PDA

Volledige versie bekijken : strandwandeling

Rinneke
15 januari 2003, 21:07
Onze pup is bijna 3 maanden oud en wij willen graag een keer met onze buren naar het strand.
Ik heb hier gelezen dat je de eerste maanden je pup niet teveel moet laten spelen en rennen.
Ik ben bang dat een strandwandeling daarom teveel voor haar is.
Kan iemand mij vertellen of het kwaad kan voor een keer?

Inferno
15 januari 2003, 22:11
Beste Rinneke, het is inderdaad niet zo goed voor je pup om veel met hem/haar te lopen als ze nog zo jong zijn maar als je veel rust en de wandeling beperkt houd kan het niet zoveel kwaad.
Maar hou er wel erg in dat een jonge hond niet weet wanneer hij moet stoppen met lopen want die blijven gaan.
Hoop je hier een beetje mee geholpen te hebben.
een fijne dag.

groetjes Inferno.

droopy
21 maart 2003, 20:08
hoor in mijn omgeving ook steeds tegenstrijdige beichten of je je pup wel op het strand mag laten lopen. Ik begrijp dat je de pup niet teveel en te lang mag laten lopen maar mag een pup op het strand lopen??? Ik weet het niet meer de berichten zijn steeds anders

Remona
21 maart 2003, 21:33
Het eerste jaar groeit je pup het meest.
Overbelasting van de gewrichten moet voorkomen worden om problemen op latere leeftijd te voorkomen.
Overbelasting wil niet zeggen dat je niet naar het strand toe mag met je pup.
Je moet het alleen niet te vaak doen.

Carin
21 maart 2003, 22:21
als je besluit om met je pup naar het strand te gaan en de pup is nog onder de 1 jaar, laat hem/haar dan in iedergeval niet in het mulle zand lopen. want dit geeft teveel frictie in de gewrichten en is niet goed voor je pup. toch op het strand laat je pup dan langs de waterlijn lopen daar is het natte zand hard en kan het geen kwaad om je pup er te laten rennen of spelen.
hoe dus rekening met eb en vloed tijden , want tijdens laag water heb je veel meer ruimte om je pup te laten lopen op het strand en til echt jonge pups het gedeelte over het mulle zand terug.en maak de wandelingen zowiezo niet te lang want een pup blijft echt doorlopen tot hij of zij niet meer kan.
een makkelijke stelregel voor de wandelingen van een pup is: 5 minuutjes per maand dat de pup oud is.. dus bv een hondje van 3 maanden maar 15 minuten per keer uitlaatbeurt laten lopen.

veel plezier allemaal aan de waterlijn
groetjes Carin

guda
8 april 2003, 00:17
Hallo Rineke,
Ben het helemaal met Carin eens, til je pup over het mulle zand en langs de vloedlijn laten lopen , niet te lang dus.
Neem ook vers drinkwater+ bakje mee, want ongetwijfeld gaat je pup van het zoute zeewater drinken.
Laat je pup goed zoetwater drinken, maar houd er toch rekening mee dat ze van het zoutewater diaree kan krijgen, dus wel opletten dus en niet te veel laten likken.
Als je hond ouder is zal hij-zij het vanzelf laten om zoutwater te drinken, ze vinden het dan niet meer zo intersant. Gr Guda

droopy
8 april 2003, 05:41
bedankt voor de adviezen. Ga binnenkort met mijn pup (nu 11 weken) maar eens op het strand kijken al was het maar om eens kennis te maken met dit fenomeen.