PDA

Volledige versie bekijken : prijs van een pup

Rinneke
21 oktober 2002, 21:11
Ik ben nogal geschrokken van de prijs van een bouvierpup: 850 EURO !!
Is dit een normale prijs????????

Silvia Zuiderdijk
21 oktober 2002, 21:24
Als het een goede fokker is dan wel.
De prijs die wij voor een pup hebben betaald was 1800 gulden.
Maar dat was vorig jaar.
In euro is dat ongeveer 818 euro.

Elly de Jong
21 oktober 2002, 22:07
Ik vind t een hoop geld..verleden jaar betaalden wij 1100,00 gld per pup , dat is ongeveer 500 euro, en dat was ook bij een goeie fokker

Groetjes Elly

mvdkerck
22 oktober 2002, 08:37
Ik heb vorige week prijs gevraagd bij kennel wolversdijk en de prijs was 560 euro, bij kennel van het Rondgaas was de prijs 450 euro.

[Edit by mvdkerck on Dinsdag, Oktober 22, 2002 @ 09:38]

Fam.Ockels
22 oktober 2002, 22:06
Hallo Mensen.

Als ik dit lees denk ik........Waar gaat dit over???
Wil je een boef of denk je wat kost een boef??
Als je graag een hond wilt indit geval een boevier.....dan ga je voor een boevier en niet van wat kost een bouvier.....!!!!!
Als je dan toch naar de prijs kijkt.......mensen aub........wat is 800 euro op een bouvierleven die je en heel veel liefde en vrienschap geeft kameraadschap........en in dit geval een 12 misschien wel 14 jaar vreselijk veel bouvierplezier......liefde is toch in dit geval niet in geld uit te drukken!!!
Hoop dat mensen dit lezen en het net zoals wij....doen voor een bouvier en niet......wat kost HET!!!!!!!

imported_bella
22 oktober 2002, 22:19
Origineel geplaatst door Fam.Ockels
Hallo Mensen.

Als ik dit lees denk ik........Waar gaat dit over???
Wil je een boef of denk je wat kost een boef??
Als je graag een hond wilt indit geval een boevier.....dan ga je voor een boevier en niet van wat kost een bouvier.....!!!!!
Als je dan toch naar de prijs kijkt.......mensen aub........wat is 800 euro op een bouvierleven die je en heel veel liefde en vrienschap geeft kameraadschap........en in dit geval een 12 misschien wel 14 jaar vreselijk veel bouvierplezier......liefde is toch in dit geval niet in geld uit te drukken!!!
Hoop dat mensen dit lezen en het net zoals wij....doen voor een bouvier en niet......wat kost HET!!!!!!!

imported_bella
22 oktober 2002, 22:21
juist familie Ockels, helemaal mee eens, Als je bedenkt hoeveel liefde en aandacht je krijgt van zo een lieverd dit is inderdaad niet in geld uit te drukken. Je weet nu eenmaal een hond kost veel geld als je hem goed wil verzorgen wat maken die paar euro;s aanschaf prijs dan uit.
groetjes,bella

Elly de Jong
22 oktober 2002, 22:52
Tja...dat ligt er maar net aan he..?
Voor de een is 300 euro een hoop geld en voor de ander maakt het niet uit.
Ik kan me best voorstellen dat je eerst een beetje rond kijkt, je weet immers nooit
Je ziet dat er een hoop verschil is in de aanschafprijs, en ik verwacht dat je van een boef van 350 tot 500 euro, net zoveel plezier zal hebben als van een boef van 800 euro

groetjes Elly

[Edit by Elly de Jong on Woensdag, Oktober 23, 2002 @ 23:05]

Fam.Ockels
22 oktober 2002, 23:22
Hoi Elly.

Dat begrijp ik direkt van wat jij bedoelt en een boef van 300 of van 500 euro is niet minder dan een boef van 800 euro ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat de prijs niet bepalend mag zijn bij het aanschaffen van een hond, in dit geval een bouvier.

Groetjes Anneke Ockels.

celine
23 oktober 2002, 17:47
Ik vind 800 Euro ook erg veel geld
Waarom niet gewoon een eenheidsprijs dat lijkt mij veel makkelijker toch !!

celine
23 oktober 2002, 17:51
Origineel geplaatst door bella
juist familie Ockels, helemaal mee eens, Als je bedenkt hoeveel liefde en aandacht je krijgt van zo een lieverd dit is inderdaad niet in geld uit te drukken. Je weet nu eenmaal een hond kost veel geld als je hem goed wil verzorgen wat maken die paar euro;s aanschaf prijs dan uit.
groetjes,bella

Oh !! Bella het gaat hier niet om een paar Euro's maar om heel wat meer

Fam.Ockels
23 oktober 2002, 21:13
Oh !! Bella het gaat hier niet om een paar Euro's maar om heel wat meer
[/B][/QUOTE]

Wat meer dan...????
We praten over een warm lekker beest....14 jaar lief mee delen.....toch??

Gr.Anneke

Susan
23 oktober 2002, 21:17
Ik heb voor 750 euro betaald.
Ik ben het eens met de fam ockels dat geld geen rol moet spelen.
Tenminste in de eerste plaats.
Natuurlijk zijn er best verschillen.
Ik ben van mening dat je ook naar de fokker moet kijken wat hij ervoor doet.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat de fokker van deze site meer geld vraagt voor zijn pups dan een fokker die weinig voor zijn honden over heeft.
Ik ben nieuwsgierig wat de fam ockels betaald heeft bij deze fokker.

Fam.Ockels
23 oktober 2002, 21:27
Hoi Susan,

Ik heb voor mijn boef 600 euro betaald.
Als ik je vertel dat dit het geld dubbel en dwars waard is om de reden van een goede begeleiding (onze eerste boef nl) Veel liefde gehad en gekregen in zijn eerste 8 weken van de fokster ...garantie..Sociaal gemaakt en krantzindelijk nou noem het maar op...en nog steeds hele goede kontacten dan echt wat ik al zei...dubbel en dwars!! En een heerlijk mannetje!!
Maar ik begrijp heus wel dat geld voor een aantal best mee moet spelen, maar laat de hond uiteindelijk de eerste plaats zijn!

Groetjes Anneke.

Elly de Jong
23 oktober 2002, 22:22
Ik begrijp best wel hoe je t bedoeld hoor, hun liefde en trouw is elke prijs waard.
Maar de laatste tijd zijn de bouviers wel duur geworden
Mijn eerste bouvier ( 19 jaar geleden )was 800 gulden,de tweede ( 12 jaar geleden )was 700 gulden en die was goedkoper omdat t een van de laatste honden uit t nest was...voor ons toen een mooie prijs omdat we net onze eerste boef hadden laten inslapen, en we al een hoop kosten aan de dierenarts kwijt waren.
De laatste 2 hebben 1100 gulden gekost
( verleden jaar mei en augustus ), en t is zo
dat ook deze hun geld dubbel en dwars waard zijn.
Maar als je dan hoort dat ze nu 850 euro kosten en dat is dan omgerekend zo'n 1875 gulden, dan vraag ik me af waar zo'n prijs goed voor is, ik vind het geen schappelijke prijs meer dan

Groetjes Elly

celine
23 oktober 2002, 23:00
Hallo

Inderdaad is de boef het belangrijkste maar echt waar!! 800 Euro vind ik een heel bedrag.
Ik heb zelf ook weleens een nest gehad ik verkocht ze voor 750 gulden . Nu hen ik een pup gekocht voor 500 Euro bij een goede fokker .
Tuurlijk krijg je van je Boeffie veel terug maar ik krijg net zoveel liefde van mijn hond van 500 Euro dan een van 800 Euro . We fokken toch om de hobby en niet om het geld en fokken om het verbeteren van het ras.

Fam.Ockels
24 oktober 2002, 09:09
Hoi Elly en Celine,

Ik geef me gewonnen!!
:)
Ik wilde alleen maar kenbaar maken dat je een bouvier koopt omdat je er graag èèn wilt vandaar.Voor vele gelukkig gaat het daarom.

Groetjes Anneke.

(En wat de prijs betreft....zoeken naar een goede betaalbare fokker dus:) )

Elly de Jong
24 oktober 2002, 21:33
Daar ging t mij ook om hoor..ben nu eenmaal weg van bouviers

Groetjes Elly

Rinneke
20 november 2002, 20:19
Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Inmiddels ben ik erachter dat geld geen rol moet spelen want je krijgt er veel liefde voor terug
Als alles goed gaat krijg ik over 3 weken mijn bouvierpup die ik via de puppylijst heb gevonden.
De prijs die ik ga betalen is 800 euro met gratis 1 knipbeurt als de pup 6 maanden is.

imported_bella
20 november 2002, 21:52
Ha Rineke,
Van harte gefeliciteerd met het nieuwe gezinslid, wat zal je er na uitkijken, leuk voor je (jullie) wordt het een reu of teef?
stuur je een foto als hij/zij er is?
groetjes,Bella

Fam.Ockels
21 november 2002, 11:09
:)Hoi Rinneke.

Ik wens je heel veel bouvier plezier toe als je straks gaat genieten van een heerlijke bouvierpup, die van ons is nu 7 1/2 maand oud en hebben er zoveel plezier van ...echt GOUD!!!

:)SUCCES:)
Groeten van Anneke

Ruben en Loes
21 november 2002, 19:38
Hallo Rinneke,

Ten eerste wil ik je veel geluk en plezier wensen met de aanschaf van je boef.... het is zooo heerlijk zo lieverd in huis te hebben, ja de prijs.... ook wij hebben net als Fam Ockels €600.00 voor onze boris betaalt en hebben hem bij dezelfde fokker vandaan......we krijgen een hele goede begeleiding ...en je kan met alle vragen bij ze terecht.....en we hebben een supergaaf contakt met elkaar en ook met andere cuppie's bezitters echt gaaf.......en ja de prijs.....zoals ik al gelezen heb het is overal verschillend.....maar zo'n fokker heeft ook zijn vele werk eraan....ontwormen.... chippen....enten....en dan niet te vergeten zoveel uren als (onze) de fokker erin steekt om ze super sociaal te maken.... en krantzindelijk en aan geluiden laat wennen en aan kinderen echt machtig gewoon......je ziet echt dat deze puppie's met liefde opgroeien de eerste 8 weken, je mag om de 14 dagen komen kijken.... en ik zal je vertellen ik heb en dit is mijn 3e bouvier dit nog niet zo meegemaakt,(terwijl mijn andere boeven ook uit een mooie kennel vandaan kwamen), en dat doet je toch goed als je ziet hoe er met de pups word omgegaan en dat was ons echt die €600,00 waard!!! ......en eerlijk gezegd als je dan je puppie gaat halen......echt hoor denk je niet aan geld!!! je ziet alleen dat kleine hummeltje!!! Volgens mij moet je goed kijken waar je je boeffie vandaan haalt....of het schoon is en ze lief en goed met ze omgaan en ze sociaal gemaakt worden ik denk dat het belangrijkste is!! Je krijgt voor welke prijs je je puppie dan ook betaald heb .... er zoveel liefde voor terug van zo'n schat van een hond :soppy: Veel plezier met je puppie. Onze pup komt bij de Cupressocyparis Hof vandaan...dus als iemand nog een goed fokker zoekt......

Groetjes Loes:

boefmike
23 november 2002, 14:01
Heel veel plezier met de nieuwe vriend in huis en ook wij hebben een heerlijke en eerlijke bouvier , nu net twee jaar , maar als de dag van gisteren weten we natuurlijk nog dat we dat hummeltje op gingen halen , 7 weken en 5 kilo en nu is het een reus van een hond , erg groot en breed en ook een reuzen karakter !!!
Wij mochten elke dag wel komen kijken bij de fokker en ik vind persoonlijk om de 14 dagen wel erg weinig hoor om te gaan kijken , want de pups veranderen immers zo snel en je wilt alles gewoon mee maken en op foto en video vastleggen en als je om de 14 dagen gaat kijken zou dat betekenen dat je slechts 3 keer ongeveer op puppie bezoek kan komen voordat je de pup mag gaan halen ... Nee wij gingen zo vaak mogelijk kijken , en toen we hem konden halen , was het als helemaal ONS hondje dat we gingen mee nemen en dat is gewoon erg leuk !!! De fokker is altijd erg gastvrij en lief voor de honden en je kan altijd bij hem aankloppen voor tips en /of adviezen of gewoon voor een kop koffie en een kluif !!
Als de honden hem zien , is het altijd dolle pret omdat ze hem altijd weer herkennen en dat is vertederend , ja toch ?
Onze fokker heet A. Uilenberg , en we zijn erg tevreden over hem en de honden die hij fokt met veel liefde en aandacht , dat mag ook weleens gezegd worden vind ik !!
Oh ja , nog even over dat krantzindelijk maken van een pup .... Dat hebben wij ooit 1 keer gedaan , maar NOOIT weer , NEE , gewoon vaak mee naar buiten nemen , want dat gedoe met kranten vonden wij echt 10 keer niets , want als de leesmap er lag , werd ie ook onder geplast en dat was niet de bedoeling immers , dat leest zo moeilijk zón natte hap he .....
Ik zie geen enkel voordeel in van de kranten en voor dat je het weet , is een pup met wat aandacht en belonen zindelijk en wil ie het buiten doen , en dat vertraag je met kranten , dus gewoon na elk slaapje , naar buiten en goed opletten als ie wil gaan zitten om zijn behoefte te doen binnen , foei roepen en hup , naar buiten en dan hebben die hummels dat snel door hoor !
Veel sukses en een aai en een lik van ons ...

Ruben en Loes
25 november 2002, 22:47
Hallo Boefmike,

Wil ff reageren op je leuke reactie, Ik vindt het supergaaf dat je ook een goede fokker gertoffen hebt, en dat je het uitstekend met hem kan vinden, ja ben het met je eens dat je dat ook eens moet uitspreken, toppie hoor!!Maar ik las dat je om de 14 dagen kijken gaan bij de puppie's erg weinig vond,nu wij wonen een uur rijden bij de fokker vandaan en kunnen dus niet elk moment op de stoep staan bij haar......dat uur rijden werd met file soms bijna wel 2 uur, maar toch hebben we het gevoel niks gemist te hebben hoor....en ons puppie werd met liefde verzorgt dus ook daar maakte we ons niet druk om....hij had het goed (en ondertussen veel contakt tussen de fokker en ons, gaaf gewoon).....is een fijn gevoel toch!! Ik weet niet hoe het bij jou fokker is maar onze fokker heeft een machtige website waar we onze puppie's op hebben kunnen volgen...gaaf joh....dag en nacht kon je ff naar ze kijken ...elke keer waren weer de foto's/filmpje's weer ge-update, en dat is fijn hoor, ondanks dat wij niet zelf in staat waren om elke dag heen te rijden, hebben we toch van het begin af aan de pups kunnen volgen.....zo zie je maar ieder beleeft het op zijn manier....en dat is fijn toch?? Over dat keant zindelijk maken ..ja dat beleeft ieder ook op zijn manier...hangt ook veel van het hondje af, hoe slim hij is en natuurlijk van jezelf....wij waren daar wel erg blij mee ...maar ook dat is voor ieder persoonlijk niet dan...je moet gewoon zelf ervaren wat voor jouw puppie en voor jezelf de beste manier is......ikzelf werk halve dagen en was dus heel blij dat hij krant zindelijk was.....moest wel lache hoor om je natte leesmap, ja dashh natuurlijk niet zo leuk....maar ook daar kan je wat aan doen....een brievenbakkie onder de brievenbus doen!!! Wil je ff lachen....Boris deed zijn plasje keurig op het krantje maar als er een blaadje van de gamma lag......plaste hij er naast hahahaha
volgens mij werd hij erdoor gesponserd hahaha echt lief.....wij hebben dus niet ondervonden dat krantzindlijkheid het zindelijk maken vertraagd heeft......ook weer voor ieder hondje anders denk ik.......geef een dikke knuf aan je kanjer van een boef en nog heel veel lange jaren plezier van hem........want lief zijn ze!!

Groetjes Loes

Ron van Harten
14 augustus 2003, 17:16
Beste mensen
Wij zijn op zoek naar een bouvierpup.
Wat ons is opgevallen na een paar telefoontjes is de vraagprijs.
Ik lees hier ook verschillende prijzen die betaald worden voor een pup maar wat ik het verschil?
Ik heb een fokker die 1050 euro voor een pup vraagt en ik heb een fokker gevonden die 600 euro vraagt.
Een verschil van 450 euro!!!!!
Allebei zijn ze lid van de bouvierclub en krijg ik een garantiebewijs.
Weet iemand waar deze prijsverschillen vandaan komen?
Zijn er misschien dingen waar ik op moet letten?
Ik wil u danken voor uw uitleg

Roel
15 september 2003, 19:09
In de consumentengids stond een artikel over dit onderwerp.
In dit artikel stond dat een rashond gemiddeld 750 euro kost.
Er staat geschreven:
Bij een erkende fokker is de prijs van een hond gemiddeld 750 euro.
Is de prijs lager dat moet u zich afvragen of de fokker wel betrouwbaar is.
Nou dit moet genoeg zeggen.

Thyrza
15 september 2003, 21:14
Ik wil ff reageren op dat art. uit de consumentengids ik ben het niet eens dat je aan de prijs van een pup kan afleiden of de fokker betrouwbaar is of niet. Er zijn genoeg malafide "fokkers" die gigantische bedragen durven te vragen voor een zielig stukgefokt hoopje hond.
Onze pup kostte een stukkie minder dan 750,- euro en ze komt bij een goede fokker vandaan, die hun honden met veel zorg en liefde omringen en er alles aandoen om hun pups een goeie start te geven. Wij konden heel vaak bij hen komen kijken naar onze wurm en nu we haar al weer een aantal weken hebben is er nog steeds contact. Er werd heel veel informatie gegeven en nog steeds kunnen we bij hen aankloppen voor raad! Goed gevoel!!!

Ik vind 1050,- euro trouwens wel errug veel geld maar goed het is maar wat je ervoor wilt geven. Wat ik maar wil zeggen is dat een hond kwa gezondheid, karakter en uiterlijk die minder gekost heeft echt niet onder hoeft te doen voor een superdure hond.
Als je goed je ogen de kost geeft bij het adres waar je toekomstige maatje vandaan zal komen, de tips in gedachten houd waar je op moet letten en eventueel informeert bij mensen die al een pup daar vandaan hebben dan lijkt mij dat dit meer zegt over de betrouwbaarheid van de fokker dan de prijs.
Ik wil Ron heel veel succes toewensen met het zoeken naar een goed adres!
Heb je al eens gekeken bij fokkerservaringen op 't bouvierprikbord?
Heel veel plezier straks met je kleine boeffie!!

Groetjes van Angelique en een poot van onze boeffies
Jena en Thyrza!!
:rolleyes:

Joke
16 september 2003, 19:37
Ik vindt het jammer dat ik lees dat er mensen zijn die elke fokker schijnbaar afbellen om te kijken waar de pups het goedkoopste zijn.
Als je het om het geld is te doen ben ik van mening dat je een hond niet waard bent.
PUNT UIT

Alice
16 september 2003, 22:23
hoi joke
ik begrijp je reactie best wel maar vergeet niet
dat een verschil van ongeveer 275 euro voor best wel veel mensen veel geld is !!!!!!!!!
en ook dat te begrijpen moet wezen
groetjes pedro alice en onze bouviers
goya yutah en anisha

Ton
21 september 2003, 16:59
Ik wil even reageren op het bericht van Thyrza.
Je schrijft dat je 1050 veel geld vindt.
Wij zijn als bouvierbezitters erg verwend.
Jarenlang hebben de fokkers de prijs gelijk gehouden.
Je betaalde gemiddeld 750 gulden
Met de komst van de euro is de prijs omhoog gegaan.
Maar dat geldt voor veel andere dingen ook.
De bouvier is een groot ras waar fokkers veel geld aan uit geven.
Praat eens met een fokker en je zult horen dat er veel kosten zitten aan het fokken.
Als je de bouvier vergelijkt met andere rashonden zul je erachter komen dat de bouvier zelfs goedkoop is.
Kleine rashonden kosten gemiddeld 1500 euro.
Natuurlijk begrijp i kdat een verschil van 250 euro voor sommige mensen veel geld is.
Ik vindt het jammer dat het voorkomt dat er tussen de fokkers onderling prijsverschillen zijn.
Als er 1 prijs zou zijn sluit je al veel mensen uit die alleen om de prijs een pup nemen.
Ik pleit voor een vast prijs die in onderling overleg tot stand zou kunnen komen.
Iedere fokker zou er gebaat mee zijn.
Je sluit dit soort discussies helemaal uit.
Mischien dat dan meer de moeite wordt genomen om verder te kijken dan alleen de prijs.

Thyrza
21 september 2003, 21:38
Origineel geplaatst door Ton
Ik wil even reageren op het bericht van Thyrza.
Je schrijft dat je 1050 veel geld vindt.
Wij zijn als bouvierbezitters erg verwend.
Jarenlang hebben de fokkers de prijs gelijk gehouden.
Je betaalde gemiddeld 750 gulden
Met de komst van de euro is de prijs omhoog gegaan.
Maar dat geldt voor veel andere dingen ook.
De bouvier is een groot ras waar fokkers veel geld aan uit geven.
Praat eens met een fokker en je zult horen dat er veel kosten zitten aan het fokken.
Als je de bouvier vergelijkt met andere rashonden zul je erachter komen dat de bouvier zelfs goedkoop is.
Kleine rashonden kosten gemiddeld 1500 euro.
Natuurlijk begrijp i kdat een verschil van 250 euro voor sommige mensen veel geld is.
Ik vindt het jammer dat het voorkomt dat er tussen de fokkers onderling prijsverschillen zijn.
Als er 1 prijs zou zijn sluit je al veel mensen uit die alleen om de prijs een pup nemen.
Ik pleit voor een vast prijs die in onderling overleg tot stand zou kunnen komen.
Iedere fokker zou er gebaat mee zijn.
Je sluit dit soort discussies helemaal uit.
Mischien dat dan meer de moeite wordt genomen om verder te kijken dan alleen de prijs.

Hallo,
Wil graag even duidelijk maken dat ik bij de aanschaf van mijn boeffies niet naar de prijs keek, bij beiden heb ik eerst gekeken naar hoe de fokkers met hun bouven omgaan en de prijs hoor ik dan wel!
Heb zelf bij een kennel geholpen, dus dat het wat kost als je het goed wil doen weet ik ook wel!!

Denk eigenlijk ook wel dat als iemand vraagt om een uitleg in prijsverschil, het niet echt eerlijk is om diegene maar meteen neer te sabelen dat het hem alleen om het geld te doen is!!!!:(

WAAR HET MIJ EIGENLIJK OM GING IS DAT IK DE SUGGESTIE VAN DE CONSUMENTENBOND,DAT FOKKERS DIE ONDER DE GEMIDDELDE PRIJS VAN 750,- EURO ZITTEN NIET BETROUWBAAR ZOUDEN ZIJN!!!!!!!!!!!!!!
Zoals al gezegd heeft mijn pup echt minder gekost en zij lijken mij MEER DAN BETROUWBAAR. Ik ben VOL LOF over ze en ben niet de enige!! En zo zijn er nog meerdere kennels die hun honden met heel veel liefde fokken en minder voor ze vragen!!

Bij hele grote prijsverschillen is het toch logisch dat iemand zich afvraagd waarom dat is? Soms is het meer dan 500,- EURO!!
:confused:
Ben het eens met Ton dat een vaste prijs een goed idee zou zijn, sommige rasverenigingen doen dat ook.
Maar dan moet iedereen het daar natuurlijk mee eens zijn...

Groetjes van Angelique en mijn kanjers Jena en Thyrza wiens liefde en trouw niet in geld uit te drukken is!!!!;):D