operatief verholpen werd, maar ik denk dat dit niet specifiek is voor blonde bouviers.
mvg,

Marianne

[Edit by mvdkerck on Woensdag, Juli 10, 2002 @ 08:53]

Dorinda
19 juli 2002, 14:09
[

hallo, ik moet jullie nu het grote nieuws vertellen. trista is vandaag loops geworden dus ze kan eindelijk gedekt worden, hoop ik tenminste want mijn ouders denken erover om het een jaar uit te stellen, natuurlijk zal ik al het mogelijke doen om ze om te praten, maar of dat lukt is niet helemaal zeker, ik denk het wel, zeker als er mensen zijn die een pup van trista willen. als het goed is staat ze binnenkort hier op de fotogallerij, dan kunnen jullie zien wat een knapperd ze is (of niet). mischien kunnen jullie dan beslissen of je een pup van haar wil. laat het me maar weten.
groetjes dorinda

Dorinda
22 juli 2002, 13:43
:)ik heb geweldig nieuws. donderdag as wordt trista gedekt. wil je fotos zien van haar dan staan ze op de gallerij, nr 22. laat maar weten wat je ervan vindt, ik leg alles dan later aan je uit. ook hoe we het met onze pups gaan doen enzo. ik hoor het allemaal wel. groetjes dorinda

wil bonouvrie
24 januari 2003, 11:48
Origineel geplaatst door mvdkerck

Origineel geplaatst door Karin de Leeuw
Beste mensen,
Wie helpt mij verder?

wil bonouvrie
24 januari 2003, 11:51
hoi karin
je vroeg om een adres waar je een blonde bouvier kon kopen.
nou ik heb een geweldig adres wij hebben er twee daarvan daan .
helemaal te gek geweldige honden , kijk op de site van topline.

blondeboef
26 januari 2003, 20:45
Of op www.blondebouvier.nl

Ingrid
9 februari 2003, 18:58
Ik heb al eerder gereageerd op jouw reclame voor je website.
Dat is het toch heel duidelijk.
Geef toch gewoon antwoord op de vraag en geen verwijzing naar jouw website.
Of heb je soms meer bezoekers nodig??

blondeboef
8 maart 2003, 09:13
Ik heb meer bezoekers nodig;)

Ik kan me vergissen maar als ik het bericht boven die van mij lees, staat daar toch ECHT
bezoek de site van Topline..... Moet je daar niet op reageren?

[bewerkt door blondeboef op Zaterdag, Maart 8, 2003 @ 10:15]

Elly
18 april 2005, 15:45
Ik heb een bouvier van topline.
Een geweldige hond in gedrag en karakter.
Toen we hem als pup gingen uitzoeken zocht ik eigenlijk een donkere en er werd mij verzekerd dat hij absoluut donker zou worden omdat zij zeker geen blonde bouviers fokten. Maar onze pup werd steeds lichter i.p.v. donkerder. Wat was mijn fokker verbaasd, dat zou eigenlijk niet kunnen.
Ik heb nu een nepblonde boef die niet is te vervangen, hij is bij iedereen populair, mede door zijn kleur, vooral kinderen trekken meer naar een blonde. Dit in tegenstelling tot onze zwarte, die is net zo geweldig, maar schrikt toch wat meer af.
Toch hebben wij pas geleden bij de blonde topline een onduidelijkheid op kunnen lossen.
Hij is op en top een feestnummer, luistert goed, een echte macho. Maar toch klopte het beeld niet altijd met enkele reacties van hem.
Wat is gebleken, hij is slechtziend (niet blind) en is slechthorend (niet doof), vandaar zijn af en toe vreemde reacties. Deze gebreken had hij al vanaf pup, vandaar de vreemde concentratie en aandacht naar mij, je moet het weten.
Dus aan de ene kant heb ik de liefste, mooiste, geweldigste boef ter wereld.
Maar aan de andere kant heb ik voor veel geld een misser.

Rowanda
18 april 2005, 20:00
Ik heb een bouvier van topline.
Een geweldige hond in gedrag en karakter.
Toen we hem als pup gingen uitzoeken zocht ik eigenlijk een donkere en er werd mij verzekerd dat hij absoluut donker zou worden omdat zij zeker geen blonde bouviers fokten. Maar onze pup werd steeds lichter i.p.v. donkerder. Wat was mijn fokker verbaasd, dat zou eigenlijk niet kunnen.
Ik heb nu een nepblonde boef die niet is te vervangen, hij is bij iedereen populair, mede door zijn kleur, vooral kinderen trekken meer naar een blonde. Dit in tegenstelling tot onze zwarte, die is net zo geweldig, maar schrikt toch wat meer af.
Toch hebben wij pas geleden bij de blonde topline een onduidelijkheid op kunnen lossen.
Hij is op en top een feestnummer, luistert goed, een echte macho. Maar toch klopte het beeld niet altijd met enkele reacties van hem.
Wat is gebleken, hij is slechtziend (niet blind) en is slechthorend (niet doof), vandaar zijn af en toe vreemde reacties. Deze gebreken had hij al vanaf pup, vandaar de vreemde concentratie en aandacht naar mij, je moet het weten.
Dus aan de ene kant heb ik de liefste, mooiste, geweldigste boef ter wereld.
Maar aan de andere kant heb ik voor veel geld een misser.

Ik vindt dat je dit moet plaatsen bij fokkerservaringen

Elly
26 april 2005, 10:30
Misschien heb je gelijk dat dit bij fokkerservaringen behoort te staan.
Maar sommige artikelen kun je in diverse 'afdelingen' kwijt.
Een reactie op een geschreven stuk blijft waar het is. Mogelijk dat een dergelijke reactie ook wel ergens anders zou kunnen horen.
Overigens, onze Beau is een een geweldige hond en als je met zijn 'tekortkomingen' rekening kan houden is er goed mee te leven.
Tevens denk ik niet dat de fokker op de hoogte was van zijn kippig- en dovigheid. Het heeft ons ook enige tijd gekost om daar achter te komen.
Alleen begrijp ik de verontwaardiging over de pupkleur nog steeds niet, ze blijken vaker 'bijna blonde' pups te hebben.
Maar ik ben door onze Beau wel overstag gegaan voor de blonde Boef.
Ze hebben net een beetje meer uitstraling.
Maar ongeacht de kleur, een mooie Bouvier blijft een mooie Bouvier.