PDA

Volledige versie bekijken : Vernielen

djara
23 november 2003, 14:37
Mijn pup van 5 maanden gaat sinds kort van alles vernielen zodra ik de kamer uitloop. Als ik even naar de wc ga of naar boven dan pakt zij iets van tafel af waar ze lekker op gaat kauwen. Het rare is dat het altijd spullen van mij zijn. Als ik een leesboekje op tafel heb liggen, is dat het eerste wat er aan gaat. Eén keer lag er alleen maar een mobiele telefoon op tafel dus ik dacht dat doet ze niet, maar zelfs die heeft ze uitgeprobeert. Omdat er bijna niks meer op tafel ligt (het plantje laat ze met rust) heeft ze een poging gedaan om de tafel te verbijten.
Ik kan haar toch niet voor elke keer dat ik de kamer uitloop opsluiten in de bench?

Wie weet raad?

Groetjes Renske

marco13
27 november 2003, 18:30
hallo renske

onze boef heeft dat ook het wordt minder hij is nu 2 jaar.
volgens ons is het een stuk aandacht trekken hij weet dat hij altijd aandacht krijgt als je terug komt ook al is het in de vorm van straf.probeer het eens met het gene afpakken en dan te negeren bij die van ons werk het enig sinds en probeer hem opheterdaad te betrappen

groetjes marco en sandra

Carin
27 november 2003, 20:51
Hoi Renske.

zoals Marco al zei is het inderdaad een manier van aandacht vragen van je pup, en op deze leeftijd gaan ze van alles uitproberen.
het is heel moeilijk maar de beste manier is niet reageren, want op wat voor manier jij ook reageert, al is het door middel van straf ze heeft dan toch de aandacht van jou gekregen.
maar je kan haar wel gaan leren dat even alleen zijn ook een beloning op kan leveren.
probeer haar eens met een activity-ball af te lijden, in zo'n bal kun je brokjes doen en daar moet ze dan mee gaan rollen om de brokjes eruit te krijgen. daar zijn ze vaak wel een poosje mee zoet, en zo kun je ze aanleren dat je even weg bent en dat het niet erg is , jij weet dan dat ze met iets bezig is wat geen kwaad kan en als je dan terug komt kun je haar heeeeeeeeeel uitbundig belonen. de ene keer met iets lekkers , de andere keer met aandacht in de vorm van een gaaf spelletje.

in ieder geval heel veel succes met je pup. en deze dingen gaan over, mits je ze goed begeleid, want als je dit soort grappen aanleert dan blijft ze het doen.

groetjes Carin

Ingrid
29 november 2003, 11:14
Hallo Renske
Mijn pup had dit gedrag ook heel sterk.
Ik heb toen de tip gekregen om haar een kluif te geven als ik even weg moest.
Zodra ik weer terug kwam pakte ik de kluif weer af.
Dit heeft toen goed geholpen.
Misschien kun je het ook bij jouw pup proberen.
Je weet het nooit.
Veel succes met je pup!

trudy
26 september 2004, 14:07
Ik heb een goede tip voor sloopgedrag.
Koop Antibijt Spray van Sectolin horse care products.
Dit is een spray tegen ongewenst bijtgedrag.
Deze spray wordt gebruikt bij ongewenst bijtgedrag bij paarden.
Maar het werkt ook heel goed bij honden.
Het is absoluut onschadelijk voor de gezondheid.