PDA

Volledige versie bekijken : Met hand en tand en nog meer vragen

ikke
20 januari 2006, 21:07
:( TRIMBENODIGDHEDEN
1: fijne kam 2:Hark 3: Kam 4: Klittenmes 5: mes tondeuse
6: “ 7: “ 8: mes met kam
9: grof trim mes 10: fijn trim mes
11: uitdunschaar 12: gebogen schaar
13: gebogen schaar R P 14: schaar
15: Borstel
Wat een opluchting vast te stellen dat ik niet de enige ben met heel veel vraagtekens over de vacht en haar verzorging van mijn boefje.
Lang, (ong. 7cm) is prachtig maar dan begint de onderpels te klitten ondanks alle borstelbeurten. Alleen (4)kan dan helpen ook de losgemaakte klitten dan met (2) weg te halen.
Bonny begon de krabben en zelfs bijten tot ik een wondje vond en dat betekende einde van de lange vacht. Eerst met (12) en dan met de tondeuse met voorzetstuk alles tot op een gelijke lengte.Dan zit dat onderhaar nog steeds in elkaar. Eerst met (2) en tenslotte met (1) voorzichtig uitkammen.
En dan komt mijn vraag. Hoelang kan ik blijven dode (lossende) haren uitkammen? OP het ogenblik glijdt de fijne kam vlot door de pels. Ik zie nauwelijks onderscheid in de beharing, alles is erg fijn . Ik denk dat alles wat gemakkelijk meekomt er uit moet.
Als ik verkeerd bezig ben geef een seintje waarvoor dank en een diepe zucht van Bonny

:confused:

Wilma
21 januari 2006, 17:28
Ik denk dat je lijst aardig compleet is.
Het enigste wat mijn fokker altijd zegt over een mes met kam dat je ermee voorzichtig moet zijn.
Bij verkeert gebruik kun je de vacht verknallen volgens haar.
Kammen en borstelen is goed maar je moet het niet overdrijven vindt ik .