Volledige versie bekijken : Sneeuw eten
Hilda
1 januari 2004, 13:10
Nu er sneeuw valt is mijn pup alleen maar sneeuw aan het eten als hij buiten loopt.
Wat kan ik hier tegen het beste doen?
djara
3 januari 2004, 09:20
Mijn pup eet ook veel sneeuw.
Ik vroeg mij af of sneeuw eten gevaarlijk is.
Zo ja, dan wil ik ook wel graag weten wat hier tegen gedaan kan worden.
imported_bella
3 januari 2004, 11:48
sneeuw eten kan inderdaad gevaarlijk zijn. Niet alleen dat ze er ziek van kunnen worden als ze veel sneeuw eten kan een maagkanteling het gevolg zijn. Er heeft laatst nog een stuk over gestaan in het bouvier nieuws. Het is inderdaad een probleem en die van mij is inmiddels 3 jaar maar als hij de kans krijgt eet hij nog steeds sneeuw en ijs. Opletten dus.
groetjes,bella
wendy2
20 maart 2010, 14:13
sneeuw eten is gevaarlijk. mijn grote boef was ook gek op sneeuw. hij heeft in december een maag en milt kanteling gehad. de dag dat hij nog thuis is geweest heb ik hem aan de lijn gedaan en gezorgt dat hij niet van de sneeuw kon eten. het is echt wel belangrijk dat je hem straft als hij dit doet. mischien kun je het hem proberen af te leren door hem aan te litsen en telkens als hij sneeuw eet zijn kop naar omhoog te doen en te zeggen dat hij niet flink is. als je hem aan litst heb toch meer controle over hem en kan je hem gemakkelijker corrigeren. hoop dat het lukt.