Volledige versie bekijken : eerste loopsheid
Mialani
21 mei 2003, 16:17
Hallo bouviervrienden.
Ik ben sinds 1 maand de gelukkige bezitter van een prachtig bouvierpupje.
Ze heet Pasja en is nu bijna 13 weken oud.
Ik wil jullie wat vragen over loopsheid.
Ik wil graag weten hoelang de loopsheid duurt.
De ene zegt 3 weken en een ander 6 weken.
Mijn tweede vraag is hoe ik kan zien wanneer de loopsheid over is.
Zijn er misschien nog andere dingen waar ik straks op moet letten.
Ik wil jullie vast bedanken voor de hulp.
Groeten van mij en een poot van Pasja.
rookies
21 mei 2003, 20:23
hallo
gefeliciteerd met je bouvier pup,de ervaring die wy met onze teven hebben is dat de loopsheid2 weken duurt en 2 keer in het jaar voorkomt.wy kunnen zien dat de loopsheid voorby is als de vloeiing simpelweg stopt en wy houden altyd de loopsheid in de gaten zodat we ongeveer weten wanneer het voorby is.als een van onze teven loops is dan willen ze nog wel eens wegloperig worden,en kibbelen wat meer met elkaar,dit is onze ervaring,ik hoop dat je er wat aan hebt
mvg rob
marian1
21 mei 2003, 20:40
hoi.
een normale loopsheid duurt ongeveer 21 dagen, dus drie weekjes.
dat is bij de meeste teefjes zo.
meestal zijn de eerste 10 dagen niet zo,n probleem.
de meeste reuen krijgen daarna echte interesse.
in die tijd moet je goed op je teefje letten, dat ze niet weg kan.
ze zijn dan zelf ook snel reuze verliefd.
ik hoop dat je hier wat aan hebt,
marianne.
hallo
de eerste loopsheid van een teefje kun je verwachten tussen de 6-9 maanden, vaak zul je zien dat ze wat vaker zal gaan plassen en dat de vulva een beetje opzet.
en je ziet vanzelf een druppeltje bloed op de vloer, of je houd het in de gaten door even een tissue tussen haat pootjes door te halen.
de loopsheid duurt 3 weken waarvan ze de eerste tijd vloeit, maar als het vloeien ophoud wil het niet zeggen dat het over is. hou haar dus minimaal 3 weken aan de lijn want het risico van een verliefdheid zit er in en dan vergeet ze helemaal dat ze nog een baasje heeft.
de echte hoogtij van de loopsheid is gemiddeld van de 10de tot de 16de dag, maar dat is ook per teef nog wel eens een beetje verschillend.
gemiddeld wordt een teef 2 keer per jaar loops, na +/- 6 maanden , maar niet in paniek raken als het na 5,5 maand al is of als het pas weer komt na 7 of 8 maanden, dat kan net als bij een mens ook wel eens een beetje verschillen.
veel plezier met je teefje
Groetjes Carin