PDA

Volledige versie bekijken : Wandelen en uitlaten

marloes
9 oktober 2002, 20:13
Over 2 dagen krijgen wij onze pup.
Ik heb heel veel gelezen op dit forum ( elke avond pfff).
Ik heb een vraag die ik nog niet ben tegengekomen over pups.
Hoelang mag je met een pup wandelen?
Ik begrijp ook wel dat je geen uren kan gaan lopen met een pup,maar als je regelmatig naar buiten gaat telt het aantal minuten aardig op.
Ik vraag dit omdat ik vlak bij een bosgebied woon waar je heerlijk kan wandelen.
Wie kan mij het vertellen ?

patricia
9 oktober 2002, 21:16
ik zal met een bouvierpup zeker geen lange wandelingen gaan maken i.v.m de groei overbelasting van de gewrichten enz.
je mag wel vaak (zal wel moeten i.v.m. zindelijk maken)vergeet ook niet dat als jij 1 kilometer loopt de hond bijna het dubbele loopt, jij loopt in een rechte lijn en de hond loopt van links naar rechts voor je uit en weer terug enz.
dus in het begin is plassen en eventueel poepen en weer naar huis meer dan genoeg.

Elly de Jong
9 oktober 2002, 22:32
Ik zou niet langer als 10 minuten per keer gaan, vooral de eerste dagen loop je erg veel buiten met je pup

Succes en groetjes

Elly

mirjan dijk
18 februari 2004, 11:13
beetje een late reactie voor jouw marlies maar volgens de faculteit in utrecht mag je 5 min. per maand lopen dus is je pup 4maanden mag je 4 maal 5 min. dus 20 min achtereen wandelen per keer dit mag wel 5 keer per dag en je moet je pupje natuurlijk ook loslaten spelen met andere honden is erg belangrijk maar 5 min. per dag is genoeg want ze maken vaak nogal rare wendigen ik hoop dat je wat aan hebt en dit advies geld voor één jaar dan heb je het ergste achter de rug wat heupen en elleboog betreft tuurlijk kan er dan nog vanalles misgaan maar dan heb jij je best gedaan endan nog 1 ding als je gladde vloeren in huis hebt leg er dan kleden neer ook voor het glijden enzo dit geld ook tot 1 jaar veel p,ezier met je pupje