Volledige versie bekijken : verschillende pup prijs
Berkenhout
23 december 2002, 16:27
Via tips terecht gekomen op deze website.
Ik heb samen met mijn vriend een fokker bezocht voor een bouvierpup.
De fokker die wij bezochten heeft variatie in de prijs van een pup.
Als wij met onze pup naar een tentoonstelling willen dan kost de pup 850 euro.
De fokker geeft ons dan een pup die in kwaliteit uitblinkt boven de rest.
Als wij geen tentoonstelling gaan bezoeken dan betalen wij 200 euro minder.
Wel vertelde de fokker ons dan dat hij niet kon garanderen dat er een pup voor ons bij zit.
Als de pups goed van kwaliteit zijn dan krijgen mensen die de tentoonstelling gaan bezoeken voorrang.
Is dit normaal vragen wij ons af.
Nergens lezen wij er over en misschien komt dit voor bij het ras bouvier
celine
23 december 2002, 18:52
Hallo
Nee dit is niet normaal echt te belachelijk voor woorden, 850 euro voor een pup die eventueel naar de show zou gaan bij deze fokker gaat het om geld ik zou als ik jullie was, op zoek gaan naar een andere fokker. Ik heb voor mijn pup 500 Euro betaald .
Persoonlijk vind ik dat alle prijzen gelijk moeten zijn net als bij de Polski Nizinny club.
Groetjes
Lucky
23 december 2002, 19:22
Ik werd vandaag gebeld door een man met een herder van 9 maanden oud en die moest weg want zijn vrouw had nu ook een baan gevonden .
Dus er was haast bij en hij vertelde dat hij 650 euro voor de hond had betaald en dus kon hij niet weg voor minder dan 300 euro .
Toen heb ik hem verteld dat het met dat HIJ MOET SNEL WEG Blijkbaar niet zo dringent was gezien de prijs van de hond .
ik beloofde hem een goed tehuis en veel beweging en liefde maar dat was niet genoeg voor deze man hij wilde geld zien ehehhehh .
Tja jammer dan voor hem maar daar trappen we niet in .
Inferno
1 januari 2003, 07:43
Origineel geplaatst door celine
Hallo
Nee dit is niet normaal echt te belachelijk voor woorden, 850 euro voor een pup die eventueel naar de show zou gaan bij deze fokker gaat het om geld ik zou als ik jullie was, op zoek gaan naar een andere fokker. Ik heb voor mijn pup 500 Euro betaald .
Persoonlijk vind ik dat alle prijzen gelijk moeten zijn net als bij de Polski Nizinny club.
Groetjes
Inferno
1 januari 2003, 07:48
Beste Celine, een ieder is vrij om te vragen voor zijn pups wat hij zelf wil.
Ik denk dat de mens te naief en te impulsief een pup koopt uitzonderingen daar gelaten, en het is ook maar net wat zijn hun eisen, maar zoals jij zegt hoe dat bij de Polzski Nizinny club gaat is dit voor de Bouvier onmogelijk daar de populatie van de Bouvier vele malen groter is dan van de Polski Nizinny.
Vriendelijke groet Inferno
guda
1 januari 2003, 12:37
Hallo,
Het staat iedereen vrij te vragen wat hij wilt voor zijn pup`s , maar er moet wel een minium en maxium prijs zijn.
Ook is de vraag : wat wil je gaan doen met je pup?? wel belangrijk. Je hebt bij ons ras keuze uit een zeer groot aantal fokdieren en 3 catagorieen:
Showhonden, Werkhonden en Huishonden.
In de eerste 2 wordt er veel geinvesteerd door de fokker-eigenaar- De beste mogelijke combinatie`s-showen of werken met de ouderdieren, gezondheid en rontgenen. Veel tijd en geld wordt er ingestoken, want showen kost heel wat inschrijfgeld + trimgeld= reisgeld. Werken kost veel inspannig -reisgeld-gezondheid om certificaten te behalen. Die investering moet natuurlijk ergens in de pup`s terug te vinden zijn, maar het moet wel rieel blijven.
Voor fokkers van een huishond is de investeering veel lager, immers de eisen zijn lager, dus deze pup`s kosten minder.
Wat je dus wilt gaan doen met je pup is dus de vraag en daaraan hangt het prijskaartje.Dan heb je het er voorover meer te betalen dan gemiddeld, maar ook hier zijn grenzen.
Gr Guda
Johan en Sil
2 januari 2003, 10:48
Natuurlijk hebben de fokkers 3 namen gegeven aan de bouviers zoals Guda schrijft.
Maar om deze namen te geven voordat de pups volwassen zijn gaat te ver.
Wij hebben in het verleden zelf bouviers gefokt en wij spreken uit ervaring dat je nooit kunt voorspellen hoe de pups zich ontwikkelen.
Dat heeft niets te maken hoe je fokt.
Elke fokker wil zijn kwaliteit verbeteren.
Als dat niet het geval is dan is de fokker niet goed bezig.
De prijs van een pup mag volgens ons nooit beinvloed worden door de indruk van de fokker.
Pups kunnen zoveel veranderen dat elke fokker zich weleens vergist heeft in zijn oordeel hoe een pup zich ontwikkeld.
Als een fokker meer voor vraagt voor de pups omdat er een kampioen inzit vraag dan gewoon om de garantie.
Wedden dat de fokker deze nooit wil geven.
Dat risico is te groot en dat weet hij zelf ook.
Maar zoals fokkers wel eens zeggen:
HET IS MAAR WAT DE MENSEN GELOVEN EN WILLEN BETALEN VOOR DE PUP.
guda
5 januari 2003, 11:33
Hallo,
In het geval van een sport-werkhond wordt door een goede fokker een garantie gegeven, dat de hond terug kan als hij-zij niet voldoet. Of je het zal doen om je hond weer terug te brengen is een tweede, maar het gebeurd wel door mensen die in de hondensport hooge ogen willen gooien.Voor een showhond kan ook een garantie gegeven worden, maar vele zullen er niet om vragen en ook dan komt het terug brengen weer om de hoek kijken.Altijd komen er bij de ontwikkeling vele factoren kijken en soms ontwikkeld de pup niet zo als verwacht, dan kan het een teleurstelling worden voor fokker en koper, en dan komen deze honden in de verkoop.Als je er aardig verstand van hebt , kun je bij een pup al heel wat zien qua karakter en bouw, maar het blijft een onzekere factor. Ga kijken op shows of werkhondenwedstrijden en praat met mensen die al jaren in de Bouviers zitten en onderhandel met de fokker hoe en wat jouw verwachtingen zijn, en koop dan pas een pup als alles je aanstaat.De gemidelde prijs voor een pup ligt zo tussen de E 450-700. Alles wat meer gevraagd wordt moet dus wel onder garantie afgegeven worden, dan mag en kan je bedingen.
Gr Guda
kenter
12 maart 2003, 13:32
Mijn vrienden hebben al 20 jaar een bouvier kennel. Ze zijn aangesloten bij de bouvier club .Ze fokken prachtige honden,maar ook hij zegt dat als iemand veel geld vraagt omdat het "een kampioen wordt" je dat gelijk zwart op wit moet laten zetten met zijn handtekening. Dat doen ze nooit. Het zijn geld wolven. Voor ieder nest ben je hetzelfde kwijt per hond/pup of het nou kampioenen zijn of niet.Je moet ze allemaal laten enten ,stamboom ,vreten etc.
Er is een vaste afgesproken prijs van € 550,--.
Alles wat erboven komt vind ik dus geldklopperij...die doen het voor winstbejag...
Ik heb net een pup gekocht , zijn moeder is hongaars kampioen en zijn vader is nederlands kampioen etc...maar ik heb gewoon de vaste prijs betaald...en ik heb een fantastische lieve hond erbij ...maakt mij niet uit of ie mooi is...HIJ IS LIEF..daar gaat het om !!
gr Elly;)
Jan van der Zanden
12 maart 2003, 16:00
Zover ik weet is er geen vaste prijsafspraak.
Bovendien vind ik de conclusie dat fokkers allemaal dezelfde onkosten hebben onzin.
Ik kan mij goed voorstellen dat de fokker die deze website moet onderhouden veel meer kosten heeft dan een fokker die geen site hoeft te onderhouden
Zo zal het voor elke fokker weer anders zijn.
Wat voor service geeft de fokker zijn zaken die meetellen.
Ik denk dat je erzelf wel een paar kunt noemen.
Ik ben het weleens met je dat prijsverschillen om het type bouvier onzin is.
Een kampioen wordt vaak gemaakt en niet geboren
kenter
12 maart 2003, 19:12
Origineel geplaatst door Jan van der Zanden
Zover ik weet is er geen vaste prijsafspraak.
Bovendien vind ik de conclusie dat fokkers allemaal dezelfde onkosten hebben onzin.
Ik kan mij goed voorstellen dat de fokker die deze website moet onderhouden veel meer kosten heeft dan een fokker die geen site hoeft te onderhouden
Zo zal het voor elke fokker weer anders zijn.
Wat voor service geeft de fokker zijn zaken die meetellen.
Ik denk dat je erzelf wel een paar kunt noemen.
Ik ben het weleens met je dat prijsverschillen om het type bouvier onzin is.
Een kampioen wordt vaak gemaakt en niet geboren
Ok, het laatste ben ik met je eens, maar de rest eigenlijk niet zo.
Dat je een website maakt is jouw keuze, dat mag je niet doorberekenen in de prijs van de hond vind ik...Mijn vriend heeft ook een website, en als hij dierenarts kosten heeft zoals bijv. keizersnee etc rekent hij dat ook niet door... en dat zijn ook extra kosten die je liever niet hebt voor je hond.Tuurlijk zijn niet alle kosten gelijk,maar ik vind het belachelijk dat er soms ook € 1000,-- voor een pup wordt gevraagt....
Alles wat je eromheen doet zoals een site; advies etc doe je omdat je geinteresseerd bent in het ras en dat wil delen met anderen..maar daar hoeven je honden niet duurder door te worden vind ik..maar dat is mijn mening...
groetjes van Elly
:):)
Martijn
8 februari 2004, 19:47
Ook wij hebben de afgelopen dagen ons uitgebreid laten voorlichten over bouvierpups.
Gemiddeld betaal je 800 euro voor een pup hebben wij berekend.
Natuurlijk is dat best veel geld maar daar alleen gaat het niet om.
Ook de fokker en de omgeving waar de pups worden geboren vinden wij belangrijk.
Wij zijn bij een fokker geweest die 550 euro vroeg voor een pup.
Wij zouden hier nog niet eens gratis een pup willen zo onpersoonlijk was deze fokker.
Dan schrijven we nog niet eens over de omgeving waar de pups worden geboren.
Ons advies is om de prijs niet alleen als uitgangspunt te nemen.
Betaal liever iets meer aan een fokker die je aanstaat dan een fokker die jouw liever nooit meer terug ziet.
Van oorsprong geplaatst door kenter
Mijn vrienden hebben al 20 jaar een bouvier kennel. Ze zijn aangesloten bij de bouvier club .Ze fokken prachtige honden,maar ook hij zegt dat als iemand veel geld vraagt omdat het "een kampioen wordt" je dat gelijk zwart op wit moet laten zetten met zijn handtekening. Dat doen ze nooit. Het zijn geld wolven. Voor ieder nest ben je hetzelfde kwijt per hond/pup of het nou kampioenen zijn of niet.Je moet ze allemaal laten enten ,stamboom ,vreten etc.
Er is een vaste afgesproken prijs van € 550,--.
Alles wat erboven komt vind ik dus geldklopperij...die doen het voor winstbejag...
Ik heb net een pup gekocht , zijn moeder is hongaars kampioen en zijn vader is nederlands kampioen etc...maar ik heb gewoon de vaste prijs betaald...en ik heb een fantastische lieve hond erbij ...maakt mij niet uit of ie mooi is...HIJ IS LIEF..daar gaat het om !!
gr Elly;)
Precies Elly, en dat schijnt voor veel mensen toch niet het belangrijkste te zijn lijkt wel. Ik fok zelf duitse herders uit werklijnen, ze lijken dus niet op commissaris Rex. Veel mensen vinden dat niet mooi die zien dus liever een kynologische hond. Voor mij is de gezondheid en het karakter van de hond het belangrijkste.
Natuurlijk, het oog wil ook wat, maar dat is toch niet het belangrijkste van een hond?
Branco
14 september 2004, 14:17
Ook mij is het opgevallen dat er behoorlijke prijsverschillen zijn voor een pup.
Laatst hoorde ik prijzen van 1500 euro voor een pup.
Terwijl ik hier lees dat er ook 550 euro betaald kan worden.
Waar zit dat prijsverschil nu precies in??????
Willem
26 september 2004, 12:16
Ik vraag mij werkelijk af wat nu de bedoeling is van deze discussie.
De prijs is langzaam bij iedereen bekend.
Het enigste verschil is misschien dat je bij kleine fokker meer zal betalen dan een grote fokker.
Iedere fokker is vrij om de verkoopprijs zelf te bepalen.
Elders in dit forum staat dat de consumentenbond een adviesverkoopprijs van een 750 euro normaal vindt voor een rashond
Dat wil niet zeggen dat een fokker deze prijs moet aanhouden.
Het belangrijkste moet zijn de gezondheid van de pup.
Je kunt wel een bouvierpup willen voor een lage prijs,bij een aantal dierenarts bezoeken kom je daar wel op terug.
Kom mensen de discussie over de prijs hebben we al gehad.
Marianne
26 september 2004, 12:32
hoi willem.
even voor alle mensen, de gemiddelde pup prijs voor een bouvier ligt tussen de 600 en 1000 euro.
waar dat deze pup gekocht of bij kleine of grote fokker is echt niet relevant.
er zijn kleine fokkers die stuk minder vragen als grote fokkers, en andersom ook.
waarom dit prijs verschil zo groot is weet ik ook niet, hierdoor creeer je wel dat mensen gaan shoppen voor een bouvierpup.
en ook wel logisch als er ruim 400 euro verschil is tussen de ene of de andere fokker.
maar laat jullie niet leiden door de prijs, en ga kijken bij de fokkers.
en koop een pup waar jullie je het lekkerste bij voelen.
groetjes leon. bouvierkennel fromlooally.