PDA

Volledige versie bekijken : Leren loslopen

barry
16 februari 2004, 11:39
Nog een vraagje

Barry negen mnd oud een regel rechte dondersteen (wel lief hoor)
Maar ik wil hem los leren lopen ik wil dat hij als we naar een park gaan dat hij een beetje kan donderjagen zonder dat hij naar andere honden of mensen loopt
Hij is voor zijn leeftijd al groot zijn hoogte is nu al 67 cm dus ik wil niet dat hij kleine kinderen endergelijk lastig valt
Maar ik weet niet hoe ik dat moet doen
Misschien hebben jullie tips voor me

psst die tip van negeren als hij dingen doet die niet mogen voor aandacht werkt perfect
Hij vind het afschruwelijk als wij hem negeren

groetjes

mirjan dijk
17 februari 2004, 14:19
waarom zou je boef kinderen gaan lastig vallen?hij mag toch wel even snuffelen?hij moet toch weten wie er nu weer is en als er andere honden zijn dan zijn die toch meestal veel belangrijker dan wat dan ook en zeker op die leeftijd mischien tilt hij zijn poot al op en is hij een beetje mister macho jaha dat moet de rest van de honden toch weten totdat hij een keer z'n mannetje tegenkomt en die daar niet van gedient is en hem even terecht wijst maar dat geeft niets daar wordt hij een grote jongen van. mijn advies laat hem gaan maar zorg dat je altijd wat bij je hebt waar hij gek van een balletje wat lekkers verzin 't maar succes.
ps ik vind het erg leuk dat je zo'n ondernemend boefje hebt en hou één ding voor ogen jij wint altijd!!!!!!

barry
17 februari 2004, 15:20
Bedankt voor je reactie
Ik ook niet bang dat hij kinderen lastig valt maar dat hij wil spelen
en barry is nogal wild ik wil natuurlijk niet dat hij iemand al is het dan per ongeluk pijn doet
Hij springt graag tegen mensen op en volwassen kunnen dat wel hebben maar een klein kind dat vind ik een beetje eng
Maar toch ik zal het hem een keer moeten leren dus ........
toch maar los laten ????????

mirjan dijk
18 februari 2004, 08:22
ik zou hem gewoon loslaten wat je ook kunt doen is als je hem aan de riem hebt vragen aan kinderen om hem wat lekkers te geven als hij uiteraard netjes blijft zitten en ik neem aan als je hem loslaat dat daar meer honden zijn en dat het "mag" dus die kinderen die daar lopen zullen wel wat gewend zijn en als laatste heb vertrouwen in je hond.

imported_bella
18 februari 2004, 22:04
Ik heb zelf geen kinderen maar wilde mijn boef wel vertrouwd raken met kinderen dus ik ben toen hij pup was met hem naar de school gegaan en gewoon wildvreemde vrouwen op straat aangesproken die met een kinderwagen liepen met de vraag of mijn pup even mocht snuffelen. Boef is nu ruim 3 jaar en is gek op kinderen maar ook heel voorzichtig omdat hem dat is aangeleerd. Succes en veel plezier.
bella

djara
19 februari 2004, 18:16
Mijn boeven zijn 8 maanden oud en dol enthousiast als ze kinderen of honden zien. Maar helaas wordt het in het bos/park niet altijd door mensen met kinderen gewaardeerd, als ze op de kinderen af komen lopen. Vooral kleine kinderen vinden zo'n "grote" hond toch wel eng. Ouders gaan direkt hun kinderen beschermen ondanks dat ik ze vertel dat mijn pups niets zullen doen. Mijn ene pup is "oost-indisch doof" denk ik vaak, want die luisterd helemaal niet. Vooral op dat soort momenten dan vind ze haar eigen ideeen belangrijker dan mijn persoontje. Los laten lopen is dan niet altijd even prettig. Een oplossing hiervoor heb ik nog niet en had gehoopt dat er bij dit onderwerp een paar leuke tips waren. (Tot nu toe nog niet)

Groetjes Renske

barry
19 februari 2004, 19:31
Ik ga het gewoon proberen om hem los te laten ik ga naar een park maar wel op een door de weekse dag (minder druk) en dan ga ik kijken of hij wil gaan luisten
Mijn vriend en ik gaan een stuk uit elkaar en dan laten we hem steeds naar elkaar toe lopen en als hij dan luisterd dan zal ik hem een grote beloning geven ik hoop dat dat de manier is zo niet dan hoop ik dat jullie een andere idee heb
want ja hij moet toch ook wel plezier buiten hebben steeds aan een lijnje lopen is niet leuk
wat ik wel moet zeggen is als ik met hem in het park aan zo'n lange riem van vijf meter blijft hij redelijk bij me en helemaal als ik roep nou dag Barry dan vliegt hij naar me toe ik hoop maar dat een goed teken is

maar goede tips zjin zeer welkom
ik heb nu dat hele bord zitten lezen en sommige dingen werken perfect
Toch wel handig zo'n bord je leert er echt wel wat van