PDA

Volledige versie bekijken : Mars Coat King

pubbes
29 maart 2006, 14:42
Wie kent deze "kam"?
Dunt hij alleen de onderwol uit of verwijdert hij ook dode haren?
Mag je het elke week gebruiken?
Snijd het de haren wel of niet af?
Had dit gezien op de hondenshow maar wilde toch even wat meningen eer ik er eentje zou kopen.

Groetjes,
Pubbes

Jolanda S.
29 maart 2006, 16:06
Ik gebruik de coat king voor mijn eigen honden en voor honden van klanten in de trimsalon.
Het haalt voornamelijk de onderwol uit de vacht maar neemt ook wel wat losse dekharen mee.
Ze snijden wel en dit is dan ook een reden om het zeker niet elke week te gebruiken want dan beschadig je de vacht.
Eventueel zou je het eerst wat bot kunnen maken dan richt je niet zo snel schade aan.
Als je er een gaat gebruiken maak dan lange bewegingen en niet te hard trekken het moet wel een beetje vanzelf gaan en je wilt ook de huid niet beschadigen.
Op mijn eigen honden gebruik ik het voor het knippen en doe dit ongeveer één keer per twee drie maanden.

pubbes
30 maart 2006, 19:59
Jolanda S. Bedankt!
Weeral wat bijgeleerd. Ik denk dat ik me de kosten ga besparen. Heb het dus niet echt nodig.

patricia
30 maart 2006, 22:19
hoi pubbes,
je hebt ook nep mars coatkingen die zijn iets van 10 euro (zwart/groen)het is een heerlijk stuk gereedschap voor de wol eruit te halen maar zoals al gezegd niet voor dagelijks gebruik,
groetjes patries.