PDA

Volledige versie bekijken : oren

angie
7 februari 2006, 16:00
Hoi hoi ik heb een boefje van iets ouder dan 5 maanden ( hij is 29 augustus 2005 geboren)..
Nu ben ik al vanaf 4 maanden zijn oortjes aan het plakken, en ze hangen nog steeds niet mooi...
Kan iemand mij vertellen hoe lang dit nog moet, ik krijg er een beetje genoeg van...
Ze gaan elke keer los en voor hem is het ook vervelend voortaan.
Hij heeft trouwens nog steeds losse tandjes.
grtjes Angie.:confused:

chris
7 februari 2006, 20:32
Plak je de oortjes wel strak genoeg?Die van mij had ook een oor die niet mooi stond,maar na twee weken plakken was het in orde en dan heeft ie er geen last meer van gehad.Ik hield zijn oortjes wel samen met een elastiek een een oorstaafje onder zijn kin.Is moeilijker voor de hond om het los te krabben.

angie
8 februari 2006, 09:03
Plak je de oortjes wel strak genoeg?Die van mij had ook een oor die niet mooi stond,maar na twee weken plakken was het in orde en dan heeft ie er geen last meer van gehad.Ik hield zijn oortjes wel samen met een elastiek een een oorstaafje onder zijn kin.Is moeilijker voor de hond om het los te krabben. Hoi Chris wil jij misschien even letterlijk uitleggen hoe jij het hebt gedaan (met tape?)... Ik kan er geen beeld bij voorstellen.
Ik heb het nu 2 dagen met die grijze brede tape hellemaal om zij koppie geplakt, maar het zit zo luchtdicht dat ik het gisteren afheb gedaan...
Ik ben bang dat het zo gaat verstikken...
bedankt voor je reactie...
Angie.;)

Ruben en Loes
8 februari 2006, 11:17
Onze Boris had toen hij pup was 2 konijnen oren hihihi ook wij hebben deze geplakt... met raad van onze fokster plakte we aan elk oortje aan het puntje een stukje pleister...dan knipte we een langer stuk pleister af in de grootte dat zijn oortjes tegen zijn hoofdje aanlagen ...dat lange stuk pleister lieten we aan het begin en eind de pleister breed en de rest wat onder zijn kinnetje doorging plakte we dubbel, omdat anders zijn haren er aan bleven kleven en ja met los halen doet dat zeer..........wil je het zien Ga dan ff naar de site.....en kijk ff bij De week van Boris en kijk in het eerste jaar naar week 6.... 1 keer in de week haalde we het los..ff de oortjes laten luchten zoals ik dat noemde (ongeveer een uurtje) en plakte ze dan weer... we hebben zijn oortjes geplakt totdat Boris al zijn tandjes gewisseld had. Wij hebben wat showtjes met hem gelopen en elke keer stond er op zijn rapportje dat hij een mooie oordracht had...dusssssss komt helemaal goed hoor. Ieder doet het natuurlijk op zijn eigen wijze ....maar wij hebben het op deze manier gedaan en het heeft gewerkt. Veel succes en een knuffel voor je boeffie

Groetjes Loes

chris
8 februari 2006, 12:44
Hoi,de manier waarop ik het deed is eigenlijk hetzelfde als Ruben en Loes.Enkel wordt het stukje tape onder de kin vervangen door een elastiekje.Is gemakkelijk los te maken om te verluchten.Je kleeft een stukje tape van zo'n 5 cm dubbel op het oorpunt maar zorg ervoor dat te tape zeker zo'n 1,5 cm over de oorpunt komt.Dan prik je in dat stukje onder de oorpunt met de punt van een schaar een gaatje.(oppassen voor je vingers)Dan neem je een elastiekje,liefst zo eentje waarmee je een staart in je haren maakt,dan draaien de haren van je boef er niet in.Is nogal pijnlijk voor je hond.Je steekt het door het gaatje in de tape en trekt heet aan.Dan het andere einde van de elastiek door de andere tape.Aan deze kant steek je een stukje van een oorreiniger en knipt die oorreiniger af op een lengte van zo'n 3 cm.Als de oren niet strak genoeg tegen zijn kop aanliggen leg je een knoop in de elastiek.Om te verluchten haal je gewoon de oorreiniger uit.Dan moet je niet iedere keer opnieuw beginnen tapen als het resultaat nog niet goed is.Ik liet het iedere keer twee dagen zitten en dan een avond verluchten.
Succes

Boefbinck
8 februari 2006, 19:36
Hallo allemaal,
misschien een gekke vraag, maar tot welke leeftijd is dat afplakken zinvol. Onze Binck is nu zo'n maand of acht en is bij mijn weten uitgewisseld. Zijn horen hangen wel mooi naar beneden (voorzover ik kan beoordelen als leek :D ) maar af en toe (of eigenlijk best regelmatig) ligt één van zijn oren omgeklapt bovenop zijn koppie en hij wil ze nog wel eens naar achteren trekken. Dus ik vroeg me zo tussendoor ff af: wanneer doe je dat nou precies dat afplakken en wat is precies het nut ervan?

Groetjes, Christine

angie
8 februari 2006, 20:56
Dankjewel allemaal voor jullie reacties....
Heb er erg veel aan, die van Chris vind ik erg goed..met het stokje.
Moet wel bekennen dat ik het een paar keer heb moeten lezen..whoehahahaha :rolleyes: voor ik het snapte.
En Loes waar staat de site dat ik jou boef kan zien....
grtjes en bedankt...

En Christine ik weet ook niet hoelang ik nog door moet gaan met plakken, ik hoop dat Chris of Loes dat nog komen zeggen...
grtjes Angie.;)

Ruben en Loes
8 februari 2006, 21:49
De week van Boris staat op deze site www.bouvierkennel.nl waar dit forem van is en dan onder bezoekers schrijven.

Succes met de oortjes van je boeffie ...komt wel goed hoor... als je de week van Boris bekijkt zie je dat hij net een konijntje was met 2 oortjes op zijn koppie inplaats van er naast hihihihih

Sorry weet niet meer hoe lang het geduurd heeft ..misschien kun je het in de week van boris vinden hihihi ik ben het vergeten ...weet alleen dat zodra alle tanden gewisseld zijn dat oren gedoe schijnt op te houden en ze mooi blijven hangen hihihihi

Groetjes Loes en een dikke knufff van boris

angie
9 februari 2006, 12:18
Hoi Loes....
Wat een site van Boris !!!

Ik heb onze Baggio gisteren weer geplakt.. maar ze zijn al weer los :rolleyes: ik krijg er het heen en weer van hihihi :D
grtjes Angie..

elco hoeve
9 februari 2006, 15:23
ik woon in breda ik wil de oortjes wel plakken van je boefje of woon je te ver van breda af mijn adres staat op mijn site www.bouvierkennel-elcohoeve.nl (http://www.bouvierkennel-elcohoeve.nl). Je mag me ook bellen.Groetjes

chris
9 februari 2006, 15:42
Dankjewel allemaal voor jullie reacties....
Heb er erg veel aan, die van Chris vind ik erg goed..met het stokje.
Moet wel bekennen dat ik het een paar keer heb moeten lezen..whoehahahaha :rolleyes: voor ik het snapte.
En Loes waar staat de site dat ik jou boef kan zien....
grtjes en bedankt...

En Christine ik weet ook niet hoelang ik nog door moet gaan met plakken, ik hoop dat Chris of Loes dat nog komen zeggen...
grtjes Angie.;)
Ben niet zeker maar ik denk hoe ouder de hond hoe langer het kan duren.Ik denk doordat het kraakbeen dan al meer gevormd is.Maar de mensen die vaak showlopen kunnen daar wel beter over oordelen.Ik was er redelijk vroeg bij.Mijn boef was 3 à 4 maand denk ik.Hij heeft maar twee weken als een clown moeten rondlopen,haha.Jou boef is ook nog niet zo oud dus ik denk dat indien goed geplakt,het ook zo lang niet duurt.Zoals hierboven reeds gezegd,als je niet veraf woont van Breda kan Cor het wel fiksen hoor.

chris
9 februari 2006, 15:49
Hallo allemaal,
misschien een gekke vraag, maar tot welke leeftijd is dat afplakken zinvol. Onze Binck is nu zo'n maand of acht en is bij mijn weten uitgewisseld. Zijn horen hangen wel mooi naar beneden (voorzover ik kan beoordelen als leek :D ) maar af en toe (of eigenlijk best regelmatig) ligt één van zijn oren omgeklapt bovenop zijn koppie en hij wil ze nog wel eens naar achteren trekken. Dus ik vroeg me zo tussendoor ff af: wanneer doe je dat nou precies dat afplakken en wat is precies het nut ervan?

Groetjes, Christine
Tja,die van mij loopt ook soms met een oor omgeklapt hoor.Het is niet omdat zijn oren geplakt zijn toen hij jong was dat er geen beweging meer inzit hé.Als je boef gewoon staat te kijken en zijn oortjes staan neutraal dan is er niks aan de hand.Op de site hier staat er een mooie rasbeschrijving waar mooi wordt aangetoond hoe de oren moeten staan.Zal eens proberen de link hier te plaatsen.

chris
9 februari 2006, 15:52
http://www.bouvierkennel.nl/raskenme.htm
Daar staat mooi beschreven hoe de bouvier er hoort uit te zien.

elco hoeve
9 februari 2006, 17:23
niet gecoupeerde oren plaatsing; hoog aangezet, boven de ooglijn de oorschelpen verticaal neerhangend.de klapvouw mag niet hoger komen dan het schedel dak groetjes c v osch

Ruben en Loes
9 februari 2006, 18:07
Grote site he van Boris?!! in maart is hij weer jarig en dan komt het volgende half jaar weer online. Weet zeker dat het je gaat lukken met je boeffie's oortjes...houd moed eneuhhhh succes.

Groetjes Loes en een dikke knuffel voor je boeffie

angie
9 februari 2006, 18:20
ik woon in breda ik wil de oortjes wel plakken van je boefje of woon je te ver van breda af mijn adres staat op mijn site www.bouvierkennel-elcohoeve.nl (http://www.bouvierkennel-elcohoeve.nl). Je mag me ook bellen.Groetjes Hoi Elco ik vind het erg lief van je dat je dat voor me wil doen... Maar ik kom uit Rosmalen is een beetje ver en onze Baggio wordt misselijk in de auto...
Ik heb het vanmiddag gedaan op de manier van Chris, en ik moet zeggen dat het goed gelukt is alleen heb ik nog een extra stuk tape over zijn hoofd gedaan.
Hij zit namelijk met zijn pootje te krabben en als ie dan een stukkie los heeft is het er zo af..:mad:
En nu gaat dat niet omdat er geen beginstuk is. (het is nu net een valse poes uit een tekenfilm) Whoehahahaha....

Bedankt voor je aanbod, weet jij misschien hoe lang het nog moet... Hij heeft nog 1 klein hoektandje en dat zit nu los, moeten alle grote tanden er zijn??
Of als het laatste tandje is uitgevallen , mag het er dan af?

grtjes Angie.:)

Boefbinck
9 februari 2006, 20:34
Hoi Chris,
Handige link, die had ik nog niet gevonden. Alleen begrijp ik nu nog steeds niet goed wanneer je wel of niet moet plakken? Volgens mij zit het met Binck z'n oren wel goed, ze zijn in ieder geval beweeglijk genoeg :D .

elco hoeve
9 februari 2006, 22:08
Ik plak de oren als ik zie dat de pup zijn gebit aan het wisselen is en met zijn oren werkt. Ik plak ze ongeveer 14 dagen vast. (lig aan de temperatuur, als het warm is wat korter).
Dan maak ik ze los en schoon met een dot watten . Zie ik dat hij er weer mee werkt dan plak ik ze opnieuw. Dit kan zich diverse malen herhalen. De ene of de andere pup scheeld. Ik plak met witte sport tape want die is luchtdoorlatend. Ik plak meestal met tape van 3 cm breed, knip 2 stroken van 15 cm lang, plak in ieder oor een strook ongeveer 5 cm in het oor van de punt uit naar binnen het oor en drukt dit stevig aan. Knip aan de buitenkant van het puntje van het oor de tape minimaal 1 cm in en rol het op tot een koortje de 2 uiteinden in een strik leggen en aantrekken maar niet te strak zodat er nog genoeg ruimte over blijft tussen kin en tape zodat er nog een vinger tussen past. Zijn de uiteinden te lang knip ze dan af veel succes

Groetjes bouvier kennel van de elco hoeve C. van Osch

angie
9 februari 2006, 22:39
Dank je Elco voor de uitleg.. ik ben ook al zo'n anderhalve maand bezig...:) en hou het nog wel even vol hoor, ik heb het idee dat 1 oortje wel al goed staat, maar de andere niet..
grtjes Angie.

chris
10 februari 2006, 09:33
Hoi Chris,
Handige link, die had ik nog niet gevonden. Alleen begrijp ik nu nog steeds niet goed wanneer je wel of niet moet plakken? Volgens mij zit het met Binck z'n oren wel goed, ze zijn in ieder geval beweeglijk genoeg :D .
Plaats eens een foto,dan kunnen we oordelen of je moet plakken of niet.Maar volgens je uitleg neem ik aan dat ze in orde zijn.sorry,maar ik kan geen emoticons plaatsen.Is een beetje moeilijk om uit te drukken wat ik wil zeggen.Ik wil het niet bot laten overkomen hoor.

Boefbinck
10 februari 2006, 16:11
Hi Chris,

Ik heb nog niks bots kunnen ontdekken in je reacties hoor, dus dat zit wel goed ;)
Heb een paar foto's geplaatst eens kijken of ik een link kan plaatsen:
http://www.bouvierkennel.info/forum/fotopost/showphoto.php?photo=1842
en
http://www.bouvierkennel.info/forum/fotopost/showphoto.php?photo=1843

Wel moeilijk hoor om zo'n haarbal een beetje fatsoenlijk op de foto te krijgen. Ik hoop dat je z'n oren nog kan ontdekken tussen al dat zwart. Dinsdag mag hij (voor het eerst echt) naar de kapper dus misschien lukt het daarna beter, haha

Enne, bedankt voor je tips.
Groetjes,
Christine en Binck

chris
10 februari 2006, 16:24
Het is inderdaad beter uit te maken als zijn koppie in model staat hé.Maar op het eerste zicht is er niks mis mee hoor.En de eerste keer naar het trimsalon zal een hele belevenis zijn voor je boef.Zeker na de knip-of plukbeurt kunnen ze grappige toeren uithalen.Zo van hoe komt het dat mijn kont zo koud heeft

angie
10 februari 2006, 17:37
Hi Chris,

Ik heb nog niks bots kunnen ontdekken in je reacties hoor, dus dat zit wel goed ;)
Heb een paar foto's geplaatst eens kijken of ik een link kan plaatsen:
http://www.bouvierkennel.info/forum/fotopost/showphoto.php?photo=1842
en
http://www.bouvierkennel.info/forum/fotopost/showphoto.php?photo=1843

Wel moeilijk hoor om zo'n haarbal een beetje fatsoenlijk op de foto te krijgen. Ik hoop dat je z'n oren nog kan ontdekken tussen al dat zwart. Dinsdag mag hij (voor het eerst echt) naar de kapper dus misschien lukt het daarna beter, haha

Enne, bedankt voor je tips.
Groetjes,
Christine en BinckLeuke foto'svan je boeffie.... even een vraagje mag je hier gewone foto's plaatsen? of moet dat zo'n link zijn.
Ik heb niet zoveel verstand van de pc, en een gewone foto kan ik....( ik vraag dit omdat ik helemaal geen foto's zie staan...
grtjes Angie.:o

Boefbinck
10 februari 2006, 18:20
Hoi Angie,
Foto's kun je uploaden via de bouviergalerij
(daar verwijst ook mijn link naar)
Enneeeeuh, in het echt is hij nog leuker hoor.
Ben benieuwd naar jouw boeffie (met geplakte oren natuurlijk;) )

Groetjes,
Christine

angie
13 februari 2006, 10:49
Hoi hoi ik heb de tape eraf gehaald, nu wil ik het niet meer tapen..
Nog een vraag hierover ik heb in z'n bekkie gekeken en het laatste melk hoektandje is er gisteren uitgegaan.(dus hij is nog aan het wisselen want er moeten nog nieuwe komen)..
Nu zijn z'n oortjes plat.... maar de achterkant staat nog hoog (begrijpen jullie het???)

De voorkant bij z'n ogen is plat... de achterkant gaat ie omhoog...
vraag: moet het nu nog geplakt worden of niet.. help!! Ik ben nu al zolang bezig en ben bang als ik het nu niet meer doe dat ik het verpest...
Maar ik vind het ook heel fijn zo voor hem..

ps. de foto's staan erop..

Boefbinck
13 februari 2006, 12:52
Hallo Angie,

Nou, ik vind het een knuffelhondje hoor, wat een lief koppie! 'k kan alleen niet zo goed zien hoe z'n oortjes staan en dus ook niet beoordelen of ze wel of niet geplakt zouden moeten worden. Bovendien ben ik een leek op dat gebied, Binck is nl onze eerste bouvier.
Ik weet wel dat toen we de eerste keer gingen puppieknippen bij de fokker (hij was toen zo'n 4/5 maanden oud) ze daar z'n oortjes wilden gaan plakken omdat hij één oortje nogal naar achteren trok (dan staat de achterkant inderdaad wat hoger dan de voorkant en dan valt het oor in een soort vouw naar beneden, is dat soms wat je bedoelt?). Wat ik toen begreep is dat wanneer hij dat constant zou blijven doen (het was mij nog niet opgevallen maar hij was op dat moment nogal gestresst) hij uiteindelijk dit model in z'n oren zou houden omdat de bovenkant van de oortjes op die leeftijd nog zacht en soepel zijn en pas later hard worden (ze drogen als het ware in de verkeerde stand op :D )
Dat plakken zag ik niet meteen zitten maar ik heb wel het advies opgevolgd om regelmatig even de oorschelp zachtjes te masseren (vond ie ook best lekker). Nu merk ik inderdaad dat de oortjes harder worden en naar mijn mening vallen ze ook mooi (genoeg) naar beneden.
Nou, dat is een heel verhaal geworden, 'k hoop dat je er wat aan hebt. Volgens mij moet je die oortjes gewoon lekker laten wapperen. Zeker wanneer je er geen showhondje van wilt maken en al helemaal wanneer je merkt dat jullie Baggio het zonder die pleisters om z'n koppie veel beter naar z'n zin heeft.
Veel succes en groetjes van Christine en Binck (met twee heerlijke zachte knuffel- en aaibare misschien niet helemaal perfect loshangende flaporen :) )

angie
13 februari 2006, 16:14
Hoi Boef Binck,
Het is inderdaad een heel verhaal....maar je hebt me wel over de streep geholpen. Ik heb de knoop doorgehakt nu, en ga voortaan lekker z'n oortjes masseren..;)
Bedankt voor de tip het is véél fijner voor hem zo, en 1 oor hangt inderdaad nog niet mooi. Maar als ik hem plak komt ie naar een paar minuten alweer omhoog aan de achterkant... Dus ik stop ermee...en nee het is geen showhond...hihihi
Grtjes en een knuffel voor jouw boefjes....
Leuk dat je de foto's hebt gezien..:o

Boefbinck
13 februari 2006, 20:55
Lekker hoor,die losse wapperende flappen!!
Enneuhh, wij zijn ook niet perfect, toch? (ik weet nog wel wat te verbeteren aan mezelf hoor ;) )
Veel plezier met je boefffffffff!!

Boefbinck
15 februari 2006, 16:19
Hoi Angie,

Hoe is het met de oren van Baggio inmiddels?
Binck is gisteren voor het eerst naar de kapper geweest (geplukt by the way, ging hartstikke goed en ik vind hem schitterend geworden, zal bij gelegenheid eens een foto plaatsten) en wat denk je???: z'n oren die er eerst zo netjes bij hingen fladderen en wapperen nu weer alle kanten op :D , het ziet er niet uit!!! Komt omdat er heel wat gewicht aan haar vanaf is gegaan zei de trimster. Zij gaf nog aan vooral niet te gaan plakken (had ze zelf wel gedaan bij haar boef) omdat het ook averechts zou kunnen werken. Het zou zo zijn dat de spiertjes in z'n oortjes juist extra getraind worden hierdoor (er zijn ook mensen die het met gewichtjes oplossen......) en dat je uiteindelijk een boef met konijneoren eraan over houdt :rolleyes: Snap jij het nog???
Groetjes,
Christine

angie
15 februari 2006, 19:41
Jep ik snap het nog.hihihihi (nou die van mij lijkt ook op een konijn hoor...) lekker puhh..
Waarom doet de natuur niet gewoon z'n werk hè, maar is die van jou mooi geworden.... Eht een Boefie zeker, ik en mijn man hebben het de vorige week zelf gedaan (een beetje gekapt) oogjes weggeknipt het hoort wel niet maar ik vind het fijner voor hem...
koppie en oren geknipt, ziet er goed uit...;)
grtjes van mij.