Volledige versie bekijken : plakken oren
miranda
2 november 2002, 13:06
onze pup van 4,5 maand heeft een probleem als haar oren afgeplakt worden. dit heeft ze nl. zo maar weer los. ook hebben we het met klitteband rondom haar hoofd geprobeerd, maar ook dit heeft ze zo los of ze gaat door totdat het los is.
hebben jullie tips over andere manieren om de oren goed te krijgen buiten masseren om.
Fam.Ockels
2 november 2002, 14:39
Hoi Miranda.
Wij hebben bij onze boef (Lloyd)ook de oren moeten plakken, we hebben de oor afzonderlijk met tape (gele tape voor afplakken van ramen bij verven)het puntje geplakt (kan ook met pleistertape de bredere)toen van oor tot oor onder de bek langs als een kapusion zeg maar geleid en als de oren goed hangen over de beide aansluitpunten van de oren nog een extra stukje erover heen geplakt.
Dit bleef bij Lloyd makkelijk 2 weken zitten en dan haalde we het het deels los(dat wat ze aan elkaar bond, om even te luchten een dag en dan deden we er weer een nieuw verbindingstape om...met opnieuw een extra stukje...het heeft geholpen, hij is nu 7 maanden en...mooi vallende oren..
Ik hoop dat het je lukt en als advies doe het even met z'n tweeen.
Succes en volhouden want het heeft vaak temaken met het wisselen van het gebit....dus tot uiterlijk 6 maanden kwa leeftijd.
Groetjes Anneke Ockels.
(Dit heb ik allemaal van de fokster van mijn bouvier)
:):)
kamahl
4 november 2002, 09:24
Origineel geplaatst door miranda
onze pup van 4,5 maand heeft een probleem als haar oren afgeplakt worden. dit heeft ze nl. zo maar weer los. ook hebben we het met klitteband rondom haar hoofd geprobeerd, maar ook dit heeft ze zo los of ze gaat door totdat het los is.
hebben jullie tips over andere manieren om de oren goed te krijgen buiten masseren om.
kamahl
4 november 2002, 09:28
Hallo .....
Onze bouvier zijn oren waren ooit ook eens geplakt en wel op deze manier : Reepjes stof ( t-shirt ofzo ) en dat van het ene oor naar het andere oor doen , eerst op 1 oor vastplakken , gewoon met bisontex , en dan onder de hals door naar het andere oor en dat enkele weken laten zitten , werkt ideaal en de hond heeft er totaal GEEN last van , maak je geen zorgen daarover , ze protesteren eerst wel wat , maar dat was bij onze hond zo over terwijl hij een echte bandiet is hoor en alles los en stuk kan krijgen , maar het reepje t- shirt stof bleef keurig vast zitten en ging pas los toen wij dat wilden ... en het resultaat : Prachtige oren en kampioen in de jonge honden klasse !!!
Veel sukses !!!!
Rozel
11 november 2002, 19:27
Mijn fokker werkt met loodjes aan de oren.
Dit werkte beter dan de tape doorhalen naar het andere oor
Ze tape de punten van de oren in en daartussen deed ze vislood zodat de oren vanzelf naar beneden gingen hangen.
Bij mijn pup werkte dit toen goed.
tiger-angel
20 november 2002, 23:08
Origineel geplaatst door miranda
misschien een stomme vraag: maar waarom moeten de oren worden afgeplakt? gaya is onze 2e boef met flaporen, en ook hij hoeft net zoals de vorige boef geen afgeplakte oren. heb er ook niks over gehoord van de fokkers. wel is mij bekend dat bij honden met gecoupeerde oren soms die afgeplakt moesten worden.
boefmike
21 november 2002, 09:35
soms gaan de oortjes staan als ze beginnen te wisselen en dan plak je ( of de fokker ) de oortjes een aantal weken onder het koppie door met een smal reepje zachte stof en dat plak je met bison tix aan de oortjes, klinkt cru , maar is het beslist NIET hoor , en daarna zal je zien dat je boef mooi hangende oortjes heeft ....
groetjes en een aai
thei boelema
24 november 2002, 07:53
Hallo alle orenplakkers,ga zelf eens weken lopen met je oren aan elkaar getaped onder je kin door en over je haren heen, lekker gevoel he!
Blijft de tape niet zitten dan heb ik nog wel tape die dat gegarandeerd 6 maanden doet.
Mensen laat die oren met rust deze gaan vanzelf goed hangen,hrt duurd alleen iets langer.
Veel bij je eigen plak plezier.
Thei
boefmike
24 november 2002, 09:45
Dat oren plakken is echt geen ramp hoor en die meneer die zo fel reageerd weet echt niet wat ie zegt helaas , want onze belhamel is lang niet alles goed , maar het oortjes plakken , was totaal geen probleem , reepje stof onder zijn kop door en vastplakken en mischien 10 minuutjes protest , en klaar was het al , en dat heeft ongeveer 4 weekjes moeten zitten en je zag er niets van en de hond merkte er niets van , dat kon je aan heel zijn gedrag wel zien en merken , dus mensen die hun pup oortjes willen plakken .... laat je NIET afschrikken door deze meneer , want hij weet niet hoe het in werkelijkheid gaat en die tape die 6 maanden zal blijven zitten kan ie mischien voor zich zelf gebruiken , want de oren van een pup , hangen in een paar weken keurig zoals het moet als ze even worden geplakt , zonder gepiep van de pup , maar meestal vinden baasje en vrouwtje het zieliger , maar heus ... Dat is NIET nodig en als je het eenmal gezien en mee gemaakt hebt , zal je zeker zeggen : Oh was dat alles ?
Ja heus waar ..... Veel knuffels voor alle honden en groetjes aan de mensen ....
rudolf
24 november 2002, 18:30
Origineel geplaatst door thei boelema
Hallo alle orenplakkers,ga zelf eens weken lopen met je oren aan elkaar getaped onder je kin door en over je haren heen, lekker gevoel he!
Blijft de tape niet zitten dan heb ik nog wel tape die dat gegarandeerd 6 maanden doet.
Mensen laat die oren met rust deze gaan vanzelf goed hangen,hrt duurd alleen iets langer.
Veel bij je eigen plak plezier.
Thei
celine
24 november 2002, 19:45
ik snap niet waar Thei zich zo druk over maakt .
En niet altijd gaan die oortjes goed hangen.. Het is geheel pijnloos .
Er zijn wel andere dingen waar je je druk over kan maken. b.v het nog steeds couperen van staarten.
marjan
25 november 2002, 18:11
Beste meneer Thei,
Ik zie dat u totaal geen verstand van honden heeft.
Als je de orenstand niet goed corrigeerd tijdens de groei dan komt dat nooit meer goed.
Tenzij je en ingreep aan de oren laat doen door je dierenarts.
Mensen laten zich ook aan flaporen helpen en als het met tape te voorkomen is dan zouden er veel kinderen met tape lopen.
ZO DAT WILDE IK KWIJT !!!
patrick
25 november 2002, 20:40
Onze boef van 5 maanden loopt nu al 2 weken met geplakte oren, en ze heeft er totaal geen last van.
Doordat ze aan het wisselen was staken haar oren alle kanten op.
Heb het zelfs aan de dierenarts gevraagd, en deze adviseerde ook om de oren te plakken.
Dus het is de keus aan de eigenaar zelf om zoiets te doen, want het is totaal geen vorm van dierenmishandeling zoals sommige beweren.
imported_bella
25 november 2002, 22:16
Inderdaad Celine, nog steeds zijn er mensen die beweren dat het couperen niet verboden had mogen worden. Ik begrijp er niets van. Mijn Boef heeft geen problemen met zijn oren gehad maar ik heb bij andere bouviets wel gezien dat het afgeplakt is geweest. De honden waren net zo vrolijk als anders.
groet,Bella
miranda
25 november 2002, 22:57
bedankt voor al jullie reaktie´s tot dusver.
inmiddels hebben we een goede manier gevonden, en het resultaat is al een beetje te zien.
thei boelema
26 november 2002, 14:29
Hallo alle oren plakkers ik wil best jullie eigen oren plakken weet je meteen of dit wel pijnlijk of irritant is (onze boeven laten geen pijn merken he).
Waneer de oren en de staart weer gecoupeerd mogen worden zijn jullie met je show hond daar natuurlijk als eerste bij als de keurmeester dit mooier vindt.
Mensen, met mijn 45 jarige honden ervaring wil ik alleen zeggen:Laat je bouvier een bouvier zijn en of een oor nu verkeerd hangt, mijn boef is daar niets minder om.
Veel bouvier plezier allemaal.
Groetjes
Thei
thei boelema
27 november 2002, 08:20
Beste Celine ,ik fok en heb nooit gecoupeerd en heb ook nooit een gecoupeerde hond gehad,uit protest.
Dus laat die oren toch met rust ,maar ja je moet zo nodig.
hiermee sluit ik ce discussie en wens ieder het beste en voor al de boefjes met geplakte oren
Doei
Thei
Jan van der Zanden
30 november 2002, 09:24
Ik weet niet wat voor soort ras u al 45 jaar fokt.
Maar onze rasstandaard(BOUVIER) heeft tot het jaar 2002 het couperen toegestaan van de staart.
Als u een ras heeft waar dat niet instaat dan kan ik begrijpen dat u nog nooit een hond heeft gehad welke gecoupeerd is.
Ik fok zelf 22 jaar bouviers en er is tussen toen en nu veel veranderd.
Natuurlijk niet allemaal ten gunste van het voorkomen van de bouvier.
Het afzeiken van mensen die graag een mooie bouvier willen hebben vindt ik te ver gaan.
Het orenprobleem komt bij veel rassen voor en niet alleen bij de bouvier.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat er van alles aan gedaan wordt om de stand van de oren te corrigeren.
Correcties van lichaamsdelen komen niet allen bij honden voor.
Ik las hier een voorbeeld van flaporen,maar ik denk eerder aan ons gebit.
Als de tanden een verkeerde stand aannemen dan geven wij onze kinderen ook een beugel om het te corrigeren.
Daarom vindt ik u reactie erg overdreven en vraag ik mijzelf af of u wel verstand heeft van ons ras.
Prisil
14 november 2003, 22:25
Ik wil nog een vraag stellen over het plakken van de oren.
Klopt het dat je ook vislood kunt gebruiken?
Jeanka
15 november 2003, 09:44
Iedereen is natuurlijk vrij die de oren van een bouvier wil afplakken. Bij Balou gaat het linkeroor af en toe een beetje verkeerd staan. Ik erger me er niet aan. Het beest is happy en ik neem hem zoals hij is. Voor mij is hij eerst Balou en dan pas een bouvier. En geloof me hij heeft het echte karakter van een bouvier als ik het vergelijk met de rasstandaard. Als ik zou merken dat hij er last van zou hebben omdat het bijvoorbeeld oorontsteking zou geven, dan zou ik ook plakken. Dat is niet zo, dus doe ik het niet.
imported_igora
16 november 2003, 00:23
Mijn pup d'r oren zijn net geplakt door de fokker, er zit een stuk tape op ieder oor en die zijn verbonden aan elkaar door een streng van tape die onder haar kin vastgeknoopt is zodat het makkelijk los kan.
Ze heeft nergens last van en geloof maar dat ze het laat merken als ze het niet prettig vind!!
Mijn oudere teefje heeft een oor wat verkeerd staat met een knik erin, bij haar heb ik geprobeerd te plakken maar ik kreeg haar pas met 7 maanden dus dat had geen nut meer.
Omdat ze haar oren nogal strak naar achteren trok is dat ene oor in die knik gaan ontsteken, antibiotica en zalf hielp niet dus helaas was een operatie het gevolg!!
Als haar oren al eerder door de fokker geplakt waren had dit dus een hoop ellende kunnen voorkomen!
En het verhaal dat het allemaal wel goed komt met die oren zonder plakken gaat in dit geval dus niet op!
Misschien is het ook beter om eerst de reden te weten waarom iemand iets doet voordat je hem/haar veroordeeld!! (dhr. Boelema!!)
%) Groetjes van Angelique en een poot van m'n "meiden" Jena en Thyrza! :)
Rozel
8 februari 2004, 14:46
Weet er iemand of er nog iets gedaan kan worden tegen knikoren als de bouvier al gewisseld heeft?
Carin
8 februari 2004, 20:20
hoi Rozel... het ligt er een beetje aan hoe oud je bouvier nu is maar als ze net gewisseld heeft kan je de oren nog gaan plakken hoor... je zal het dan alleen wat langer vol moeten houden.
alleen af en toe wel los maken om de oren een dagje te laten luchten.
succes met de actie tegen knikkende oortjes
groetjes Carin.
patrick
9 februari 2004, 21:43
Heb zelf net wat informatie ingewonnen, om onze bouvier te laten opereren.
Aangezien onze bouvier ook een klein knikje heeft in een oor, heb ik navraag gedaan in Utrecht, bij de afdeling, plastisch chirugie, voor honden (huisdieren).
Bij deze behandeling worden onder narcose, in elk oor 2 kleine sneetje's gemaakt van ong. 2cm.
Deze operatie duurt ongeveer een half uur.
Hierdoor vallen de oren beter omlaag, en wordt gegarandeerd dat deze niet meer omhoog en of opzij gaan staan.
De behandeling vindt altijd aan alletwee de oren plaats, en kosten ervan bedragen rond de 300 euro totaal voor 2 oren.
weet zelf nog niet of ik deze behandeling laat toepassen, maar een oplossing is er altijd wel te vinden.
Groetjes patrick
Rozel
11 februari 2004, 20:33
Patrick en Carin bedankt voor de informatie.
Ik denk dat ik eerst het advies van Carin opvolg.
Mijn bouvier is 10 maanden oud en ben direct begonnen met het plakken van de oren.
Heb zelf net wat informatie ingewonnen, om onze bouvier te laten opereren.
Aangezien onze bouvier ook een klein knikje heeft in een oor, heb ik navraag gedaan in Utrecht, bij de afdeling, plastisch chirugie, voor honden (huisdieren).
Bij deze behandeling worden onder narcose, in elk oor 2 kleine sneetje's gemaakt van ong. 2cm.
Deze operatie duurt ongeveer een half uur.
Hierdoor vallen de oren beter omlaag, en wordt gegarandeerd dat deze niet meer omhoog en of opzij gaan staan.
De behandeling vindt altijd aan alletwee de oren plaats, en kosten ervan bedragen rond de 300 euro totaal voor 2 oren.
weet zelf nog niet of ik deze behandeling laat toepassen, maar een oplossing is er altijd wel te vinden.
Groetjes patrick
Hoi Patrick,
Het bericht is al wat langer geleden door jouw geplaats maar ik hoop toch dat je mij misschien kan vertellen wat de kosten zijn voor deze operatie.
Mijn bouf is 15 maanden en 1 oor staat erg raar omhoog.
Ik wil graag een showtje lopen maar ik denk niet dat ik veel kans maak met het rare oor van mijn bouf.
Hoor ik het even van je?
Groetjes Saron
mijn boef heeft ook een knik oor, de fokker had het wel in eerste instantie geplakt, maar wij zijn er niet mee doorgegaan. Aan shows zullen we toch niet meedoen en wij vinden het eigenlijk wel lollig staan :D Zolang Onix er geen last van heeft is het prima!
patrick
1 juni 2005, 22:03
Saron ter info.
De kosten bedragen rond de 300 Euro en dan worden alletwee de oren behandeld.
Als je shows met je hond wil doen, zonder behandeling, dan zal je toch altijd wel een opmerking krijgen over de knik in de oren, omdat het volgens de keurmeester een schoonheidsfout is.
Tip...de oren afplakken en net voor je ring ingaat verwijderen dan valt het oortje meestal wel goed in de ring.
We hebben zelf bij onze Boef niet de behandeling laten doen, omdat we met deze hond geen shows lopen, niet alleen om de knik in de oren maar ook omdat onze boef heel erg ontstuimig gedrag vertoond in de ring, en heel onrustig is naar andere honden.
Inmiddels wordt er wel gewerkt met onze boef, omdat de prestatie's en de motivatie om te werken een hoog niveau bereiken.
Een keurmeester keurt op een show op uiterlijk en niet op schoonheid van binnen (karakter van de bouvier).
Dus aan jou de keus, hoe ver wil je gaan met je Boef.
groetjes Patrick en de boeven
Bedankt voor de uitgebreide informatie.
Ik heb nog 1 vraagje en dat is of de operatie door elke dierenarts gedaan wordt.
Ik denk toch dat ik mijn bouf wil laten opereren want de kosten vallen mij erg mee
larenshof
16 juni 2005, 20:40
Nee voor dit soort operaties moet je even zoeken naar een kliniek die het wil doen.
Sommige dierenartsen hebben bezwaar tegen ingrepen die niet noodzakelijk zijn.
Boeddha
10 november 2005, 12:00
Hoi mede eigenaars
Ik zit zo even te lezen over het oren geburen
en er is nogal wat onenigheid over blijkbaar !
Natuurlijk moet iedereen doen wat ie denkt goed is is
mar mij is nog steeds niet duidelijk waarom ?
het enige wat ik zie is dat ze dan mooier vallen de oren
oke zou wat ( mijn mening ) ik heb al boeffies vanaf mijn 8 jaar af
( heb dus ene boeffe tik zou je kunnen zeggen )
ik hoor het steeds vaker dat gedoe over die oren
en ik heb er geen problemen mee, maar is er ook en medische rede
om die oren te gaan palkken ??
want daar lees ik niets over !?
Boeddha ( mijn trots ) heeft 1 oortje iets naar voren staan
het zou wat ik vind juist dat ie daardoor een guitiger koppie heeft
dat er zo vel gereageerd word vind ik een beetje ver gaan
ieder zijn mening en respekteer dat
ik zelf zou alleen wat aan de oren doen als het voor zijn gezondheid beter zou zijn
anders is het alleen maar voor je eigen beeld hoe je boef er uit zou moeten zien
groetjes Pierre & Boeddha
bella
10 november 2005, 20:33
Ha die Pierre,
Ik vind Bhoedda geweldig en kijk iedere dag even of hij nog iets heeft meegemaakt.
groetjes,Bella
Boeddha
12 november 2005, 07:54
Ha die Pierre,
Ik vind Bhoedda geweldig en kijk iedere dag even of hij nog iets heeft meegemaakt.
groetjes,Bella
Thanks Bella
Ik doe mijn best om te schrijven van uit zijn opinie
( al valt dat niet altijd mee :) )
Groetjes en knuffel van Boeddha