PDA

Volledige versie bekijken : Bench

djara
24 augustus 2003, 08:55
We hebben 2 bouvierpups van 10 weken, ze vinden het 's nachts in de bench geen probleem. Maar als ze overdag een keer in de bench moeten dan is er eentje die alles bij elkaar blaft. De ander vindt het geen probleem, die gaat wel slapen of spelen. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ze blaft keihard, al vanaf dat ze er in gaat zitten. Als ik nog in zicht ben gaat het nog, maar zodra ik uit het zicht ben is het niet meer om aan te horen.
Wie weet raad ??

Silvia Zuiderdijk
24 augustus 2003, 19:26
Komt mij bekend voor.
Bij mijn pup duurde het 6 weken voordat ze eindelijk stil was.
Ik zie dat jij er 2 hebt.
Hebben ze allebei een aparte bench of zitten ze bij elkaar?
Ik kan uit ervaring zeggen dat je echt vol moet houden.
Als je toegeeft door haar uit de bench te halen kun je verder wel vergeten.
Maar ik geef toe dat het heel moeilijk is.
Ik zal voor je duimen.
Groeten van Silvia Zuiderdijk.

patrick
24 augustus 2003, 20:04
We hebben hier nu ook een pup van 11 weken rondhuppelen, en ja de eerste 2 dagen was het hier NIET om aan te horen, wat voor lawaai zo'n pup kan maken.
Maar inmiddels is ze stil in de Bench, en ziet de Bench als haar veilige plaats, en als haar eigen Bedje.
Probeer lekkere snoepjes te geven in de Bench met de deur open, of probeer met een spelletje de Bench erbij te betrekken door er af en toe een balletje in te gooien, zodat de pup de bench niet ziet als een verplichte rustplaats.
Maar geef zeker niet toe als ze lawaai maakt in de bench, want anders is ze straks nooit meer rustig in de Bench.
Maar natuurlijk niet elke pup is hetzelfde, maar wees geduldig en later zal je er veel profijt van hebben.
Groetjes Patrick

djara
24 augustus 2003, 20:25
Alvast bedankt voor jullie berichtjes. Ik weet dat ik vol moet houden, maar het is soms wel moeilijk.
Op het moment zitten ze nog bij elkaar in de bench. Het is wel de bedoeling dat ze apart komen te zitten maar ik weet nog niet wanneer ik dit het beste kan doen. Ik probeer zoveel mogelijk dingen te doen en de bench er bij te betrekken, maar of dit zin heeft? Ik zal nog even geduld moeten hebben.

Thyrza
26 augustus 2003, 11:37
Origineel geplaatst door djara
Alvast bedankt voor jullie berichtjes. Ik weet dat ik vol moet houden, maar het is soms wel moeilijk.
Op het moment zitten ze nog bij elkaar in de bench. Het is wel de bedoeling dat ze apart komen te zitten maar ik weet nog niet wanneer ik dit het beste kan doen. Ik probeer zoveel mogelijk dingen te doen en de bench er bij te betrekken, maar of dit zin heeft? Ik zal nog even geduld moeten hebben.

Ik heb ook een pup van 10 weken, gelukkig heb ik geen problemen met een hoop lawaai maken. Misschien komt dat omdat ze in de keuken zit met een kinderhekje ervoor. Ze kan daar weinig kwaad, ik heb haar nu 2 weken en heeft daar 's nachts nog nooit d'r behoefte gedaan. Als ze in slaap is dan til ik haar in de keuken, maar ook als ze niet slaperig is moet ze daar wel is zijn. Vandaag ging dit onder protest, heb haar toen even laten plassen en toen weer terug gezet nu ligt ze te slapen!

Ik heb gelezen over een apparaatje wat je in het stopcontact doet, net als zo'n muggeverdelger. Er komt dan een stofje vrij wat feromonen heet, dit is geen drugs of zo maar een hormoon wat de moeder ook afscheidt en dus vertouwd en veilig is voor je hond. Het heet Dog Appeasing Pheromone verdamper. Is bij de dierenarts verkrijgbaar.
Zoiets heb je ook voor katten, bij vrienden heeft het goed geholpen ze knokten constant met elkaar en sinds ze de verdamper aangeschaft hebben gaat het prima. Misschien kun je het overleggen met je dierenarts of dit wat is ? Veel Succes!!
Groeten van Angelique en een poot van Jena en Thyrza.:)