Volledige versie bekijken : Trucje leren
barry
21 februari 2004, 09:35
Eerst even kwijt dat dit bord werelds is heb er echt veel goede dingen uit gehaald
Mijn boefje is een lieve hond maar welke boef niet ben er nog geen 1 tegen gekomen die niet lief is
Ik wil hem graag wat trucjes leren dus ik ben benieuwd wat jullie boefjes kunnen en hoe jullie hun dat geleerd heb
Tips iemand !!!!!!!!
groetjes van mij en een poot van barry
imported_bella
21 februari 2004, 19:49
Ha die Barry,
Het is een uitermate knullig trucje maar als je veel bij oudere mensen is het altijd succes. Ik heb mijn boef oa het verschil geleerd tussen linkerpoot en rechterpoot. Ik kom veel in een bejaardentehuis en dieren zijn daar altijd een succes maar als ik hem laat zitten en zeg "geef eens een handje" en hij geeft zijn poot is het leuk maar als ik dan zeg nee joh andere hand (links of rechts) en hij doet dit heb je de dag van een bejaarde goed gemaakt.
Het verschil leren is uitermate simpel als hij een poot geeft pak je de andere en zegt het commando, kwestie van een half uur.
Veel plezier,Bella
barry
22 februari 2004, 10:08
He bella
bedankt het was idd zo geleerd een kwartiertje ik zal het wel iets anders doen dan jij want ik moet bij zijn rechter poot mijn rechter hand uitsteken en als ik zeg nee die andere poot dan moet ik me linker hand uitsteken maar is wel leuk hij wacht eerst op de hand die ik uitsteek toch wel geinig als die kleine dondersteen dat doet
En hij is zo trots als hij het goed doet :p
mirjan dijk
24 februari 2004, 17:22
hoi barry,
je kunt hem ook nee laten schudden lampen an laten doen de post laten halen verzin het maar ik leer mijn honden alles met de clicker je zult verbaasd staan wat ze allemaal kunnen en willen meer info op www.hswoef.nl wil je meer persoonlijke info lees ik het wel anders stuur je maar en mailtje.
;)
barry
25 februari 2004, 07:13
ha mirjan
Wat doet zo'n clicker ik heb er wel van gehoord maar nog nooit gebruikt
gebruik je dat als ze iets goed doen of fout
en kan ik ze gewoon bij de dierenwinkel halen
en zijn ze duur
ik weet hier echt helemaal niets van
en ik kan je hulp hierbij wel gebruiken
alvast bedankt
Scorpio
13 maart 2004, 01:12
Zelf leer ik mijn honden altijd om de deur dicht te doen. Niet alleen heb je daar altijd de bewondering van iedereen voor, máár... het is ook nog eens hartstikke makkelijk!
Ik duw de hond dan met z'n zijkant (rustig!) tegen de openstaande deur terwijl ik zeg heel duidelijk en wat langzaam: "Deur dicht".
En geef de hond -zodra de deur dichtvalt- een hondensnoepje terwijl ik 'm enthousiast prijs. Na 'n keer of wat hebben ze het wel door. Doe het vooral in het begin niet te vaak achterelkaar, want het verveelt best gauw bij de hond.
Als ze het bevel gaan opvolgen kun je de eerste keren er maar beter niet te ver vanaf gaan staan, anders begrijpen ze het niet meer.
Ga bij iedere keer wat verder weg staan als je de deur open hebt gezet en je het bevel geeft.
edwin44
30 juli 2004, 22:28
Ik weet niet hoe mijn hond het doet, maar om 10 uur 's avonds komt hij
naar me toe en vraagt om te gaan lopen......
Wilma
1 augustus 2004, 13:01
Dat is een gewoonte die hem is aangeleerd.
Waarschijnlijk doe je rond de klok van 10 iest wat jouw bouvier herkent.
Pups kun je daarom het beste niet om vaste tijden uitladen omdat je dan dit gedrag in de hand werkt.
Let er zelf eens op wat je om 10 uur vor handeling doet die je boef tot het gedrag aanzet
edwin44
4 augustus 2004, 11:20
Mijn hond kan klok kijken, hij weet nl altijd hoe laat ik thuis kom
als ik werk en ik kom op verschillende tijden thuis, staat hij er altijd
bij de deur op mij te wachten,
het is niet zo dat hij de hele tijd ligt te wachten, pas vlak voordat ik
thuiskom komt hij naar de deur.
Mijn vorige hond kon het ook, die sliep altijd boven ,maar kwam de trap
af vlak voordat ik thuis kwam.