Volledige versie bekijken : Help een geurband tegen blaffen?
Judith
4 juni 2002, 20:21
Wij zijn op zoek naar mensen die ervaring hebben met reukbanden.
In de dierenwinkel bij ons zijn deze te koop en ze verspreiden een geur die voorkomt dan je pup gaat blaffen.
Omdat ik ze nogal duur vind ( 69 euro) zou ik eerst willen weten of ze ook echt werken.
Origineel geplaatst door Judith
Wij zijn op zoek naar mensen die ervaring hebben met reukbanden.
In de dierenwinkel bij ons zijn deze te koop en ze verspreiden een geur die voorkomt dan je pup gaat blaffen.
Omdat ik ze nogal duur vind ( 69 euro) zou ik eerst willen weten of ze ook echt werken.
Hallo Judith,
Als ik je een goed advies geef koop dan voor E59,- een antiblafband, die werkt zeker.
Over de geurband: volgens mij werkt dit niet, want je pup moet gecorigeerd worden als zij-hij gaat blaffen, en ju pup blaft heus wel al ruikt het wat vreemd om zijn hals??als jij weg gaat.Misschien houd hij de muggen weg?? geintje??
De antiblafband werk op een baterijtje dat zwakke stroomprikkels geeft als je pup dus blaft.
Dan kan je pup de link leggen met : blaffen- prikkel- pijntje- stoppen.
Koop een antiblafband, die werkt heel goed.
Gr Guda
Buitenzorg
9 april 2003, 07:46
Kun je een blafband gebruiken bij jonge pups?
Is dat dan niet gevaarlijk?
Origineel geplaatst door Buitenzorg
Kun je een blafband gebruiken bij jonge pups?
Is dat dan niet gevaarlijk?
De Antiblafband van het merk PetSafe kan bij reeds jonge pup`s worden gebuikt zo ongeveer vanaf 16 weken. Hij werkt op een batterij die door een chip geregeld wordt.
Bij blaffen wordt er een hele lichte inpuls gegeven, die geeft de pup het seintje : op houden met blaffen.
Gaat de pup door dan wordt de inpuls wat sterker, steeds een trapje meer in totaal 7 sterkte`s, alles heel veilig electronisch geregeld. Er kunnen geen gevaarljke situaties ontstaan, alles is heel profesioneel gemaakt. Mooie goed verstelbaare band, goede handleiding,ook een internetsite is beschikbaar.Ik gebruik hem nogsteeds voor mijn jonge reu nu van 14 maanden. Hij kan zijn grote "waffel"niet dicht houden als hij in de auto gaat en wilt letterlijk auto`s vangen???en wordt dan door de band uitstekend gecorigeerd, en het vervelende blaffen houdt op.
Wel een duure band E 99 maar heel goed dus.
Gr Guda
wg veck
9 april 2003, 17:04
wat ik niet begrijp is dat jullie bij jonge pups al een antiblafband nodig hebben mijn boef heeft dat nooit om gehad en hij blaft de tent ook niet bij elkaar
ik denk dat je niet te snel naar dit soort middelen moet grijpen
imported_bella
9 april 2003, 21:25
beste vd veck
Niet iedere hond is hetzelfde, sommige zijn geen blaffers, andere wel en weer andere krijgen het pas later. mijn hond is pas gaan blaffen toen hij een jaar werd en nog alleen op het balkon. Ik heb ook mijn bedenkingen gehad over de blafband maar het uiteindelijk wel gedaan en met prima resultaat.
groetjes,Bella
Johan en Sil
10 april 2003, 20:25
Ik weet dat de Aboistop een prima band is tegen blaffen.
Hij is verkrijgbaar bij de dierenarts of bij de Importeur voor Nederland Vetin-Aacofarma bv
Postbus 86, 5280 AB Boxtel tel.0411-658040
Belangrijkste voordeel: DIERVRIENDELIJK !!
Met behulp van een citronella spray welke vrijkomt uit als de hond blaft.
Ik schrijf dit omdat ik mij niet kan voorstellen dat er mensen zijn die een echte blafband overwegen bij een pup.
Deze banden werken met stroomstootjes.
Dat kun je een pup niet aandoen.
imported_bella
10 april 2003, 22:49
Ik heb de abi stop gebruikt omdat mijn hond alles pikte wat hij tegen kwam toen hij pup was. Er kwam inderdaad een citroen geurtje uit met een pietsje water. Ik moest dan op een knopje drukken van de afstandsbediening. op zich heeft hij het pikken wel afgeleerd maar is nog steeds bang voor sis geluiden. De geluiden die ook vrijkomen bij het gebruik van het apparaat. Wees dus voorzichtig.
groetjes en succes, bella
Origineel geplaatst door Johan en Sil
Ik weet dat de Aboistop een prima band is tegen blaffen.
Hij is verkrijgbaar bij de dierenarts of bij de Importeur voor Nederland Vetin-Aacofarma bv
Postbus 86, 5280 AB Boxtel tel.0411-658040
Belangrijkste voordeel: DIERVRIENDELIJK !!
Met behulp van een citronella spray welke vrijkomt uit als de hond blaft.
Ik schrijf dit omdat ik mij niet kan voorstellen dat er mensen zijn die een echte blafband overwegen bij een pup.
Deze banden werken met stroomstootjes.
Dat kun je een pup niet aandoen.
Hallo Johan en Sill,
Ik heb deze Aboistopband gebruikt, het hielp helemaal niets bij mijn jonge reu, hij ging gewoon door met blaffen, hij gaf er helemaal niets om.Niets hielp dus, dan moet je wat anders proberen dus de Petsafeband.
Zelfs met de band die ik nu gebruik de Petsafe gaat hij door tot dat hij de sterkste inpuls krijgt , dan pas is hij onder de indruk en stopt met blaffen.Je wordt helemaal gek geblaft als hij in mijn bus in zijn vervoerskooi zit, je kan hem niet corrigeren want er zit een tussenschot tussende bestuurderscabine en de laadruimte. Hij geeft echt helemaal nergens om, behalve om die Petsafeband. Ook thuis als ik even weg ging blafte hij de hele buurt bijelkaar. Hij is niet alleen want ik heb nog een jonge teef van 15 maanden, die blaft helemaal niet.Nu met de Petsafe band kan hij gerust even aleen gelaten worden, hij veroorzaakt nu geen overlast voor de buren, dat deed hij dus eerst wel en daarom moet je er wel iets aan doen.
Net als bij de mensen is niet voor iedere hond het zelfde geschikt, deze reu is heel erg tempramentvol, en zeer geschikt voor de hondensport( waar hij zeer veel belovend is), hij heeft een prima karakter en is ook heel lief en sociaal, maar hij wil gewoon zijn eigen zinnetje doordrijven en dat kan dus niet altijd.
Dus alleen bij zeer"blafgrage "en "lastige" nergensomgevende honden gebruik je de Petsafeband.
Ben geen dierenbeul , ik ben gek van mijn honden en wil ze ook graag houden en als de reu zo lastig blijft blaffen krijgen we veel problemen hier in de buurt, daarom gebruik ik de band.
Gr Guda
kenter
14 april 2003, 20:19
Ik heb ook de citronella band gekocht..voor mijn teef van 2 jaar. Afijn, kort maar krachtig: ze gaf er geen moer om..ze blaft net zolang tot het tankie leeg is en het resultaat is dat mijn huis lekker fris ruikt ,maar Brista blaft er volop op los..haha
ik heb nu een stroom-band..die gaat op de trillingen, dus als ze blaft krijgt ze een stootje...Dit vind ze niet zo fijn,dus houd ze op met blaffen...
Mijn pup blaft gelukkig niet mee...:)
plien
15 augustus 2003, 21:22
Hoi Judith
Ik weet het, van dat blaffen kan je helemaal gek worden. Ook voor de relatie met je buren is het niet erg gezond. Ik heb ook overwogen om een blafband aan te schaffen, en ben me er in gaan verdiepen. Zo kwam ik er ook achter dat honden dankzij een blafband het risico kunnen lopen helemaal gestressed te raken en andere gedragsproblemen op te lopen. Blaffen is natuurlijk gedrag van een hond, en als een hond dit overmatig doet ligt daar meestal een reden aan ten grondslag. De blafband is niet de oplossing van het probleem, maar een conditioneringsmiddel. Je lost het probleem niet op en voegt een andere stresfactor (herhaaldelijk straffen) toe aan natuurlijk gedrag.
Meestal gaat het goed met de band, maar dat weet je niet van te voren.
Ik raad je aan om via het trefwoord blaffen de zoeksites zoals ilse en google je meer in het onderwerp te verdiepen. Ik ben interessante literatuur tegen gekomen en heb het probleem zonder band op weten te lossen.
De adressen staan niet op mijn copien dus je zal zelf moeten zoeken.
succes met je keus.