PDA

Volledige versie bekijken : boeven in het GHP

johnny
29 november 2005, 15:56
ik zoek mensen uit west vlaanderen die actief bezig zijn in het GHP programma met een bouvier om ervaringen te delen en problemen te bespreken ik ben een echte boevenfreak en kan er niet bij dat zo een fantastische werkhond , zelden nog te vinden is bij wedstrijden in om het even welke disipline. kan het niet zijn , beste fokkers dat jullie dringend het temperament (karakter) er terug moeten zien in te krijgen .

defender110
29 november 2005, 16:34
Hoi Johnny

Ik heb GHP gedaan met Uncas toen hij 'jong' was. Werklust genoeg maar ook koppigheid. :rolleyes:
Kan ik je ergens mee helpen ?
Waar komt je bouvier vandaan ?

Ik zie dat je een bouvier hebt van 't Fredevink. De moeder van Uncas kwam ook van daar. Quincey van Tfredevink (uit INT CH B D VDH S91T CAN AM Khane Iranice van Rovika IPO1 HD B & S91B Mousty Spinks van de Overstort).

chris
29 november 2005, 16:50
Tjah,ik denk niet dat het enkel een fokkerprobleem is.Het vraagt als geleider een beetje meer geduld denk ik om een bouvier op te zetten dan met vb een mechelse herder.En veel geleiders zien dat niet zitten.Ikzelf ben al een jaar bezig met klooien om mijn bouvier op punt te krijgen en doe rustig verder.Het zal mss iets langer duren maar ons doel bereiken zullen we.Mijn rottweiler daarentegen is wel iets rapper als het op trainen aankomt.Als die weet dat er iets te verdiene valt loopt hij de poten vanonder zijn gat.Als de bouvier iets ziet wat hij interessanter vindt,daaag baas.

sir
29 november 2005, 17:39
hallo johnny,
ik doe ook ghp met mijn boef,
sir heeft zijn ghp 3 en hij is van 19-04-2002.
dus zo lang hoeft het ook niet te duren.
je moet inderdaad wel een beetje geluk hebben met het karakter van je boef.

hoe ver staat jouw boef?

chris
29 november 2005, 19:24
Het grootste probleem met de mijne ligt bij de motivatie.Hij is vb gek van zijn bijtstukje maar wanneer er iets anders rond hem gebeurt (vb lawaai,mensen die het plein betreden)gaat hij eerst dat onderzoeken en interesseert zijn bijtstukje hem niet meer.Zelfs iets nieuws aanleren met voedsel gaat soms niet,hij spuwt het gewoon terug uit.Dan is het hop de wagen in en na een kwartier opnieuw proberen.