PDA

Volledige versie bekijken : Diarree

Maria
24 november 2011, 17:23
Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier en heb gelijk een vraag over mijn bouvierpup van 14 weken.

Toen ik hem bijna twee weken geleden ophaalde bij de fokker had ik gelijk een zak Denkadogvoer meegenomen want dit kreeg de pup als voer.
Bij thuiskomst bleek dat zijn ontlasting nogal brijerig was en in eerste instantie dacht ik dat dit kwam omdat voor de pup ook alles nieuws was hier en moest wennen.
Na anderhalve week nog steeds brijerige ontlasting en hierop heb ik wat ontlasting na laten kijken door de dierenarts,zij heeft getest op Gardia en dit bleek negatief.
Op advies van de dierenarts heeft hij vanaf gisterenmiddag dieetvoer voor zijn darmstelsel [Royal Canin intestinal].
Hij had hierdoor vanmorgen en vanmiddag gewone drolletjes dus ik blij,maar niet voor lang want vanmiddag en vanavond wilde hij het voer niet meer en net met uitlaten spoot het eruit.
Ik weet niet meer wat ik nu moet doen,iemand anders hier?

Nicky-1
24 november 2011, 17:29
Oei.. Dat is geen goede start.. Het kan van alles zijn.. Van een buikgriep tot een voedselallergie..

Als het een allergie is, dan reageren de meeste honden op kip, rund, graan en chemische toevoegingen..

Maar wij zijn geen arts. Het lijkt me het beste om weer contact op te nemen met de da, desnoods een andere da. Zo lang aan de diarree is niet goed voor zo'n klein hummeltje.. Ze kunnen zeer snel uitgedroogd raken..

Beterschap..

En welkom op dit forum..

Edit: Ik zou NU bellen..

loraine
24 november 2011, 17:39
zou zeker je arts raadplegen, zeker daar het nog een pup is. Qua voer.....tja, dat is altijd een gok, wat je hond verdragen kan. als pup zijnde had Rodan wel dunnere ontlasting, ben na een tijd op Cavom overgegaan. Dat kon en kan hij het beste verdragen.
Hier staan verscheidene topics over hondenvoer. Kijk ook eens daarbij, wat anderen adviseren bij pups. Hopelijk is het iets van voorbijgaande aard, dat je pup aan diarree is. Succes

O ja, welkom. Misschien leuk wanneer je jezelf en pup voorstellen bij gebruikers.

Anita
24 november 2011, 17:40
Welkom Maria op het forum ik hoop dat je een bevredigend antwoord krijgt op deze nare situatie hoe graag ik je ook advies zou willen geven hier weet ik geen antwoord op ik zou je boefje wel lekker warm houden en alert blijven dat hij blijft drinken.

Sterkte met het kleine mannetje en hou ons op de hoogte en als hij weer is opgeknapt en je bent er aan toe zou een foto erg leuk zijn.

Maria
24 november 2011, 17:44
Oei.. Dat is geen goede start.. Het kan van alles zijn.. Van een buikgriep tot een voedselallergie..

Als het een allergie is, dan reageren de meeste honden op kip, rund, graan en chemische toevoegingen..

Maar wij zijn geen arts. Het lijkt me het beste om weer contact op te nemen met de da, desnoods een andere da. Zo lang aan de diarree is niet goed voor zo'n klein hummeltje.. Ze kunnen zeer snel uitgedroogd raken..

Beterschap..

En welkom op dit forum..

Edit: Ik zou NU bellen..

Dank je wel,maar ik heb zelf geen vervoer dus dit wordt morgen pas.

Nicky-1
24 november 2011, 17:46
Een echte da komt bij nood ook bij je langs. Bellen kan nooit kwaad toch?

Maria
24 november 2011, 17:48
Een echte da komt bij nood ook bij je langs. Bellen kan nooit kwaad toch?

Nou hier niet helaas,je krijgt een noodnummer en dan moet ik nog verder weg en hier heb ik echt een auto voor nodig.

Ik zit hier echt met mijn handen in het haar want dit werkt op mijn zenuwen omdat ik vanaf dat ik de pup al heb loopt te rommelen met zijn ontlasting.

Maria
24 november 2011, 17:50
zou zeker je arts raadplegen, zeker daar het nog een pup is. Qua voer.....tja, dat is altijd een gok, wat je hond verdragen kan. als pup zijnde had Rodan wel dunnere ontlasting, ben na een tijd op Cavom overgegaan. Dat kon en kan hij het beste verdragen.
Hier staan verscheidene topics over hondenvoer. Kijk ook eens daarbij, wat anderen adviseren bij pups. Hopelijk is het iets van voorbijgaande aard, dat je pup aan diarree is. Succes

O ja, welkom. Misschien leuk wanneer je jezelf en pup voorstellen bij gebruikers.

Dank je Loraine.

Ik zal dit even uit moeten zoeken hoe dit gaat op het forum en waar ik precies mezelf en pup voor moet stellen.

Maria
24 november 2011, 17:51
Welkom Maria op het forum ik hoop dat je een bevredigend antwoord krijgt op deze nare situatie hoe graag ik je ook advies zou willen geven hier weet ik geen antwoord op ik zou je boefje wel lekker warm houden en alert blijven dat hij blijft drinken.

Sterkte met het kleine mannetje en hou ons op de hoogte en als hij weer is opgeknapt en je bent er aan toe zou een foto erg leuk zijn.

Dank je wel Anita,als het de goede kant op gaat dan zal ik mezelf zeker voorstellen.

loraine
24 november 2011, 17:56
Klik op forum en zie je div topics;;;Wie zijn de gebruikers, daar kun je jezelf voorstellen. Voeding staat ook ergens vermeld. Zoek het gewoon een keer op je gemak uit. Bel morgenvroeg, misschien kun je dan met iemand meerijden of met een bus eventueel.
Succes en laat weten hoe het afloopt aub.
zoals Anita typte, zorg voor voldoende drinken.

Nicky-1
24 november 2011, 17:56
Ik zou in ieder geval even bellen voor je eigen gemoedsrust. Als je je zelf zo druk maakt, voelt je puppy dat ook..

Jessie-m
24 november 2011, 18:01
[QUOTE=Maria;90236]Nou hier niet helaas,je krijgt een noodnummer en dan moet ik nog verder weg en hier heb ik echt een auto voor nodig.

Ik zit hier echt met mijn handen in het haar want dit werkt op mijn zenuwen omdat ik vanaf dat ik de pup al heb loopt te rommelen met zijn ontlasting.[/QUOTE

Heb je de fokker al gebeld ? Wij geven puppie's die aan de diaree zijn wel eens een kinderhoestdrankje (een theelepeltje)bel hierover met je da !
Mijn advies is stoppen met voeren nu ,je kunt heel blij zijn dat het geen gardia is , en morgen zou ik gekookte kip met rijst geven , je moet wel weten die darmen moeten eerst leeg al waar ze door getrikkert zijn
Hoe meer je gaat wisselen met div.voeren hoe erger het wordt !

Nicky-1
24 november 2011, 18:04
Rijst met kip is voor een allergische hond 9 van de 10 keer ook niet goed.. Je kunt dan beter rijstewater geven. Dat is het water waar de rijst in gekookt heeft.

loraine
24 november 2011, 18:08
Dat dronk die van ons echt niet en niet iedere hond is direct allergisch....dat is jouw angst/ervaring.
Heb vaak rijst/kip gegeven aan vorige hond van ons. Eerst een dag niets en dan rustig aan opbouwen. Beetje bij beetje geven dan.

Nicky-1
24 november 2011, 18:12
Mijn boefje is altijd een alles eter geweest.. Van hooi tot rauwe groentes tot rijstewater.. alles gaat erin.. Zelfs sla!!!

Ik bedoelde meer te zeggen dat je niet weet waarom dit beestje aan de dunne is. Een allergie zou kunnen, dan kan je beter iets geven waar hij niet allergisch op kan reageren en dat is rijstewater. Desnoods kan je een heel klein snufje zout en wat suiker erdoorheen roeren zodat hij het vocht beter vasthoud in zijn lijfje..

Rijstewater staat bekend om de darmen tot rust te brengen.

Jessie-m
24 november 2011, 18:13
Nicky dit is een pup ,je weet niet eens waar die allergisch voor zijn , op deze leeftijd zijn ze net van de moedermelk weg en wordt door vast voer het maag darm circuit getest !
Rustig blijven en normaal blijven denken , je DA en de fokker bellen ,bij een baby ga je toch ook niet expirienteren ?
Rijstwater kan nooit geen kwaad om nu al te drinken !
Geloof me ik zit echt niet uit mijn nek te zwammen ,een pup kun je de eerste weken best vergelijken met een baby afhankelijk en hulpeloos !

Anita
24 november 2011, 18:23
Rust, rust en nog eens rust heeft deze pup nodig en de waakzaamheid van het vrouwtje die naar mijn idee heus wel op tijd weet in te grijpen maar probeer niet in paniek te raken, nuttige tips zijn welkom maar het arme dier zou er ook nog kotsmisselijk bij worden, over een allergie kan je niet spreken zijn kwetsbare darmpjes zijn van slag en het is heel moeilijk bij een pup om dat weer in rustigere vaarwateren te krijgen maar het komt heus allemaal weer goed.

Maria
24 november 2011, 18:33
De fokker vertelde mij toen ik vanavond belde dat ik hem twee dagen rijst met kip moest geven en dat het dan vanzelf na twee dagen wel weer goed komt.

Jessie-m
24 november 2011, 22:06
[QUOTE=Maria;90211]Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier en heb gelijk een vraag over mijn bouvierpup van 14 weken.

Toen ik hem bijna twee weken geleden ophaalde bij de fokker had ik gelijk een zak Denkadogvoer meegenomen want dit kreeg de pup als voer.
Bij thuiskomst bleek dat zijn ontlasting nogal brijerig was en in eerste instantie dacht ik dat dit kwam omdat voor de pup ook alles nieuws was hier en moest wennen.
Na anderhalve week nog steeds brijerige ontlasting en hierop heb ik wat ontlasting na laten kijken door de dierenarts,zij heeft getest op Gardia en dit bleek negatief.
Op advies van de dierenarts heeft hij vanaf gisterenmiddag dieetvoer voor zijn darmstelsel [Royal Canin intestinal].
Hij had hierdoor vanmorgen en vanmiddag gewone drolletjes dus ik blij,maar niet voor lang want vanmiddag en vanavond wilde hij het voer niet meer en net met uitlaten spoot het eruit.
Ik weet niet meer wat ik nu moet doen,iemand anders hier?[/QUOTE

Hier staat toch duidelijk gestest op Giardia en negatief of ben ik nou gek ? en toen je hem haalde bij de fokker geen diarree maar brij !
En dan de hulpvraag je wist niet meer wat te doen !
Sorrie hoor maar wie is hier nu vijandig?

Maria
24 november 2011, 22:40
Ik ga er vanuit dat je het niet erg vindt dat ik niet meer op jou in ga.

Het beste verder.;)

Jessie-m
25 november 2011, 04:07
[QUOTE=Maria;90211]Hallo allemaal,

Ik weet niet meer wat ik nu moet doen,iemand anders hier?[/QUOTE

Hier staat toch duidelijk gestest op Giardia en negatief of ben ik nou gek ? en toen je hem haalde bij de fokker geen diarree maar brij !
En dan de hulpvraag je wist niet meer wat te doen !
Sorrie hoor maar wie is hier nu vijandig?

Lieverd dit wil ik je toch nog even meegeven negativiteit en boosheid werken als een boemerang !
Probeer deze om te zetten in respect en liefde ipv arrogantie en domheid !
Je bent nieuw op een open forum waar we allemaal van onze dieren houden en met respect behandeld willen worden ,geniet ervan !

Maria
25 november 2011, 09:32
Zo vanmorgen had hij twee kleine goede drolletjes en hij heeft weer goed gegeten,maar ik ben toch even langs de DA geweest en heb voor drie dagen pillen en een soort pasta gekregen voor zijn maag/darmstelsel en wat blikvoer van hetzelfde merk voor als hij de brokjes alleen niet lust om er wat blikvoer doorheen te doen.

Hij is vrolijk en levendig zat dus het zou kunnen dat de overgang ineens iets te groot was met het voer,ondanks dat je van gewoon naar speciaal voer niet hoeft te mixen in het begin[andersom wel].

Ik hoop dat het verder zo rustig blijft want het is net als met kleine kinderen,ze kunnen je niet vertellen wat er aan de hand is en dat vreet en werkt op je zenuwen.

Nicky-1
25 november 2011, 10:53
Wat goed! Ga zo door!

Je moet altijd mengen.. Toen Rex zo super allergisch reageerde en ik naar ander voer over ging waar hij wel tegen kon, moest ik ook mengen om te voorkomen dat de darmen nog meer van slag raken.

Sterkte!

Jessie-m
25 november 2011, 11:45
[QUOTE=Jessie-m;90373]

Mmm.. domheid.. Volgens mij ben jij een fokker die niet weet dat een bouvier dingen onthoudt!

Waarom zou een bouvier geen dingen kunnen onthouden ? Zouden ze slecht staan in de opvoeding show sport ed.
Nee Nicky dit is toch meer iets van jou dan van mij !
En ik ben zowel fokker als liehebber en dan vooral liefhebber van de bouvier, ik heb er dan ook 5 binnen die allemaal kern gezond zijn !
Goed luisteren er goed uitzien, geen allergie hebben zelf initiatief kunnen nemen en heel goed kunnen onthouden !
Ik voel me heel gezegend met mijn lieve fam.en mijn dieren !

annebasco
25 november 2011, 11:50
Zo vanmorgen had hij twee kleine goede drolletjes en hij heeft weer goed gegeten,maar ik ben toch even langs de DA geweest en heb voor drie dagen pillen en een soort pasta gekregen voor zijn maag/darmstelsel en wat blikvoer van hetzelfde merk voor als hij de brokjes alleen niet lust om er wat blikvoer doorheen te doen.

Hij is vrolijk en levendig zat dus het zou kunnen dat de overgang ineens iets te groot was met het voer,ondanks dat je van gewoon naar speciaal voer niet hoeft te mixen in het begin[andersom wel].

Ik hoop dat het verder zo rustig blijft want het is net als met kleine kinderen,ze kunnen je niet vertellen wat er aan de hand is en dat vreet en werkt op je zenuwen.

Hoi Maria,
fijn dat het de goede kant op gaat en inderdaad, ze kunnen niet zeggen wat er scheelt en maak je je zorgen, heel normaal hoor dat doe ik ook altijd!
beterschap met je kleintje!

loraine
25 november 2011, 13:01
Nou Maria, fijn dat zijn tenminste goede bericht. Juiste medicijnen, en komt het zeker goed. Houden zo.

Maria
25 november 2011, 13:41
Wat goed! Ga zo door!

Je moet altijd mengen.. Toen Rex zo super allergisch reageerde en ik naar ander voer over ging waar hij wel tegen kon, moest ik ook mengen om te voorkomen dat de darmen nog meer van slag raken.

Sterkte!

Dank je.

Dat dacht ik ook altijd Nicky,maar met dit voer hoef je volgens de dierenarts niet eerst te mengen,wel als ik van dit dieetvoer over wil stappen op gewoon voer als alles goed blijft gaan,maar voorlopig moet hij dit zes weken blijven eten.

Maria
25 november 2011, 13:43
Dank je wel Annebasco en Loraine.;)

loraine
25 november 2011, 13:43
Deed trouwens niet mengen....Ben van de ene brok toen overgestapt op de ander. Ze krijgen hoe dan ook andere brokken in de maag, heb direct "geruild". Dan was het misschien 1 dag mis en ging daarna. Ieder het zijne natuurlijk en hoe je het gewend bent.

Maria
25 november 2011, 13:47
Deed trouwens niet mengen....Ben van de ene brok toen overgestapt op de ander. Ze krijgen hoe dan ook andere brokken in de maag, heb direct "geruild". Dan was het misschien 1 dag mis en ging daarna. Ieder het zijne natuurlijk en hoe je het gewend bent.

Is hij dan niet aan de dunne gegaan?

loraine
25 november 2011, 13:55
Onze vorige was altijd aan de dunne....ging zelden goed met hem. Is toch nog 10 jr geworden.
Rodan was niet van het switchen aan de dunne, maar kan geëxpandeerde brokken niet verdragen. Dus toen zonder mengen, per direct op Cavom...nooit last meer gehad van diarree. Is nu 3 jaar. Hij kan werkelijk alles vreten (is geen eten meer). Heeft ook ingebouwde timer, komt ons "halen" en gaat de kast in waar zijn eten staat.
Dit is voor ons echt vreemd, de vorige at zooooooooo weinig. 3 a 4 soorten voer gehad. Deed het het beste op Carocroc, kip/rijst, senior. dat voor 2 jaar. Nooit gemengd.

Chanel
25 november 2011, 14:17
Ik lees nogal wat onduidelijkheid.
Wanneer een pup afgespeend wordt (dat betekent de overgang moedermelk naar vast voedsel) is de pup zo'n 3/4 weken.
Sommige fokkers geven pap, maar dat is inmiddels bij de meeste fokkers achterhaald en geven gemalen compleet vlees. Je kunt dit vergelijken met de natuur. Een moederhond geeft nl. de prooi over voor haar pups. Dit is dan al half verteerd en warm.
Evenals bij diarree kip en rijst geven (het merendeel van de da's adviseren dit dan ook niet meer). Waarom: verandering van voer en weinig voedingswaarde.
Je bent al bij een da geweest (heel verstandig wanneer diarree bij een pup langer dan 2 dagen aanhoudt) en hebt al medicatie gekregen.

Wanneer de medicatie helpt en je pup heeft al een halve dag niet gepoept kun je weer beginnen met hele kleine beetjes voer.

Eventueel een tip is om Rodi (groen compleet) te geven, lauw door dit te mengen met gekookt water. Hier zit alles in voor een pup en is dan op lichaamswarmte gebracht met voldoende vocht. Beginnend met een eetlepel. Liefst 10 x keer dag een beetje om de maagbelasting te ontzien. (Ik neem aan dat je het advies hebt gekregen je pup 4 keer per dag te voeren bij normale ontlasting?). Ik heb hier (ook bij zieke, zwakke volwassen honden) heel veel baat bij gehad.

Rodi helpt de darmflora weer op pijl te brengen, geeft geen belasting en is licht verteerbaar. Deze verandering van voer heeft geen nadelen, m.a.w. ze hoeven hier niet aan te wennen.

loraine
25 november 2011, 14:20
Weet jij of Rodi beter is dan Smuldier, Marian? Dacht dat jij ook Smuldier gaf of is dat niets voor puppen? Wanneer ik naar Rodan kijk, die vreet alles. Reageerd ook goed op smuldier nl. Geef dit van pup af aan 1x per week. Vanaf januari niet, maar ben er sinds een maand weer trouw mee begonnen. Gaat direct ook goed.

Chanel
25 november 2011, 14:26
Weet jij of Rodi beter is dan Smuldier, Marian? Dacht dat jij ook Smuldier gaf of is dat niets voor puppen? Wanneer ik naar Rodan kijk, die vreet alles. Reageerd ook goed op smuldier nl. Geef dit van pup af aan 1x per week. Vanaf januari niet, maar ben er sinds een maand weer trouw mee begonnen. Gaat direct ook goed.

Ik vind Rodi beter van kwaliteit, maar is ook een stuk duurder.
Indertijd dat Sam zwanger was en ook voor de pups heb ik gekozen voor Rodi.

Op volwassen leeftijd geef ik soms Rodi, soms Smuldier, net waar ik boodschappen doe. Als een hond zwak of ziek is zal ik altijd voor Rodi kiezen.
Je ziet ook dat de textuur van Smuldier veel grover is. Voor jonge pups m.i. dus minder geschikt. Maar ik heb destijds zelfs Rodi staan vermalen met de keukenmachine voor de hele jonge pups.

loraine
25 november 2011, 14:32
ok....zolang Rodan er goed op reageerd, vind ik het best. vind dit wel fijner met ontdooien, in die plastic bak.

Maria
25 november 2011, 16:24
Onze vorige was altijd aan de dunne....ging zelden goed met hem. Is toch nog 10 jr geworden.
Rodan was niet van het switchen aan de dunne, maar kan geëxpandeerde brokken niet verdragen. Dus toen zonder mengen, per direct op Cavom...nooit last meer gehad van diarree. Is nu 3 jaar. Hij kan werkelijk alles vreten (is geen eten meer). Heeft ook ingebouwde timer, komt ons "halen" en gaat de kast in waar zijn eten staat.
Dit is voor ons echt vreemd, de vorige at zooooooooo weinig. 3 a 4 soorten voer gehad. Deed het het beste op Carocroc, kip/rijst, senior. dat voor 2 jaar. Nooit gemengd.

Zo zie je maar weer dat de ene hond de andere niet is.

Maria
25 november 2011, 16:26
Ik lees nogal wat onduidelijkheid.
Wanneer een pup afgespeend wordt (dat betekent de overgang moedermelk naar vast voedsel) is de pup zo'n 3/4 weken.
Sommige fokkers geven pap, maar dat is inmiddels bij de meeste fokkers achterhaald en geven gemalen compleet vlees. Je kunt dit vergelijken met de natuur. Een moederhond geeft nl. de prooi over voor haar pups. Dit is dan al half verteerd en warm.
Evenals bij diarree kip en rijst geven (het merendeel van de da's adviseren dit dan ook niet meer). Waarom: verandering van voer en weinig voedingswaarde.
Je bent al bij een da geweest (heel verstandig wanneer diarree bij een pup langer dan 2 dagen aanhoudt) en hebt al medicatie gekregen.

Wanneer de medicatie helpt en je pup heeft al een halve dag niet gepoept kun je weer beginnen met hele kleine beetjes voer.

Eventueel een tip is om Rodi (groen compleet) te geven, lauw door dit te mengen met gekookt water. Hier zit alles in voor een pup en is dan op lichaamswarmte gebracht met voldoende vocht. Beginnend met een eetlepel. Liefst 10 x keer dag een beetje om de maagbelasting te ontzien. (Ik neem aan dat je het advies hebt gekregen je pup 4 keer per dag te voeren bij normale ontlasting?). Ik heb hier (ook bij zieke, zwakke volwassen honden) heel veel baat bij gehad.

Rodi helpt de darmflora weer op pijl te brengen, geeft geen belasting en is licht verteerbaar. Deze verandering van voer heeft geen nadelen, m.a.w. ze hoeven hier niet aan te wennen.

Dank je wel voor je tip,ik zal het onthouden en inderdaad heeft mijn dierenarts gezegd dat kip met rijst niet goed is vanwege te weinig voedingswaarde.

Maria
26 november 2011, 21:13
Helaas is het nu weer dun.
Het vreemde is dat zijn ontlasting op de dag goed is,maar aan het einde van de middag/begin avond wordt het weer dunner ondanks zijn finidiar,diar sanyl en het voer intestinal.

Maandag maar weer even bellen want overdag heeft hij nergens last van en verder is hij gewoon zoals een pup hoort te zijn qua spelen enz.....

Ik denk dat zijn ontlasting nu wel verder onderzocht zal worden in Utrecht.

loraine
27 november 2011, 09:26
Dat is dan toch even het beste, voor de zekerheid

Maria
27 november 2011, 09:40
Dat is dan toch even het beste, voor de zekerheid

Ja dat denk ik ook,maar vindt je het niet vreemd dat het alleen s'avonds dun is?

nadientje
27 november 2011, 11:04
Inderdaad best om maandag even opnieuw naar de DA te gaan.
Krijgt hij overdag misschien meer eten? En krijgt hij overdag wel genoeg rust?

Jessie-m
27 november 2011, 12:11
Je hoeft hier niets mee te doen ,maar ieders lichaam werkt op eb en vloed , overdag zijn de darmen actief waardoor de stofwisseling harder werkt en dit zich kan uiten in 's avonds diarree ,'s morgens na toch zoveel uren rust is de stofwisseling ook weer aangepast .
Zeker zou ik naar de DA gaan en dit ook voorleggen ,want misschien ben je wel overbezorgd omdat het zo'n lekker ding is ,en wil je te snel dat zijn stofwisseling helemaal goed is !
Sterkte !

Maria
27 november 2011, 16:31
Inderdaad best om maandag even opnieuw naar de DA te gaan.
Krijgt hij overdag misschien meer eten? En krijgt hij overdag wel genoeg rust?

Hij krijgt zijn voer verdeeld over de dag in 5 portie's op advies van de DA en rust krijgt hij ook voldoende want ik ben nog alleen met mijn man en geen kinderen meer in huis.

Je hoeft hier niets mee te doen ,maar ieders lichaam werkt op eb en vloed , overdag zijn de darmen actief waardoor de stofwisseling harder werkt en dit zich kan uiten in 's avonds diarree ,'s morgens na toch zoveel uren rust is de stofwisseling ook weer aangepast .
Zeker zou ik naar de DA gaan en dit ook voorleggen ,want misschien ben je wel overbezorgd omdat het zo'n lekker ding is ,en wil je te snel dat zijn stofwisseling helemaal goed is !
Sterkte !

Dank je wel Jessie.
Ja ongerust ben ik zeker want het voelt niet lekker,maar ook omdat ik dit nog nooit aan de hand heb gehad met pups.
Ik bel morgen gelijk om 8.30 en ben benieuwd wat de DA zal zeggen,maar ook krijgt hij straks zijn laatste Finidiar en hoe het dan erna gaat is ook afwachten.