PDA

Volledige versie bekijken : Ontsteking baarmoeder of vagina

Thiemar
13 juli 2003, 23:24
Mijn pup, nu ruim 5 maanden, heeft een ontsteking. Toen ik haar net had, had ze een hele harde broek aan de achterkant. De fokker zei dat ze waarschijnlijk ergens in had gelegen. Iets later had ik, toen ik haar optilde om de trap af te gaan, slijm aan mijn hand, eerst doorzichtig, later was dat licht geel. De fokker zei toen dat ze een baarmoederontsteking had, maar dat dat geen kwaad kon en dat ik het wel aan de dierenarts moest vertellen. Dat heb ik gedaan, meerdere keren, meerdere artsen, en ze zeiden allen dat er niets aan hoefde te worden gedaan, omdat het toch weer terug zou komen. Het zou over moeten gaan nadat ze voor het eerst loops is geweest.
Weet iemand of er toch iets aan te doen is? Ik vind het ook niet echt fris zo, alhoewel ik geen slijm meer zie. wassen steeds is ook zo'n toestand in de douche.

Marion

kenter
13 juli 2003, 23:43
Lijkt mij stug dat een baarmoederontsteking vanzelf overgaat..ons poedeltje van 11 is er aan geopereerd afgelopen december.En op zijn minst kan je toch wel een lichte antibiotica krijgen..maar ja,ik ben geen arts

Elly.

[bewerkt door kenter op Maandag, Juli 14, 2003 @ 00:45]

John
28 juli 2003, 21:16
Echt niet te geloven wat jouw fokker je wijs maakt.
Jouw teefje moet gewoon voor het eerst loops worden.
Dan kan het voorkomen dat er wat slijm uit de vulva loopt.
Zolang dat slijm niet stinkt of groenig is van kleur is er weinig mis.
Bovendien is het zeldzaam dat honden voor hun eerste loopsheid een baarmoederonsteking krijgen.
Baarmoederontsteking ontstaat juist vaak na de loopsheid omdat de baarmoederhals een tijdje heeft opengestaan.
Bacterieen kunnen dan gemakkelijk de baarmoeder indringen.
Luister na je dierenarts.
Hij weet ook dat het zelden voorkomt dat een pup baarmoederonsteking krijgt voor de eerste loopsheid.