Volledige versie bekijken : Een hyper boef
barry
14 februari 2004, 18:45
Hoy
ik wou even wat vragen ik heb een boef van 9 mnd hij is is lief speels aanhankelijk
Maar hij is zo hyperactief ik kan niets doen of hij hangt aan springt tegen me op wil vechten of knuffel hij krijgt veel aandacht
maar ik kan niet constant met hem spelen heb ik soms ook geen zin in
hij luisterd maar mondjes maat alleen als ik echt boos ben
ben redelijk streng hij was al zindelijk in twee mnd
in het begin liet ik hem los lopen buiten maar durf dat nu niet want hij is te speels loop de weg op alleen om mij te laten schrikken
hij bijt niet is niet vals tegen andere mensen of dieren helemaal niet
hij staat daar erg open voor
ik heb al geprobeerd om hem gewoon een tijdje haast geen aandacht tegeven zodat hij gewoon zelf gaat spelen maar hij dwingt zijn eigen op
ienmand een idee wat ik moet doen om het een klein beetje te minderen
Jeanka
14 februari 2004, 21:04
Hallo Barry,
Je hond is duidelijk in de pubertijd. Hij probeert door aandacht te trekken de baas te spelen en kennelijk heeft hij succes. Ik heb ergens gelezen dat jonge Bouviers zeer onstuimig kunnen zijn. Dat geldt zeker voor jouw pup en voor mijn junior van 15 maanden.
Wat ik geleerd heb van de instructrice van de puppy cursus is dat het zeker in de pubertijd heel erg belangrijk is om rustig en vooral consequent te blijven. Hoe moeilijk dat ook is. En ik moet zeggen dat dit wel helpt. Vanaf het begin heb ik hem zo opgevoed dat ik hem één keer zeg dat hij bijvoorbeeld moet gaan liggen, doet hij dat niet dan corrigeer ik hem. Als hij dat dan doet, prijs ik hem de hemel in. Meestal gaat dit goed, maar ook Balou is zwaar aan het puberen en probeert op allerlei manieren zijn zin te krijgen.
Als hij dat doet, treed ik streng op. Hij moet weten dat ik de baas ben en blijf. Normaal is Balou ook ontzettend lief, speels etc., etc. Buiten heeft hij zo zijn momenten. Ik kan hem ook niet meer zo maar loslaten, want hij denkt dat het een spelletje is om dan niet te komen om de auto in te gaan bijvoorbeeld. Ik negeer hem dan compleet en daar heeft hij een vreselijke hekel aan. Ik ga de auto in, start de motor en begin achteruit te rijden, natuurlijk zorg ik er altijd voor het veilig is voor hem en voor mij. Hij weet dan niet hoe snel hij moet komen.
Ik hoop dat je iets hebt aan mijn ervaring. Laat we zeggen dat het erbij hoort en het gaat weer over, zo moet je het maar zien.
Groetjes,
Jeanka en puber Balou
mirjan dijk
17 februari 2004, 08:33
ik begrijp dat je boef veel aandacht eist het beste wat je kunt doen is je hond negeren echt negeren dus ook niet aankijken of met je knie hem/haar wegdrukken want dan krijgt hij nog aandacht hetzij danwel negatief maar de aandacht is er wel en dat wil hij of je geeft hem een time out even apart zetten waar hij géén rottigheid uit kan halen een bench is een goede optie maar zet hem daar gewoon in niet boos want het is en blijft zijn veilige hol ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik wens je veel succes. :)
mirjan dijk
17 februari 2004, 08:35
ik begrijp dat je boef veel aandacht eist het beste wat je kunt doen is je hond negeren echt negeren dus ook niet aankijken of met je knie hem/haar wegdrukken want dan krijgt hij nog aandacht hetzij danwel negatief maar de aandacht is er wel en dat wil hij of je geeft hem een time out even apart zetten waar hij géén rottigheid uit kan halen een bench is een goede optie maar zet hem daar gewoon in niet boos want het is en blijft zijn veilige hol ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik wens je veel succes.