PDA

Volledige versie bekijken : Uitlaten!

Dutschie
22 februari 2004, 14:09
Hallo,

dit wordt mijn eerste oproep aan dit forum! Ben sinds oktober 2003 trotse eigenaar van Lana. Ze is nu 6 Maanden en voor ons de liefste boef in Duitsland. Tot nu toe is ze vrij makkelijk in omgang.

Lana is nochal speels, ik denk zelf dat dit heel normaal is voor een jonge hond. Ze bijt (niet door) de kinderen in de hakken, als die tijdens het uitlaten rennen! Ze trekt behoorlijk aan de riem en is onuitputtelijk, zelfs als ze een stropketting om heeft.

We hebben hier veel aandacht aangegeven en het trekken aan de riem is wat beter geworden. Wat we er niet uit krijgen is: dat ze wanneer er een auto voorbij komt, richting de auto springen wil. We zijn er als de doods voor dat ze in een moment van onoplettendheid onder een auto loopt! Wie heeft hier een goude tip voor ons?

Tot slot wil ik noch kwijt, dat ik dit board zeer informatief vind en dat ik in de toekomst hier noch veel tips hoop te krijgen.

De groetjes

barry
22 februari 2004, 17:26
hoy

Mijn boef had dat ook de eerste twee mnd ook en iedere keer als hij dat deed
trok ik de riem redelijk hard terug gaf het commando af en liet hem zitten
En als hij luisterde kreeg hij uiteraard een beloning en nu is hij 10 mnd en elke keer als ik buiten roep af kijkt hij naar me op dus heeft hij aandacht voor en niet meer voor wat er om hem heen gebeurd
Hij gaat dan wel niet gelijk zitten maar hij luisterd denk dat dat belangrijk is zelf woon ik ook langs een drukke straat en wordt erg vervelend als hij bij elke auto er achteraan wilt
je boef is nog erg jong hij heeft gewoon begeleiding nodig
en jij moet hem laten zien wat goed voor hem is en wat slecht
de mijne is nu 10 mnd en ik moet hem nog een hoop leren maar door dit bord gaat sommige dingen echt al beter

Dutschie
24 februari 2004, 15:00
Hallo Barry,

bedankt voor je tip, dat met gaan zitten doet ze al aardig en pootjes geven ook. Nu probeer ik dit ook elke keer als er een auto voorbij komt, ze leert snel dus afwachten.

de groetjes