Volledige versie bekijken : Bench
Gea Zieleman
19 mei 2004, 14:21
Hallo allemaal, ik heb sinds kort een boefje van vijfenhalve maand. Hij is superlief en verschrikkelijk ondeugend en een eersteklas sloper. Ben nu 2x naar puppiecursus geweest en dat ging best goed. Ik heb echter 1 probleem en dat is de bench. Hij heeft zijn nieuwe bench (grootste maat) al redelijk gesloopt. Deurtje is helemaal verbogen zodat hij eruit kan, spijlen verbogen (waar hij vervolgens met zijn poot in vast komt te zitten) en hij wordt helemaal boos als hij erin zit. Zolang ik bij hem blijf gaat het wel maar als ik bijv. naar boven ga dan moet hij in de bench want hij klimt gewoon achter mij de trap op. De deuren dicht doen is geen optie want die springt hij gewoon open of ze nu naar binnen of buiten opengaan. En als ik hem alleen los laat lopen en ik ben even weg dan hangt hij in de gordijnen, pikt spullen van tafel en aanrecht, kluift aan stoelpoten en kasten dus ongeveer alles waar hij zijn bekkie in kan zetten. Ik durf hem niet meer alleen in zijn bench te laten want dan ben ik bang dat hij vast komt te zitten. Zolang ik bij hem ben gaat alles goed. Dan weet hij ook dat Nee ook Nee betekent. Nu is het zo dat hij bij mij op bed slaapt en dat ik hem overal mee naar toe neem. Maar dat kan niet altijd. Wat kan ik nu het beste doen om hem te leren soms alleen te zijn? Want als alles goed gaat krijg ik in september/oktober een Cerberushof-pup en dan zou het fijn zijn als deze knul al het e.e.a. weet.
Alvast bedankt.
Hallo Gea,
Misschien kun je hem proberen zoet te houden met een voederbal of een bot als je even de kamer uit moet. Zo heb ik mijn eigen pups ook geleerd tijdelijk alleen te zijn. Kijk ook even naar de berichten van het onderwerp vernielen. Ik heb zelf ook met een soort gelijk probleem gezeten.
Ik verbaasde me er over dat hij zijn bench vernield heeft. Mijn 2 pups (nu 11 maanden) zijn ook geen lieverdjes maar ze krijgen geen van beide hun eigen bench kapot, daar is de bench veel te stevig voor.
Succes ermee!
Groetjes Renske
the champ
19 mei 2004, 16:59
betse gea,
jammer dat je met dit probleem zit..........
probeer alleen niet op te geven het kan best goed komen.probeer anders eens een bench die je dicht kan maken voor het deurtje met evt. een groot stuk hout.zorg dan wel dat er geen scherpen randen aan zitten zodat deze drommel er zich zelf niet aan kan verwonden.net wat djara zegt kun je hem aflijden met wat leuks of lekkers in de bench. als je hond in de bench zit en hij gedraagd zich beloon hem dan ook, steeds wat langer weg blijven lukt dit ook niet????
wat je nog als optie voor de deur kan doen is het handvat van de deur naar boven te veranderen zoals je wel eens ziet als er een kleine (peuter) in het gezin is.
ik hoop voor je dat je het snel af kan leren voor je de anderen pup krijgt strekte
The Champ :)
Hallo Gea
Kijk eens op deze website bij http://www.bouvierkennel.nl/pup/index.htm.
Hier staat een goed geschreven artikel over het gebruik van een bench.
Succes ermee.