Volledige versie bekijken : Opzoek naar een goed tehuis voor mijn bouvier
Karin Mossel
9 januari 2006, 13:49
Hallo,
Mijn naam is Karin Mossel, ik heb een bouvier van 5 jaar wordt in maart 2006, 6 jaar. Hij heet baco en is een reutje.
Met veel pijn in mijn hart ben ik opzoek naar een goed tehuis voor hem omdat ik begin mei 2006 mijn eerste kindje zal krijgen. Baco vraagt ontzettend veel aandacht van mij dit wil ik hem met veel liefde geven. Met een baby erbij zal deze aandacht voor hem een stuk minder worden. Ik ben alleenstaand en woon op een flatje de ruimte in huis wordt ook een stuk kleiner door aanpassingen. Tijdens mijn zwangerschap toont hij dominant gedrag en dit vindt erg beangstigd. Verder is baco een echte banjer en een grote knuffelbeer het doet me daarom ook zo veel pijn om hem weg te doen. Maar ik wil wel dat hij zijn aandacht krijgt en zijn beweging en hoop dan ook dat iemand hem dat wil bieden. Ik ben er geen voorstander van om hem naar het asiel te doen.
Misschien zijn er mensen die opzoek zijn naar een oudere bouvier of mij tips kunnen geven.
Karin Mossel
sabine
9 januari 2006, 16:29
ik denk dat je Baco bij het hele proces moet betrekken, en niet er van weg moet houden, er zijn wel boeken waarin staat hoe je je hond kunt voorbereiden op een kindje erbij..ik weet het ook niet..
inko2000
9 januari 2006, 16:33
Hoi karin,
Jeetje, dat is nogal een resolute beslissing. Een dier neem je toch voor het leven? Tenminste zo denk ik erover hoor. Zielig, dat hij moet wijken voor een baby, want daar komt het toch op neer, terwijl het zo goed samen kan. Het zijn echte knuffels.
sabine
9 januari 2006, 16:44
inderdaad het kan heel goed samen, als je de hond erin betrekt hoeft er helemaal geen jaloersheid te heersen en dan kan je knuffel bij je blijven, want 6 jaar is niet niks, bouviers zijn erg baasgericht en hij zal vreselijk moeten wennen bij een nieuwe baas en je weet nooit waar hij terecht komt.
Kendra
9 januari 2006, 17:45
Hallo Karin...
Mijn zoontje wordt 23 januari 1 jaar oud en wij hebben drie honden!!
Een Bouvier van 12,5, een Labrador van 8 en een Boerenfox van 9.
de bouvier en de labrador geven absoluut géén problemen. Vanaf het begin af aan goed betrokken bij het hele proces van de zwangerschap.
Na de bevalling een t-shirt waarin ik ben bevallen meegegeven aan mijn vriend en die heeft dat bij de honden laten ruiken.
bij thuiskomst met baby hebben ze allemaal mogen snuffelen en ook gewoon in de kamer erbij. zodat ze niet het idee hebben dat ze weg gestopt werden.
dit hebben we ook met het kraambureau besproken, dat er wel een kraamhulp moest komen die niet bang was voor honden.
Nu een jaar later geeft alleen het foxje extra aandacht met het kindje samen. Maar dat was mij al eerder bekend. Ze is vroeger gepest door kinderen en dus moeten we gewoon extra ogen hebben en haar rust ook respecteren. daar bedoel ik mee, dat als ons zoontje rondkruipt, het foxje in de keuken in haar mandje gaat liggen en dat we dan ook de deur dicht doen zodat ons zoontje niet naar het foxje toe kan gaan.
we proberen ons zoontje nu al te leren dat hij NIET bij de manden van de honden mag komen en NIET aan de etensbakken/drinkbakken mag komen.
En de honden leren dat ze NIET hun snoet door de spijlen van de box mogen steken. en NIET met het speelgoed van de kleine mogen spelen.
Dat zijn gewoon regels die hier in huis gelden en waar we heel streng en consequent in zijn.
Zelfs de visite wordt er op gewezen dat ze EERST ons zoontje moeten begroeten en dan pas de roedelvolgorde van de honden.
Hoe komt het dat je bang bent voor je eigen hond? Zijn er al eerder problemen geweest? Hoe lang heb je de hond? Ben je met hem op training geweest?
Je hebt nu nog ruim vier maanden te gaan voordat je baby er is. Dan kun je ook tijd maken om nog met je hond naar een hondenschool te gaan.
Vraag privé hulp en leg je situatie uit. Er zijn daar echt wel mensen die je willen helpen hoor.
wil je nog meer vragen of je twijfels bespreken of echt je hond weg doen, mijn pb box staat voor je open. Neem alsjeblieft gebruik van het aanbod.
Je staat er niet alleen voor hoor!
groeten Maureen
Elly de Roos
9 januari 2006, 18:37
hallo Karin,
Ook ik heb nooit geen probleem gehad met mijn eerste boef. Deze was echt mijn kind, doordat ik toendertijd div. kinderen had verloren en het voor mijn gezondheid beter was om iets te verzorgen. Dit werd Sandy, mijn eerste boef.
Ze kreeg kan ik echt wel zeggen een heleboel aandacht en waar ik heen ging, ging zij ook mee. Na iets meer als 2 jaar werd ik weer zwanger, waar ik haar echt helemaal betrokken heb. Wat ik ook kocht en kreeg voor de baby werd eerst door haar geinspecteerd. Tenslotte werd het toch nog eerst gewassen voor dat het kind het aantrekt. Ook het kamertje klaar maken tot een mooie kinderkamer werd door haar goed in de gaten gehouden. Na wat nodige problemen tijdens mijn zwangerschap werd mijn dochter geboren. Helaas te vroeg, waardoor ze bijna 5 maanden in het ziekenhuis moest verblijven. Ook in deze periode was Sandy mijn reddende engel als ik thuis was. Toen dan eindelijk voor mij de tijd was aangebroken dat Angelique naar huis mocht werden we letterlijk en figuurlijk door Sandy begroet. Ook heb ik haar laten snuffelen van top tot teen aan Angelique. Sandy heeft Angelique en later ook haar 2 broers die naderhad werden geboren volledig geaccepteerd, want kwam niet aan de kinderen, want dan kwam je aan haar. Ze verdedigde ze alsof het haar eigen puppen waren. En inderdaad als die kleine er straks is zal Baco moet leren dat dit speelgoed is van de baby, maar anders om ook. Toen Angelique 8 jaar was is Sandy overleden en na ong. 6 maanden kwam mijn nieuwe boef Bica. Mijn jongste was toen bijna 3 jaar en zijn broetje bijna 5. De jongens hebben echt moeten leren dat als Bica in zijn mand lag zij niet aan hem mochten komen, want dat betekend dat hij wilt slapen net zoals wij in ons bed liggen en het ook niet fijn vinden dat wij wakker gemaakt worden. Misschien is dit ook een verhaal om nog eens na te denken en proberen voordat je Baco naar een ander baasje doet. Ik hoop het beste voor jullie alle 2 (3).
Groetjes Elly en knuffies van Bica
Francine
10 januari 2006, 16:24
Hello Karin,
Een boeffie en kinderen gaat perfect samen! Wij hadden een bouvier van ruim 3 jaar voordat onze zoon geboren werd en 2 jaar later een dochter. Het waren echt de beste maatjes. Buiten hoefde ook niemand in de buurt van de kinderwagen te komen. Wat de andere schrijven hebben we ook gedaan en het is echt uitstekend gegaan.
Denk a.u.b. goed na voordat je je knuffel wegdoet - het hoeft echt niet en het is toch wel heel erg jammer voor jullie beiden.
Ik was trouwens ook de hele dag thuis en we deden alles samen, zo'n 2 jaar lang en dan ineens een baby erbij - geen probleem.
Hoop dat alles heel goed gaat met jullie 3tjes.
Groetjes, Francine :)
Karin Mossel
11 januari 2006, 11:01
Ik wil iedereen bedanken voor het geven van tips en het lezen van mijn bericht. Inderdaad een hond heb je voor het leven, maar mijn situatie is zo drastisch veranderd dat mijn tijd voor mijn hond minder is geworden wat ik zeer betreur. Ik ben echt stapel gek op mijn hond daarom wil ik hem gunnen dat hij bij iemand anders wel zijn voldoende aandacht en beweging krijgt. Omdat ik alleenstaand ben en straks heel veel op pad ben met de baby en full time werk is mijn hond nog langer alleen thuis en dat kan gewoon niet. Ik ga zeker wat met jullie tips doen en zal een goede beslissing maken.
Groetjes Karin
sabine
25 januari 2006, 18:14
hoe zou het met Baco afgelopen zijn ??
Karin Mossel
30 januari 2006, 09:15
Op dit moment is Baco nog steeds bij mij, ik heb besloten om baco eerst naar Martin Gaus te brengen, daar zullen ze een goed tehuis voor hem vinden/zoeken. Ik wordt een allenstaande ouder daar heb ikzelf niet voor gekozen. Mijn flat is te klein voor een bouvier en hij zit heel vaak alleen thuis dit vindt ik sneu voor de hond het is een heel moeilijk besluit geweest en het doet me heel veel pijn maar het is voor ons beide een goede keuze omdat ik ook naar baco kijk wat hij nodig heeft. Het is niet zo dat ik niet niet gek ben op mijn hond ik hou heel veel van hem. Maar hij verdient gewoon het beste van het beste en dat kan ik hem niet bieden.
Als ik een partner had gehad en groter had gewoond was de situatie misschien anders geweest.
Jolanda S.
30 januari 2006, 09:41
Hallo Karin,
Ook bij ons gaan de honden goed samen met de kids gelukkig maar.
Natuurlijk zal voor jou de beslissing ook niet makkelijk zijn geweest en daar kan niemand over oordelen.
Hopelijk vind Baco een lieve nieuwe baas, sterkte en geniet straks van de kleine!!!!
Groeten Jolanda
Nonique
13 februari 2006, 17:09
Hai Karin,
Ook mij doet het verdriet te lezen dat je Boef nu een nieuw onderkomen moet krijgen. Al bij al denk ik persoonlijk ook wel weer dat het fair is te zeggen dat je naast een ful time job, flat en alleenstaand en ook nog moeder worden inziet dat je een dier een weloverwogen toekomst moet kunnen bieden voor je eraan begint.
Een kind kies je voor het leven, in mijn hart geld dit ook voor een hond. Maar al bij al vind ik het ook dapper dat je een nieuw thuis zoekt op een wijze die meer respectvol is dan een asiel of nog vreselijkere wijzen om je van je hond te ontdoen.
Met groet,
Nonique
Karin Mossel
22 februari 2006, 15:02
Hoi Nonique,
Baco zit op dit moment in het dierentehuis van Martin Gaus in Lelystad, ik heb afgelopen donderdag 16 februari hem met pijn en moeite daar naar toe gebracht. Baco reageerde de laatste paar weken erg sterk op mijn zwangerschap en begon tegen mij dominat gedrag te vertonen. De ruimte in huis begon voor hem ook in te krimpen door nieuwe meubeltjes voor de kinderkamer, hij mocht in het verleden altijd op die kamer slapen samen met mij en nu moest hij op de gang. Het doet me goed om te horen dat er nog mensen zijn die een goed tehuis kunnen bieden. Ik vind het nu ook erg spijtig dat ik de berichten te laat lees.
Groetjes van Karin
lars
28 februari 2006, 16:15
Het zal wel aan mij liggen.
Maar je hond de deur uit doen ,omdat er een baby komt !!!
Onze rottweiler van nu 12 jaar was 4 toen onze zoon geboren werd,nooit een dag heb ik overwogen om de hond weg te doen.
Toen we met onze zoon thuis kwamen mocht onze hond eerst onze zoon begroeten en toen pas opa en oma.
Tot op de dag van vandaag zijn het de beste maatjes.
Ik hoop dat je in de toekomst nooit weer een hond zal nemen,je weet maar nooit wat er in je leven gebeurt en dan moet er weer een geweldige hond naar een andere baas.
Ga maar eens naar de site van fantfryskelanbouviers en lees dan dat stukje <hoe kon je> ik hoop dat dit je aan het denken zet
Karin Mossel
28 februari 2006, 17:00
Beste Lars,
Ik kan je snelle reactie begrijpen, de hond is niet weg omdat de baby komt. De hond is weg omdat hij te lang alleen thuis zat, en dat verdiende hij niet. Je kan nooit van te voren weten hoe je leven zal lopen, het liefst had ik hem ook niet weg willen doen. Kan je met zijn tweeën een hond opvoeden en verzorgen dan is dat heel anders dat je dat in je eentje moet doen met een full time baan.
Karin
Zagaha
28 februari 2006, 18:02
Karin, laat je niet op je kop zitten...
Lars heeft duidelijk je berichten niet goed gelezen en die tip???????
Hoe kan iemand zo snel klaar staan met een oordeel, wat iemand gelijk tot de grond toe afbreekt?
Bedenk dat het iets over Lars zegt en niet over jou
djara
28 februari 2006, 18:37
Hoi Karin
Ik ben het met Zagaha eens. Laat je niet op de kop zitten. Zolang jij achter je beslissing staat is het goed.
Natuurlijk is het moeilijk om je hond na 5 jaar weg te doen, maar ik kan me voorstellen dat je in jou situatie hem meer toe wenst dan wat je nu kunt geven.
Sterkte ermee!!
Groetjes Renske
lars
28 februari 2006, 20:07
zagaha
Goh ik dacht dat je je mening kon geven op een forum .
Maar hoezo? wat is er mis met die tip ???????
Wou je soms beweren dat er ook maar iets in staat wat niet klopt??
En het zegt denk ik meer over jou dan over mij, dat jij die tip over <hoe kon je > niet serieus neemt.
Zagaha
28 februari 2006, 22:06
Je mag zeker je mening geven op een forum! Dat is precies wat ik ook doe.
Op zich is er niets mis met dat verhaal(tip) maar persoonlijk denk ik niet dat die tip van toepassing is. Uit Karin haar berichten kan je duidelijk opmaken dat ze bezorgd om de hond is en er erg mee zit en het haar veel verdriet doet om afstand van Basco te moeten doen(gedwongen door een situatie waar ze zelf niet om gevraagd heeft)
Lars je probeert het over te doen komen of Karin heel gemakkelijk afstand van Basco heeft gedaan. Ik wil niet zeggen dat het goed is wat ze doet, maar het is ook niet aan ons en dus ook niet aan jou om iemand te veroordelen. Is wel erg gemakkelijk zonder begrip te tonen voor iemand zijn situatie.
lars
28 februari 2006, 22:26
zagaha
Laten we het er maar op houden dat wij hierover van mening verschillen,persoonlijk vind ik dat mensen een hond te snel zomaar wegdoen omdat er een kindje geboren word.
Ook vanavond las ik weer ergens dat een hond weg moest omdat er een tweeling op komst was,en dat noemen zich dierenvrienden ??
Wij hebben net sinds een paar weken een puppieboef erbij gekregen en dat is een weloverwogen keuze geweest,en die gaat nooit meer om wat voor reden dan ook bij ons weg.
De asiels zitten overvol,omdat veel mensen zonder na te denken een hond in huis nemen.
Zagaha
28 februari 2006, 23:16
Ik ben het met je eens dat er mensen zijn die TE makkelijk afstand van een hond doen. Maar ik vind het te ver gaan om een ander te veroordelen omdat ze zich door wat voor situatie wel toe genoodzaakt zien. je kan niet iedereen over één kam scheren.
Zoals ik al zei verschillen wij hierin duidelijk van mening,in het eerste bericht van karin staat toch duidelijk(met veel pijn in mijn hart ben ik op zoek naar een goed tehuis voor hem omdat ik begin mei mijn eerste kindje zal krijgen)
Daarop geven mensen reacties en dan is ineens haar woning te klein,en is hij veel alleen doordat ze full time werkt.
Ik hoop alleen dat deze boef een heerlijk en eerlijk tehuis krijgt,of inmiddels heeft gevonden.
Het doet mij verdriet als ik dit soort berichten lees.
mariann
3 maart 2006, 13:02
ik kan de reactie van Lars wel begrijpen.
voor mij is het ook onbegrijpelijk dat iemand zijn hond wegdoet maar ik hoop dat Karin in alle eerlijkheid kan zeggen dat zij datgene doet wat het beste is voor haar boef en zo niet dan is zij geen hond waard en hoop ik dat de hond een goede plek krijgt bij liefdevolle mensen
mariann
3 maart 2006, 13:06
ik kan de reactie van Lars wel begrijpen.
voor mij is het ook onbegrijpeijk dat iemand zijn hond wegdoet.
ik hoop dat Karin in alle eerlijkheid kan zeggen dat zij datgene doet wat het beste is voor de hond en zoniet dan is zij gewoon geen hond waard en komt het dier hopelijk in een liefdevol gezin terecht.
campcolla
5 maart 2006, 13:31
Hallo beste mensen,
Graag wil ik ook nog even reageren op de discussie, hond wegdoen voor kinderen of te kleine huizen.
Wij zijn een groot gezin met vier kinderen, twee bouviers en drie katten.
De tweede bouvier hebben wij opgehaald bij de fokker omdat deze hond door hun was teruggehaald bij de eerste eigenaar die hem te lang alleen liet zitten.
Hij was toen 7 maanden en had een hoop niet goed meegekregen.
Het enige wat hij geleerd had was hem aangeleerd in de zes weken die hij voor bij ons geplaatst te worden bij de fokker terug was.
Wij hebben een zoon van zes die erg wild is met hem maar hij vind het totaal niet erg.
Wij hebben hem nu zes maanden en hij vat alles heel goed op en is lief voor ons gezin.
Kortom, als je een hond zes jaar lang hebt en hem of haar went aan de situatie waar je in bent beland dan komt het altijd goed.
als je hem nergens bij betrekt en hem niet leert omgaan met je persoonlijke situatie dan pas kan het vervelend worden.
volg onze foto's op deze site maar bij campcolla en bekijk deze ook maar op www.bouvierpagina.com (http://www.bouvierpagina.com) dan zegt dit genoeg.
wel wil ik nog even kwijt dat ik niemand veroordeel, maar een hond kun je alles aanleren dus ook een nieuwe situatie.
Groetjes Erwin en Silvia Colla.
P.S. Karin als je deze beslissing wel hebt overwogen dienen mensen dit te respecteren, alleen wij zouden het op de manier die ik heb beschreven opgelost hebben.
Ga maar eens naar de site van fantfryskelanbouviers en lees dan dat stukje <hoe kon je> ik hoop dat dit je aan het denken zet
Dat is een naar stukje om te lezen.
We kwamen het tegen toen we op zoek waren naar een pup.
Eigenlijk was dat stukje dan ook de reden om eerst bij diverse asiels langs te gaan.
Dat heeft ons een schat van een bijna 5 jarige boef opgeleverd die tot zijn dood bij ons blijft wonen.
Wilma
5 maart 2006, 15:14
Hallo beste mensen,
volg onze foto's op deze site maar bij campcolla en bekijk deze ook maar op www.bouvierpagina.com (http://www.bouvierpagina.com) dan zegt dit genoeg.
.
Ik wil liever hierop niet reageren maar ode het nu toch
Deze site kijkt teveel naar www.bouvierkennel.nl (http://www.bouvierkennel.nl) daarom kom ik er nooit.
Toch soms kijk ik dan toch omdat ernaar verwezen wordt ook nu weer.
En wat mij dan direct verbaast is dat nu ook de asielrubriek compleet een copy is van www.bouvierkennel.nl (http://www.bouvierkennel.nl). Na eerst Lars al te hebben gepikt ( sorry anders zie ik het niet) nu de claim op de asielhonden. Het smoesje erbij dat deze site het doet om een nieuw tehuis te vinden is onzin. Iedereen weet bouvierkennel.nl te vinden. Is er dan niets anders wat ze kunnen brengen????
Ik weet dat het wel weer een discussie zal worden maar waarom zoveel pikken???
Asielhonden en Lars staan zover ik weet al jaren bij bouvierkennel.nl op de site..
Onafhankelijk op je site schrijven is volgens mij ook niet waar want waarom geen links naar fryske Lan ?? en waarom geen link naar de nieuwe bouviervereniging???
Als je onafhankelijk bent doe je dat gewoon.
Zeker bij de nieuwe bouviervereniging.
Maar ik lees heel wat kritische geluiden van de beheerders, dus hoezo onafhankelijk???
Nee sorry hoor ik wil mij nergens mee bemoeien maar hier kan ik mij boos over maken.
Bedenk zelf wat dat dwingt respect af niet feiloos alles als copy op je site zetten en doen alsof je zelf de bedenker bent.
Onafhankelijk zijn wil zeggen dat je iedereen zijn mening respecteerd.
Ook dat mis ik,daarom vermijd ik liever deze site.
Eerlijkheid duurt het langst
Elly de Roos
5 maart 2006, 22:34
Hoi Wilma, ff reageren, kan ik mij ook wel aangesproken voelen, want ik schrijf ook over mijn belevenissen van mijn boef die sinds een jaar mee loopt op shows in de veteranenklasse. Dat lijkt dan wel wat op "de week van Boris".
Helaas voor jou, hebben hun het niet aan mij gevraagd, maar ik heb het voorgesteld. Over die adoptie bouvier Lars, wil ik ook wat kwijt. Er zijn foto's gemaakt op de KCM 2005 en daar is een oproep op deze site geweest om eventeule foto's te zenden en deze op een CD te doen met een hele inpressie van die dag. Het bedrag van de CD werd besteed voor Lars. En wat denk je? Ja echt waar, ook Anton en Petra hebben hier aan meegewerkt en nog meer mensen die deze site en die van Joke en Leo trouw bezoeken. Het lijkt wel of Joke en Leo van bouvierpagina.com je wat hebben aangedaan zoals je over hun site afgeeft. Ik krijg van jou een hele, maar dan ook een hele vieze smaak in mijn mond. Ik hou nl. niet van zulke mensen. Een mening geven over iets okay, maar dit is zuiver iemand de grond in boren. Dus wat uit mijn verhaaltje blijkt, is dat deze 2 bouviersites wel kunnen samen werken en wat jij blijkbaar niet kan waarderen.
Nonique
5 maart 2006, 23:55
Wat kan een mens nu toch schelen als er nog een bouvier site is vol informatie en waar mogelijk exact hetzelfde wordt vermeld om een boefke herplaatst te krijgen en of informatie over bouviers gedeeld en al meer – lekker toch – dat maakt het voor mij de bezoeker/gast ‘onafhankelijk’? Ik dacht dat het hier ging om het belang van de bouvier en niet om welke persoon wie wil boycotten, welke kliek welke fokker wil uitschakelen of welke persoon welke vereniging wil besmeuren.
- een asiel berichtje
- een plaatje
- een fotootje
- een woordje
- een zinnetje
Tjezus wat een bende…..
Hopelijk zijn de boefkes van betere moraal en karakter!
corry van veen
6 maart 2006, 08:37
ik ben het helemaal met je eens Monique zeker wat een bende, ik begrijp ook niet waarom er iedere keer mensen zijn die elkaar zo afkraken. maar gelukkig is het maar een heel klein groepje.
maar het is mij wel op gevallen dat het altijd dezelfde mensen zijn als er maar wat word geschreven dan zijn ze gelijk van de partij.
nou ik vind het heerlijk al die sites en dat we twee bouviersclubs hebben wat maakt het uit het bijt elkaar toch niet. ik ben van alle twee lid en zal het blijven ook, het zijn ook twee heel verschillende bladen.
en voor de asieldieren kan er niet genoeg gedaan worden die arme beesten verdienen het en dan zullen we hier een beetje ruzie gaan zitten maken wie het op de site mag gaan zetten.
Elly de Roos
6 maart 2006, 13:16
Ik ben het helemaal met jullie eens nonique en Corry. Sommige mensen gebruiken dit forum om een hele hetse te veroorzaken. Want waar gaat het onderwerp nu eigenlijk over??? Inderdaad over Karin Mossel die haar hond, helaas, weg moet doen en niet over een "oorlogachtige" discussie welke site nu beter is en niet. Maar ja er zijn mensen die dat niet kunnen. Zijn overal negatief over. Ook ik ben graag op beide sites aanwezig, zowel met foto's plaatsen als in de chatroom, waar dan wel gesproken wordt over de boeffies van welke kennel dan ook en van welke site dan ook. Ik hoop dat deze discussie dan ook gauw in de doofpot komt.
djerba
6 maart 2006, 13:35
jullie hebben helemaal gelijk ze moeten iedereen in hun waarde laten,en het is vrij om te kiezen welke site,s je bezoekt ik bezoek ze ook allebij en ik vind dat een leuke bezigheid hoor(verslaving)en ook nog een derde site trouwens ,die voor blonde boeffies,maar ik geef een raad aan iedereen laat iedereen in zijn waarde en ik dacht dat deze site voor het plezier en de informatie was en niet om te bekvechten
gr en een poot van djerba
ronmart
5 april 2006, 16:57
Dat is een naar stukje om te lezen.
We kwamen het tegen toen we op zoek waren naar een pup.
Eigenlijk was dat stukje dan ook de reden om eerst bij diverse asiels langs te gaan.
Dat heeft ons een schat van een bijna 5 jarige boef opgeleverd die tot zijn dood bij ons blijft wonen.
hoi,
ik ben net nieuw hier en heb het stukje van {hoe kon je} net gelezen en vind het afschuwelijk om te lezen hoe het die boef is vergaan , de tranen rolden dan ook over m,n wangen ,
ik moest m,n live django zo plots afgeven en deze bouvier had nog een lang en gelukkig leven kunnen hebben en die wordt zomaar weggedaan alsof het een vuilniszak is,
als je je hond moet wegdoen om wat voor reden dan ook vind ik dat je het aan hem/haar verplicht bent om zelf een goed tehuis voor hem te zoeken,
het gaat tenslotte om een levend wezen dat jouw ten alle trouw is en zo weinig terug vraagt.
Ik ben toch wel benieuwd of de bouf al weg is?
Karin Mossel
13 april 2006, 20:26
Beste lezers,
Ik wou even vertellen dat de bouvier baco na 6 weken eindelijk weer een nieuw baasje heeft, hij is tussentijds verzorgt door de medewerkers van het asiel Martin Gaus. Het is voor mij ook een opluchting om gehoord te hebben dat hij nu ergens in een warm huisje is en dat hij goed verzorgt wordt. Het heeft me ontzettend veel pijn gedaan om hem weg te brengen en het doet me nog steeds zeer. Baco verdiend gewoon het beste van het beste en ik ben blij dat iemand hem dat kan geven. Ik kan me nu voorbereiden op mijn aanstaande moederschap en hoop gauw baco nogeens te mogen bezoeken bij zijn nieuwe baas.
Karin Mossel
Nonique
13 april 2006, 23:20
Wat fijn Karin dat hij toch een thuis weer heeft. Ik hoop zo dat hij het daar goed zal treffen, want het is toch zwaar te lezen....
Ook jijzelf voor en naar de toekomst veel geluk en gezondheid met je kindje gewenst. Hopelijk mag het geluk alle partijen treffen. Hopelijk verneem je nog hoe het hem vergaat !
Bergen gezondheid en geluk gewenst met je zwangerschap en kindje. In mijn hart neig ik te schrijven 'je boefke zou je kindje aanbeden hebben' dat is boefkes meestal wel eigen naar kinderen, toch gezien ruimte, tijd en al meer - was dit mogelijk toch maar beste besluit en hoop ik dat het boefke idem bergen geluk zal treffen.
veyron
14 april 2006, 17:46
met spanning alle berichten gelezen, en ook wel blij dat de aanstaande moeder de boef goed heeft kunnen plaatsen.
toen mijn oudste geboren is waren onze honden (bouvier-reu & riezenschnauzer-teef) 7 jaar oud en het waren de beste babysitters die ik kon dromen. nu aan een nieuw boefje begonnen, veyron 6 maanden oud 'k moet zeggen : kinderen opvoeden da's 1 ding, een hond opvoeden ,ook maar tesamen!!!! niet simpel!!!
maar wel leerrijk en héél plezant!
in ieder geval véééél succes met je kindje en wie weet later terug een boefje.
greetz
Veyron:rolleyes: