Volledige versie bekijken : een 2e boef erbij
Wij willen een tweede bouvier bij onze 1 1/2 jaar oude reu maar weten niet goed wat dan het beste is. Een teefje om eventueel later eens een nestje te kunnen hebben maar dan zit je met de periode dat de teef loops is, en ik hoor ook dat dan het gedrag van de reu kan veranderen. Of nog een reu erbij met de kans op vechten om de rangorde? Wie heeft hier ervaring mee of kan ons adviseren.
--------------------
Hallo ,
U heeft een jonge reu van 1,5 maanden.
U kunt er een teefje bijnemen, dat gaat altijd prima de reu zal haar zonder meer accepteren en u zult geen gevechten hebben de reu laat de teef gewoon de"baas"zijn. Voor de periode dat de teef loops wordt zijn er ook wel oplossingen te bedenken, prikpil, of de honden even niet bijelkaar laten. Het gaat eingelijk over 1 week ,de week dat de teef de paring toe laat. De weken 1 en 3 laat zij het niet toe.
Een reu er bij nemen kan dominatie gevechten later opleveren, maar dat hoeft niet.
U bevestigd iedere keer dat uw oudste reu de ranghoogste is, hij krijgt het eerste voer, gaat het eerst mee uit, hem in zijn rangwaarde laten. De 2e reu accepteerd dat eerst maar zal het wel proberen om hoger in rang te worden, gewoon dan laten vechten, niet ingrijpen en als uw oudste reu wint dan gewoon in zijn rang laten, wint de andere dan is hij dus de eerst in alles, een reuen gevecht is minder erg dan 2 vechtende teefjes, die gaan door tot het bittere einde.
Ik heb zelf ook 2 jonge Bouviers van 1.5 maanden een teef en een reu, en het gaat prima samen.
Gr Guda
Wij hebben ook een pup erbij, een reu. We hadden al een teefje en die is nu ruim 2jaar en de pup 5 maanden. Het gaat prima samen. Brista , de teef, is aan de prikpil nu.
Ons werd aangeraden een reu te nemen,omdat zoals Guda al zei...als teven gaan vechten dan gaan ze door !!!. Vandaar een reu erbij.
Dus..succes met je keuze....
dvbeek
1 juni 2003, 22:13
Hebben inmiddels een reu in huis, 8 weken en een echte dondersteen :). Daar krijgen we waarschijnelijk nog wat mee te stellen. Bedankt voor jullie reacties. Dirk.
Michella
2 juni 2003, 20:22
Hallo
Ik wilde je even feliciteren met je pup.
Ik denk dat je een verstandige keus hebt gedaan.
dat van die loopsheid dat ze het de 1e en 3e week niet accepteerd daar zou ik niet altijd van uitgaan, mijn teef liet zich de 20e nog dag dekken door haar favoriete buurhond terwijl ze al 3 dagen van andere reuen niets moest hebben.(de slet)
groetjes patries