Volledige versie bekijken : stukje bal opgegeten
angie
10 maart 2006, 20:30
Mijn hond heeft een paar dagen geleden een stukje van een bal op gegeten, hij is zes en halve maand.
Het was geen harde maar zo een met een piepertje erin.(ik denk een centimeter of 3)
Ik weet ook niet of ie het hele stuk ineens opheeft of er kleine stukjes van heeft gemaakt..
Iedereen zegt.. hij poept het wel uit.
Wat denken jullie?
grtjes Angie.:confused:
Francine
10 maart 2006, 20:40
Hoi Angie,
Of hij het uitpoept weet ik niet zeker maar ik heb hetzelfde gehad met een hele zachte bal en heb hem toen een eetlepel zout gegeven en hij heeft het er toen uitgespuugd. Dit moet je wel meteen doen, nu kan dat natuurlijk niet meer. Nu moet je maar zijn ontlasting in de gaten houden.
Sukses
Groetjes, Francine en Eros
bella
10 maart 2006, 21:42
Hoi Angie,
Ik zou even naar de da gaan. Er zijn korreltjes die een laagje leggen om hetgeen eruit moet. Dit gebeurd dan makkelijker en de kans dat er iets stuk gaat aan de binnenkant is veel kleiner. Als het in de darm blijft zitten zijn jullie verder van huis.
groetjes,Bella
sissi
10 maart 2006, 21:44
Hoi !!
een plakje ontbijt kan ook wonderen doen , eventuele stukjes van de bal zullen vast gekleefd worden aan de ontbijtkoek.
Succes
Groet Sis
sabine
10 maart 2006, 21:48
ik zou ook naar de DA gaan, kan een hoop ellende voorkomen..
mijn boef heeft een stuk spijkerbroek opgegeten en daar hebben we veel ellende van gehad..
succes !!
groetjes sabine, Crossy en Blitz
angie
11 maart 2006, 09:55
Hoi hoi iedereen bedankt voor jullie tips, ik denk dat het al goed is...
Hij eet hij speelt hij is niet ziek en het balletje was uit de dierenwinkel.(dus neem ik aan dat het diervriendelijk is)
Mijn man zegt dat ik me niet zo druk moet maken.
Ik heb overigens een muilkorf voor hem aangeschaft, hij eet ook alles buiten. http://img115.imageshack.us/img115/4826/muilkorf7sv.png grtjes Angie..
bella
11 maart 2006, 11:59
Hoi,
Ik wil je niet de stuipen op het lijf jagen maar dat je niets merkt zegt niets. Boef had ooit een beukennootje opgevreten (normaal poepen ze dit gewoon uit maar ik heb een buitenmodelletje) en het heeft tijden geduurd voordat hij last kreeg. Ik ben behoorlijk in de kosten gevallen want er moesten foto's worden gemaakt en een echo. Op het laatste moment waren we er achter wat hij nu had opgegeten anders had meneer ook nog geopereerd moeten worden. Inderdaad wat Sisi al schreef prop hem vol met ontbijtkoek.
groetjes,Bella
angie
11 maart 2006, 13:10
Hoi Bella na jouw berichtje heb ik net de DA gebeld...
Haar advies: hou hem in de gaten ( als hij sloom wordt of een dikke buik krijgt of gaat kokhalsen).
Ik kan langs komen maar op een foto kunnen ze niks zien (omdat het een zacht iets is, en er geen metaal inzit) en ze kan hem een braakmiddel geven en morfine om het uit zijn maag te krijgen als het er eventueel nog inzit.
Zij denkt dat hij het wel uitpoept omdat het niet zo heel groot is..
En omdat het een woensdag al is gebeurt, hadden we al iets moeten merken.
Dus wij wachten even af
Ik hou hem in de gaten.:rolleyes:
bedaankt vast..
grtjes Angie.