Volledige versie bekijken : Plassen van mijn pup
Johanna Grand
26 mei 2004, 16:31
Sinds 3 weken hebben wij een pup in huis lopen.
Nu hebben wij het probleem dat ze in huis blijft plassen.
Ik kan uren met haar wandelen maar in huis plassen blijft ze doen.
Als ik haar afstraf plast ze gewoon door en kruipt over de grond.
Ik ben ten einde raad en mijn man overweegt haar terug te brengen naar de fokker.
DIT WIL IK HELEMAAL NIET !!!! en we hebben er constant bonje om
Kan iemand mij AUB zeggen wat ik eraan kan doen????
HELP ME PLEASE !!!!!!!!!!!
the champ
26 mei 2004, 17:23
hai johanna,
geen paniek het gaat echt over!!!
probeer het volgend eens:
als ze heeft gegeten of als ze heeft gespeeld laat haar dan uit.
leg haar daarna in de bench deze zal ze niet vervuilen, als je pup dan gaat piepen haal haar er dan uit en neem haar mee naar buiten als ze een plas heeft gedaan beloon haar.
als ze in huis wat wil doen en je ziet het pak haar op en neem haar mee naar buiten
maar negeer haar wel als ze in huis wat doet ik denk dat ze zo in elkaar kruipt doordat je het (natuurlijk) af gestraft hebt als je pup in huis wat doet.
maar ze heeft het nu al een hele tyd gedaan dus ook steeds een negatieve ervaring ermee gekregen.
niet al te veel het puppie afstraffen maar gewoon weg meer belonen als ze buiten haar behoeften heeft gedaan
maak er geen ruzie om dit is het niet waard jullie moeten genieten van jullie nieuwe puppie
maar probeer het maar eens en laat het horen hoe het gaat
sterkte en ik hoor van je
the champ
Hallo Johanna.
Een puppy in huis krijgen betekend dat je een HondenBABY in huis krijgt, en die zijn net als een baby van een mens nog niet zindelijk.
en het zindelijk maken van een pup kost tijd, liefde en geduld.
Een jonge pup van 3 maanden straffen omdat hij plast maakt je probleem dan ook alleen maar erger en zal er in resulteren dat je puppy bang wordt.
een paar stelregels voor het zindelijk maken zijn.
als je pup gegeten, gespeeld of een poosje geslapen heeft, gelijk oppakken (optillen) en naar buiten gaan.
daar neerzetten op een plaats waar hij wel zijn behoefte mag doen.en hem de hemel in prijzen als hij daadwerkelijk een plasje daar doet, en als je pup een plasje in huis doet, negeer het dan, dan heeft hij vrij snel in de gaten dat als hij het buiten doet dat hij iets lekkers of een aai over zijn bol krijgt.
en leg desnoods bij de achterdeur een oude krant neer voor het geval dat hij het in huis niet op kan houden ,
en mocht je je pup op heterdaad betrappen dat hij een plasje in huis doet, Til hem dan direct op, een hond heeft namelijk een plasrem en hij zal stoppen met plassen zodra je hem optild, dan loop je met hem naar buiten en zet je hem daar neer.
en vertel je heel lief dat hij daar het plasje mag doen, als hij het doet wel weer prijzen.
over het algemeen zijn de meeste pups binnen 6 maanden 100% zindelijk.
heel veel plezier met je puppy, en heel veel geduld toegewenst bij het zindelijk maken.
groetjes Carin.
vergeet niet dat je pup een onbeschreven boek is. de hoofdstukken schrijf je er zelf in. Straffen van zo'n jong dier helpt niet integendeel...........
veel naar buiten ieder uur in den beginne om het dan langzaam heeeeeeeeel langzaam op te voeren naar een uur en een kwartier en dan naar anderhalf uur.
pupje krijgt echt wel in de gaten dat het buiten zijn behoefte moet doen. maar zoals de anderen al schreven dat duurt even.
we kennen allemaal de verhalen van pups die binnen drie dagen zindelijk waren de mijne heeft er echt een half jaar over gedaan.
en ook ik was soms ten einde raad.
wat belangrijk is ieder uur naar buiten en na eten, spelen en slapen.
des te sneller zal pupje begrip krijgen voor het plassen en poepen buiten.
ook snachts is het belangrijk het regime door te voeren. bij mij betekende dat dat ik drie keer in de nacht op stond om pup eruit te zetten voor een plas. iedere twee uur even naar buiten.........
totdat hondekind door bleef slapen en niet meer van plan was mee naar buiten te lopen sterker nog ze ging zich verstoppen zodat ik er niet meer bij kon.
succes met de pup en heeeeeeel veeeeeeeel plezier met het schrijven van jullie gezamelijke "boek"
Ruben en Loes
27 mei 2004, 21:30
Hoi Johanna,
Altijd kalm blijven hoor....komt allemaal goed.....weet je als je haar elke keer ff buiten zet (elke uur) en dan steeds langzamer meer tijd ertussen nemen .....en als ze dan een plasje doet haar zeggen dat ze braaf is....goed belonen..... het is nog maar een baby......en na het eten gelijk met haar naar buiten toe...en zodra ze plast...weer heel erg belonen.....zo gaat ze langzaam begrijpen dat ze buiten haar plasje moet gaan doen.....en niet binnen te hard straffen maar haar gelijk oppakken (met een foei) en haar buiten zetten en weer belonen als ze een plasje doet ....je moet goed op haar letten dan kan je zien wanneer ze wil gaan plassen.....Is het je eerste pup??? Denk eraan dat ze nog een baby is en niet weet wat al goed of fout is....dat moet je een puppie allemaal nog leren......laat haar niet bang van je worden...win haar vertrouwen en laat haar op een rustige manier leren dat ze naar buiten moet voor een plasje en een poepje..... ze zal zich nog wel eens vergissen....of van blijdschap een plasje doen ...pak haar dan op en zet haar buiten en al doet ze dan maar 1 druppeltje ...beloon haar ofdat ze het kanaal volgeplast heeft!!! doen hoor!!! is echt belangrijk.....leer haar wat goed is .....dus buiten plassen en haar behoefte doen en doe het met geduld....denk er goed aan dat ze alles moet leren en in deze weken slaat ze alles op voor haar latere leven.......
Heel veel geluk met haar.....en heb geduld.....dan komt het goed.....geef haar een dikke knuffel van mij en heel veel succes!!
Groetjes Loes :)
[Gewijzigd door Ruben en Loes op 05-27-04 at 10:31 PM]
Hoi Johanna!
Zoals het hiervoor al beschreven is zo heb ik m'n boeffies ook zindelijk gekregen!
Bij de een duurt het wel wat langer dan de ander maar met geduld kom je een heel eind.
Misschien is het ook wel handig om geen uren met haar buiten te lopen want dan weet ze niet wat ze daar nou eigenlijk moet doen!!
Ik hoop dat je het gauw voor elkaar krijgt en heel veel succes met je kleine wolbaaltje!! :)
Groetjes van Angelique en een poot van onze meiden Jena en THyrza!