PDA

Volledige versie bekijken : Lamsoren.. of toch niet????

Nicky-1
23 november 2011, 18:41
Hoi,

Ik had 2,5 kilo gedroogde lam oren besteld bij dezelfde winkel en van hetzelfde merk als de vorige keer. Maar dit keer zijn de oren langer, langwerpig en spier wit... Zijn dit wel lam oren of is het een ander dieren oor in een verkeerde verpakking?

Alle vorige lamsoren (ook andere merken) waren bruin van kleur en niet zo lang en langwerpig als deze..

De verkoper beweerd uiteraard dat het is wat op de verpakking vermeld staat, maar ik hoorde laatst van iemand dat er verpakkingen in omloop zijn waar 'lam oren' op staat, maar waar geiten oren in zitten en waar honden ziek van geworden zijn...
En mijn dieren hebben een rund allergie, dus het mag al helemaal geen rund zijn..

Is er iemand die mij kan helpen?

Bedankt!

loraine
23 november 2011, 18:58
Bij enig twijfel zou ik ze vooral niet geven. kun je toch niet terug gaan naar winkel, of is de verpakking al open? Zou toch die andere eisen als vaste klant. Weet niet hoe alles eruit ziet, daar ik Rodan alleen Mergpijp geef en geen bot/oren enz....bij het einde vreet ie het op, voor ik er erg in heb.

Nicky-1
23 november 2011, 19:01
Bij enig twijfel zou ik ze vooral niet geven. kun je toch niet terug gaan naar winkel, of is de verpakking al open? Zou toch die andere eisen als vaste klant. Weet niet hoe alles eruit ziet, daar ik Rodan alleen Mergpijp geef en geen bot/oren enz....bij het einde vreet ie het op, voor ik er erg in heb.

Ik ben nog in discussie met de leverancier, het komt uit Duitsland. Ik ga straks ff foto's door mailen, maar eerst even zelf eten ;)

Wilma
23 november 2011, 19:44
Heb ik ook nooit begrepen.
Je mag geen varkensvlees voeren aan een hond, maar een varkenoor kan geen kwaad.
Wat is het verschil?

Nicky-1
23 november 2011, 19:59
Heb ik ook nooit begrepen.
Je mag geen varkensvlees voeren aan een hond, maar een varkenoor kan geen kwaad.
Wat is het verschil?

Daar heb ik me eigenlijk nooit in verdiept. Maar misschien dat die ziekteverwekker er niet in zit omdat het gedroogd is? Ze verkopen zelfs varkensneuzen.. Maar ik geef helemaal niets van varkens..

Ze krijgen hier alles van een lam in gedroogde vorm (pens, oren etc) en gedroogde struisvogel pezen, gedroogde herten pezen, gedroogde eenden borst filet etc. Ik heb 1x een gedroogde paarden piemel gekregen voor de honden en had in eerste instantie niet door wat het was (stond er in het duits op). Ik gaf het aan mn honden en ging de verpakking vertalen op internet.. Was ik blij dat ik het buiten gegeven had!! Het stonk vreselijk!! Dat was dus niet voor herhaling vatbaar ;)

nadientje
23 november 2011, 21:26
'Bullenpezen' zijn ook gewoon penissen, maar dan van een rund :stupid: Soms moet je niet te diep nadenken over waar je je hond op laat kluiven haha.

Maar misschien zijn het konijnenoren? Die zijn nogal wit, een cm of 15/20 lang en maar een paar cm (5 ofzo) breed. Deze worden ook vrij veel verkocht namelijk. Ik zou inderdaad proberen om het om te wisselen voor het product dat je normaal hebt! Waarschijnlijk komen die oren nu van net een ander slachthuis waar ze nu goedkoper in te kopen waren door de leverancier. Kwam bij ons in de winkel ook weleens voor (*herinnert zich een hoop discussies met leveranciers*).

Chanel
24 november 2011, 00:09
Bullepezen zijn runderspieren, gedroogd (pezen = spieren)
De bullepezen kunnen kortgesneden zijn of in zijn geheel zo'n meter lang (wel leuk Nadientje, hahahaha, maar helaas :friendly_wink:............)
Wel

Hier zien de schapen er echt hetzelfde uit als in Nederland, dus de andere vorm van de oren, heel raar......:distrust:

Nicky-1
24 november 2011, 05:17
Ja, ik vind het ook heel vreemd. De leverancier kan geen verklaring geven, maar houdt vol dat het 100% natuurlijke lams oren zijn.. Ik heb net een mail met foto's naar de Duitse fabrikant verzonden. Nu maar hopen dat ze Engels kunnen lezen en schrijven...

loraine
24 november 2011, 06:35
Jij bent wel mondig genoeg om iets met die leverancier te regelen.....komt vast goed!!!!

nadientje
24 november 2011, 08:20
Bullepezen zijn runderspieren, gedroogd (pezen = spieren)
De bullepezen kunnen kortgesneden zijn of in zijn geheel zo'n meter lang (wel leuk Nadientje, hahahaha, maar helaas :friendly_wink:............)
Wel

Hier zien de schapen er echt hetzelfde uit als in Nederland, dus de andere vorm van de oren, heel raar......:distrust:

Runderen hebben een pezige penis. Deze worden eruit gehaald en uitgerokken. Kijk maar eens naar de hele bullepezen (deze die nog niet in stukjes geknipt zijn), daar zie je op een kant nog de 'knop' zitten. Op de paklijsten in de dierenwinkel stonden ze zelfs gewoon als runderpenissen aangeduid, alleen in de schappen werden ze pezen genoemd. Een pees is overigens alleen het uiteinde van een spier (waarmee hij op het bot vasthangt ;) ).

Maar het blijft een raar verhaal dat je opeens een heel ander product krijgt. Ik ben benieuwd naar het antwoord van de leverancier!

Nicky-1
24 november 2011, 14:29
Ja, ik zit met smart te wachten op een antwoord van hen...