Volledige versie bekijken : HELP mijn pup heeft gesloopt
Els Kolenaar
5 juli 2004, 19:45
Ik zit met een groot probleem.
Ik werk parttime en heb sinds 3 maanden een bouvierpup die nu bijna 5 maanden oud is.
Meestal werk ik in de middag en om de periode te overbruggen breng ik mijn pup naar een vriendin van mij.
Vanmiddag moest mijn vriendin naar de dokter en moest even de pup alleen laten.
Bij thuiskomst bleek dat mijn pup flink heeft huisgehouden.
Het bankstel is voor een deel stukgebeten en ze heeft de televisie op de grond getrokken.
Het is zo erg dat ze nu niet meer op de pup wil passen.
Ik ben radeloos en weet niet wat ik nu moet doen.
Hoe kan ik voorkomen dat dit weer gebeurt??????????
Nog erger is dat ik geen oppas meer heb en haar alleen moet gaan laten.
Ik zoek met spoed hulp om het probleem op te lossen.
WIE KAN MIJN SVP HELPEN??????????
fam Gefkes
5 juli 2004, 20:07
Beste Els
Ik zie dat je ook in Zutphen woont.
Ik woon in de buurt van Spittaalstraat en ik kan jouw misschien een tijdelijke oplossing aanbieden.
Geef je telefoonummer even door via een PM of per email en ik neem kontakt met je op.
Lisbeth
[Gewijzigd door fam Gefkes op 07-05-04 at 09:07 PM]
Vervelend dat dit is gebeurt Els.
Als je wa bent verzekerd is de kans groot dat je verzekering de schade dekt.
In alle gevallen blijft de eigenaar aansprakelijk voor schade die wordt aangebracht door zijn hond.
Meestal is dat in het nadeel van de eigenaar omdat soms bewust risico's worden genomen.
Ik heb zelf nare ervaring opgelopen met de hondenuitlaatservice
Bij het uitlaten is mijn hond losgeschoten en tegen een fietser aangelopen.
De fietser kwam ten val en had haar pols gebroken.
Ondanks dat ik de hondenuitlaatservice betaalde voor het oppassen en uitlaten van mijn hond kreeg ik de schuld.
Volgens de politieagent is de eigenaar altijd verantwoordelijk voor de daden van zijn hond.
Gelukkig bleek dat mijn wa verzekering de schade dekte.
Als ik jouw verhaal zo lees dan zou ik je willen aanraden om morgen je verzekering te bellen.
the champ
5 juli 2004, 21:40
hallo els,
ik hoop dat je vriendin en je hond weer een beetje van de schrik zijn bekomen
eerder je vriendin dan je hond natuurlijk.............
ik zou je voorstellen neem een becnh en laat je hond daar lekker in liggen
dan kan ze zeker geen tv meer gaan kijken op de grond en laat ze de rest van je spullen ook met rust........
het is een oplossing voor het probleem dat je nu met je hond hebt
ik hoop dat lisbeth je kan helpen met uitlaten van je hond dan hoeft de hond alleen een stuk van de ochtend alleen te blijven
ik hoop dat het lukt ik hoor van je
doei the champ
Jeanka
5 juli 2004, 22:04
Naast alle bovenstaande adviezen, nog eentje waar je hoop ik wat aan hebt.
Ik zie dat je pup op de leeftijd is dat hij/zij tanden/kiezen gaat wisselen. Dan willen ze extra veel knauwen. Doet zij/hij het thuis ook? Of alleen als het alleen is?
Als ze het ook doet bij jou thuis, kun je het een lekker bot geven zodra je ziet dat ze ergens aan gaat knagen. Laat haar/hem weten dat ze niet aan je spullen mag knagen en geeft dan het bot. Als je dat consequent doet zal ze niet meer op je spullen knauwen, maar gelijk naar haar/zijn bot gaan. Bij Balou werkte dit prima.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes,
Jeanka en een dikke knuffel van Balou
celine
5 juli 2004, 22:24
Hoiiiiiiiiiii
Misschien een schrale troost
Mijn pup ( nu is ze 2 jaar oud) heeft 3 bankstellen gemold en ik kan je vertellen het gaat echt over het is een fase.
Een bench is misschien een oplossing.. een gekookte mergpijp volgestopt met leverworst wil ook nog weleens helpen.
Veel succes
Groetjes Hennie Nynk en Sloopplops ( ze niet meer sloopt ) Lobke
edwin44
30 juli 2004, 22:09
Inderdaag is slopen een fase, mijn lieve hondje heeft het ook gedaan, en altijd mijn spullen, koptelefoons, van die dure dingen nogwel, cd's , dvd's etc etc
maar inmiddels doet hij het alleen nog zo af en toe, maar dan alleen eten , zakken chips en zo......
en ook omdat overal in huis ballen en kauwstokken liggen...dat helpt ook
natuurlijk