Volledige versie bekijken : Bench
kenter
13 maart 2003, 19:44
Hallo allemaal....ben ik weer even..
Onze Rowan van nu 11 weken wil absoluut niet in de bench. Hij wordt letterlijk pisnijdig en ook gaat hij direkt poepen in de bench !!.
Nu willen wij hem toch wel erin hebben want hij begint nu al aan onze meubelen te knauwen en alles van de salontafel te "plukken" En dat terwijl hij nog wel samen is met onze andere bouvier (Brista van 2 jr) en de poedel van 11.
Wie heeft dit probleem ook gehad en wat eraan gedaan ????
Je mag ook mailen naar me als het veel is..haha
alvast hartelijk dank.
groetjes van Elly.
Carin
13 maart 2003, 20:38
hoi Elly
soms valt het inderdaad niet mee om een pup aan de bench te laten wennen.
maar met geduld, liefde en vaak ook een paar oorkleppen voor de baas moet het gaan lukken.
je moet Rowan eerst eens in de bench doen als hij bijvoorbeeld eten krijgt, en dan niet gelijk het deurtje dichtdoen, maar met het deurtje open ervoor gaan zitten als hij eet.
als dat goed gaat dan kun je het deurtje dichtdoen, maar niet gelijk op het slot maar bijvoorbeeld met je hand er nog tussen en er nog bijblijven. als dat dan goed gaat het deurtje dichtdoen op het slotje. en vlak voor dat hij klaar is met eten het deurtje weer opendoen. hij moet leren dat het geen strafhok is.
als het met het eten goed gaat dan kun je hem ook eens wat lekkers geven in de bench, maar wel zorgen dat je het derutje nogsteeds opendoet voordat hij gaat gillen.
want zodra hij gaat gillen heb je de oorkleppen nodig want een ding moet je nooit doen... een gillende pup uit de bench halen want dan heeft hij heel gauw in de gaten dat gillen succes heeft en dat hij er dan uitmag.
hij moet stilzijn voordat het deurtje open gaat!
als het dan eenmaal goed gaat met het eten en wat lekkers (een lekker bot ) dan kun je het eens proberen om even uit de kamer te gaan als hij ligt te kauwen, niet te lang want je moet weer terug zijn voordat hij gaat gillen en de bench weer opendoen.
op die manier met veel geduld en liefde is het zelfs een hardnekkige pup aan te leren dat een bench niet een strafhokje is maar dat het zijn eigen veilige plekje is.
laat dus ook nooit kinderen of anderen bij de hond in zijn bench... want het is zijn plaatsje waar hij zich veilig moet kunnen voelen.
veel succes en vooral veel geduld toegewenst
groetjes Carin.
kenter
14 maart 2003, 16:09
Origineel geplaatst door Carin
hoi Elly
soms valt het inderdaad niet mee om een pup aan de bench te laten wennen.
maar met geduld, liefde en vaak ook een paar oorkleppen voor de baas moet het gaan lukken.
je moet Rowan eerst eens in de bench doen als hij bijvoorbeeld eten krijgt, en dan niet gelijk het deurtje dichtdoen, maar met het deurtje open ervoor gaan zitten als hij eet.
als dat goed gaat dan kun je het deurtje dichtdoen, maar niet gelijk op het slot maar bijvoorbeeld met je hand er nog tussen en er nog bijblijven. als dat dan goed gaat het deurtje dichtdoen op het slotje. en vlak voor dat hij klaar is met eten het deurtje weer opendoen. hij moet leren dat het geen strafhok is.
als het met het eten goed gaat dan kun je hem ook eens wat lekkers geven in de bench, maar wel zorgen dat je het derutje nogsteeds opendoet voordat hij gaat gillen.
want zodra hij gaat gillen heb je de oorkleppen nodig want een ding moet je nooit doen... een gillende pup uit de bench halen want dan heeft hij heel gauw in de gaten dat gillen succes heeft en dat hij er dan uitmag.
hij moet stilzijn voordat het deurtje open gaat!
als het dan eenmaal goed gaat met het eten en wat lekkers (een lekker bot ) dan kun je het eens proberen om even uit de kamer te gaan als hij ligt te kauwen, niet te lang want je moet weer terug zijn voordat hij gaat gillen en de bench weer opendoen.
op die manier met veel geduld en liefde is het zelfs een hardnekkige pup aan te leren dat een bench niet een strafhokje is maar dat het zijn eigen veilige plekje is.
laat dus ook nooit kinderen of anderen bij de hond in zijn bench... want het is zijn plaatsje waar hij zich veilig moet kunnen voelen.
veel succes en vooral veel geduld toegewenst
groetjes Carin.
Carin ik ga dit zeker proberen...
Was al zo ver dat hij zijn lekkere dingetjes in de bench geserveerd krijgt. Dat vind hij dan prima en eet ze ook daar op.Ik zal het nu proberen met het deurtje even dicht te doen...
We hebben dus al fouten gemaakt.Piet heeft de eerste week beneden geslapen met het monster naast hem....fout..ikke weet..Daarna bij hem gebleven en Rowan in de bench...2 nachtjes...derde nacht Piet weg en.....help...wat een lawaai produceert zo'n wurm...Na twee nachten om de twee uur naar beneden te zijn geweest en niet te hebben geslapen ,hebben we hem gewoon los laten slapen etc in de kamer...Hij gaf geen kik meer.
Maar nu gaat ie dus knauwen...vandaar toch weer de bench tevoorschijn gehaald..
Afijn, we gaan het toch weer proberen,al is ie al wat verwend...
groetjes van Elly
;)
boefmike
15 maart 2003, 09:31
Hoi , woef ....
Onze boef wilde eerst als pup ook NIET in de bench , gillen , blaffen , en krijsen , maar gewoon volhouden en nu is hij 2 jaar en slaapt er nog altijd in en als wij zeggen : Op bed !!! Dan gaat ie naar de bench en ligt er de volgende morgen nog heerlijk in hoor , tís gewoon een kwestie van volhouden , want uiteindelijk zal ie het ervaren als zijn huisje en er graag in liggen , maar als je nu de pup zijn / haar zin en direkt de bench weer open doet als ie gilt , ja , dan heeft ie gewonnen , dus laat maar gillen en inderdaad wat lekkers geven als ie erin moet .
Ze willen toch ook eerst niet netjes aan de riem lopen .... dus alles moet leren en wennen , ook een bench en wij zijn blij dat we het hebben gedaan , want nu is onze boef er wijs mee en heeft zijn eigen heerlijke en veilige slaap plaats ..
Veel sukses en even door zetten !!
Hallo Elly,
Mijn jonge honden wilde ook eerst niet in de bench, zo gauw de deur dicht was gillen enzzzz.
Ik geef hun voer in de bench, beloningen, botjes, alles wat ze te eten krijgen gaat in de bench, dan weten ze later, daar krijg ik lekkere dingen , dus gaan ze er zo in.
Leg een lekere vacht er in en ook het favorite speelgoedje, een kauwbot enzz tegen de verveling.
Volhouden dus met trainen , en niet eerder de deur weer openen als dat je pup eerst weer stil is, dan gooi je eerst een hondenkoekje er in als beloning voor het stil zijn, daarna open je pas de deur. Trainen en volhouden er mee, langzamerhand win je het toch. De 2 Boeven gaan nu er zo in als ik zeg "naar bed toe" nog beloon ik ze met een hondenkoekje, dan de deur dicht en stil zijn. Ze zijn nu 13 maanden en hebben in de tijd nu geleerd dat hun bench "hun plekje"is dat prettig is en waar ze met rust worden gelaten.
De aanhouder wint dus en maak de tijden dat je pup er in moet blijven steeds langer, is hij braaf, beloon hem dan met een lekernij, is hij niet stil , laat hem er in tot hij wel stil is , dan weer belonen.
Veel sucses Guda
kenter
14 april 2003, 20:23
Goed nieuws van het front ....Mijn lieverd gaat nu in de bench als we weggaan of naar bed gaan en hij vind het niet erg meer ...
Eerste 2 x was het nog piepen ,maar dat is over..
Wel wekt hij ons om half 7 (of iets eerder..)want dan wil ie naar buiten.. :cheesy:
Maar het gaat dus hartstikke goed..we zijn trots op hem !!:D